fout in stats met doorgeven van headers

Status
Niet open voor verdere reacties.

dreammachine

Gebruiker
Lid geworden
19 jul 2008
Berichten
11
Hoi,

Ik heb een scriptje waarmee ik de referer en de user agent kan faken. Helaas geeft het de informatie verkeerd door in mijn statistieken.

Ik heb het scriptje en de screenshots van de statistieken bijgevoegd.

Ik hoop dat iemand mij kan helpen.

Alvast bedankt!
 

Bijlagen

  • badheader.gif
    badheader.gif
    2,7 KB · Weergaven: 19
  • goodheader.gif
    goodheader.gif
    6,4 KB · Weergaven: 15
  • script.txt
    692 bytes · Weergaven: 14
Het aanpassen van een header kan nooit voor "legale" doeleinden zijn.

Daarnaast zal het waarschijnlijk nooit gaan werken aangezien je browser de headers naar een nieuwe pagina stuurt, niet een script.
 
Het aanpassen van een header kan nooit voor "legale" doeleinden zijn.

Daarnaast zal het waarschijnlijk nooit gaan werken aangezien je browser de headers naar een nieuwe pagina stuurt, niet een script.

Niet werken? Wel vreemd dat de gegevens in het script doorgestuurd worden en niet die van de browser. :p
 
Het woord "hack" lijkt mij voldoende te zeggen over de legaliteit.

Niettemin ben ik waarschijnlijk iets te voorbarig geweest.

Daarnaast geef je niet zo heel veel informatie, het is meer van "Kijk plaatje 1 is goed, plaatje 2 is fout, hier is het script waarom werkt het niet?"

Als ik kijk naar het script
PHP:
<?php

$host = 'www.yebbie.com';
$service_uri = '/index.php';
$vars ='additional_option1=yes&additional_option2=un';
$header = "Host: $host\r\n";
$header .= "Referer: http://www.xxxxx.com\r\n";
$header .= "accept-language: en\r\n";
$header .= "User-Agent: vvvvv\r\n";
$header .= "Content-Type: application/x-www-form-urlencoded\r\n";
$header .= "Content-Length: ".strlen($vars)."\r\n";
$header .= "Connection: close\r\n\r\n";
$fp = fsockopen("".$host,80, $errno, $errstr);
if (!$fp) {
  $errstr ($errno);
  $fp;
} else {
  fputs($fp, "POST $service_uri  HTTP/1.1\r\n");
  fputs($fp, $header.$vars);
  fwrite($fp, $out);
  while (!feof($fp)) {
    fgets($fp, 128);
  }
  fclose($fp);
}
?>
dan zie ik weinig daarvan terug in beide afbeeldingen.

Wat zouden we waar moeten zien?
Waarom wil je uberhaupt de headers wijzigen? (M.a.w. wat is het doel van dit script, hoort het ergens bij?)
en de belangrijkste vraag: Wat heb je zelf al geprobeerd?
 
Daarnaast geef je niet zo heel veel informatie, het is meer van "Kijk plaatje 1 is goed, plaatje 2 is fout, hier is het script waarom werkt het niet?"
Ik denk dat daar niet meer uitleg bijhoort, normaal gezien snapt iedereen die er een beetje verstand van heeft dat.
en de belangrijkste vraag: Wat heb je zelf al geprobeerd?
Ik heb al vanalles geprobeerd maar ik ben dan ook geen programmeur. Ik geef ook geen commentaar op posts waar ik niks van begrijp. Bovendien heb ik niets aan een ander die ook maar wat gaat proberen. Als programmeur zie je de fout of ...

en ... voor wat dat script gebruikt moet worden? ik denk dat ik u daarover geen uitleg verschuldigd ben, u zou er wel eens misbruik van kunnen maken aangezien u direct in de verkeerde richting denkt!
 
Laatst bewerkt:
Beetje rare reactie van iemand die hulp nodig heeft en blijkbaar niet snapt wattie aan het doen is. Beetje respect voor de mensen die interresse in jou vraagstelling hebben mag ook wel. Iemand met een beetje verstand had dat zelf ook wel kunnen verzinnen

dat gezegt hebbende.

Aangezien jij niet aangeeft waarin waarmee je die afbeeldingen hebt gemaakt (of iig waarvan jij die afbeeldingen hebt gemaakt) kan jou probleem aan heel veel zaken liggen.

Aangezien de foute header afbeelding zowel afwijkt van de realiteit (oftewel een standaard headerset door je browser meegegeven) maar ook van de waardes die jij in je script gebruikt zou ik eerst eens gaan zoeken of jij van de juiste bestanden gebruik maakt. ook al zou de output van dit script een goede headerset genereren, ik geloof niet dat het script wat jij hier gepost hebt de headers heeft geleverd maar dat zij Tha Devil ook al.
 
Laatst bewerkt:
Ik denk dat ik wel genoeg reacties heb gegeven, helemaal na het lezen van je laatste zin.

Je bent zelf geen programmeur vertel je maar je weet wel te vertellen dat een programmeur de fout moet zien of niet. Hoe weet jij dan dat hier iets fout aan is?

Die vraag kun je beantwoorden maar ik betwijfel of ik hem ga lezen:confused:
 
Jij bent ook lekker bezig. Als je een beetje rondgekeken had op het forum, had je kunnen zien dat Tha Devil al een ongelooflijk groot aantal vragen opgelost heeft. Als iemand er hier verstand van heeft dan is hij het en hij is ZEKER de LAATSTE die zo REACTIE verdiend heeft.

Het is de laatste tijd erg druk op het forum met mensen die dit soort reacties geven.

Ik vind eerlijk gezegd dat je een grove k*topmerking maakte en dat je je daar best voor mag verontschuldigen... Kijk maar wat je daar mee doet...
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan