• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Fout in VBA-code

Status
Niet open voor verdere reacties.

tThye

Gebruiker
Lid geworden
16 dec 2010
Berichten
44
Heren,

In mijn excelbestand wil ik een code in VBA opnemen die ervoor zorgt dat meerdere cellen, wanneer ze worden gevuld met tekst, worden omgezet naar tekst met een beginhoofdletter. Wanneer je "test" invult, dan wordt dit "Test"!

Nu is mij dit gelukt voor één cel, maar wanneer ik de range uitbreidt naar meerdere cellen, dan krijg ik telkens een foutmelding. Ik heb de VBA-code als afbeelding bijgevoegd. Hoe kan ik deze code aanpassen, waardoor het wel werkt?

Alvast hartelijk dank voor de hulp.

Groeten,

Mark

EDIT: ik krijg nu zelfs een error wanneer ik de code gebruik voor één cel. De foutmelding is tevens bijgevoegd.

Excelfout.jpg
Foutmelding.jpg
 
Laatst bewerkt:
Wijzig die .Value eens in Text

Cobbe
 
Bij mij werkt hij zelfs op deze manier :eek:
Code:
Private Sub Worksheet_Change(ByVal Target As Range)
    If Not Intersect(Target, Range("D6:D7")) Is Nothing Then
        Target = Application.Proper(Target)
    End If
End Sub
 
Heren,

Excuses voor de late reactie, maar de kerstdagen hebben mijn reactie vertraagd!

Ik heb de oplossing van 'warm bakkertje' geprobeerd en die werkt bij mij niet. Krijg nog steeds een foutmelding en de foutopsporing wijst de laatste regel aan.

Cobbe, hoe ziet in jouw geval de code eruit? Waar moet ik .text achter zetten?

Hopelijk kunnen jullie mij verder helpen en mocht je nog iets nodig hebben, dan hoor ik het graag.

Groeten,

Mark
 
Mark,

Kun je je bestand posten? Want die code moet werken zoals je ze hebt staan.
Er zal wel iets fout zitten maar is zo moeilijk te stellen.

Cobbe
 
Prima, bij deze!

Volgens mij gaat het goed als ik tekst type in de sheet invulblad 1 cel D6. Het gaat mis bij het typen in cel D7.

Succes!

Mark

Bekijk bijlage 116395

Kan het zijn dat het aan de versie van Excel ligt. Ik heb het bestand in Excel 2007 gemaakt en krijg een foutmelding bij typen in cel D7. Wanneer ik het bestand op een andere computer open in Excel 2003 werkt alles prima.
 
Het moet wel aan de versie liggen want hier op xl2000 werkt het perfect.
Echter op xl2007 krijg ik het niet aan de praat.
Zie niet direct wat de oorzaak van de fout kan zijn, zoek verder en laat het wel weten - of iemand anders?

Cobbe
 
En deze 'Bijlage 116395' werkt dan weer wel.
Snap het niet direct.

Cobbe
 
Het moet wel aan de versie liggen want hier op xl2000 werkt het perfect.
Echter op xl2007 krijg ik het niet aan de praat.
Zie niet direct wat de oorzaak van de fout kan zijn, zoek verder en laat het wel weten - of iemand anders?

Cobbe

Dan weten we nu in ieder geval de oorzaak. Hopelijk komt er nog een oplossing voor. Ik haal de code er nu in ieder geval even uit en ga lekker verder. In ieder geval bedankt voor de hulp mensen en ik hoor wel als iemand een oplossing heeft voor mijn probleem. Status op opgelost zetten???

Mark
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan