Hoi mensen,
Nu ik toch bezig ben.....alweer een vraag.
Ik heb een VBA-code opgenomen. De code daarvan heb ik bijna rechtstreeks geplakt
in Workbook Open. De code moet eigenlijk niets anders doen dan in een al
bestaande gegevensvalidatie in kolom AB, de validatie opnieuw instellen.
Het blijkt namelijk dat elke keer als ik de betreffende werkmap open, de gegevensvalidatie
niet meer werkt. Als ik vervolgens slechts een enter geef in de formule in het kopje "Bron"
bij de gegevensvalidatie, deze weer wel gewoon werkt. Ik heb geen idee hoe dat komt,
maar ik dacht dat ik dat kon oplossen met onderstaande macro-code. En dat levert dus een
foutmelding op bij het openen van de werkmap.
Misschien dat iemand ziet wat ik fout doe? Dit is de code, en de blauwe tekst levert de foutmelding op:
Alvast bedankt weer en nog steeds de beste wensen voor een ieder.
Ivanhoes.
Nu ik toch bezig ben.....alweer een vraag.
Ik heb een VBA-code opgenomen. De code daarvan heb ik bijna rechtstreeks geplakt
in Workbook Open. De code moet eigenlijk niets anders doen dan in een al
bestaande gegevensvalidatie in kolom AB, de validatie opnieuw instellen.
Het blijkt namelijk dat elke keer als ik de betreffende werkmap open, de gegevensvalidatie
niet meer werkt. Als ik vervolgens slechts een enter geef in de formule in het kopje "Bron"
bij de gegevensvalidatie, deze weer wel gewoon werkt. Ik heb geen idee hoe dat komt,
maar ik dacht dat ik dat kon oplossen met onderstaande macro-code. En dat levert dus een
foutmelding op bij het openen van de werkmap.
Misschien dat iemand ziet wat ik fout doe? Dit is de code, en de blauwe tekst levert de foutmelding op:
Code:
Private Sub Workbook_Open()
Worksheets("CONTROLES").Range("AB4:AB25003").Select
With Selection.Validation
.Delete
[COLOR="#0000FF"] .Add Type:=xlValidateList, AlertStyle:=xlValidAlertStop, Operator:= _
xlBetween, Formula1:= _
"=VERSCHUIVING(AdresSamengevoegd;VERGELIJKEN(LINKS(AB4;LENGTE(AB4));LINKS(AdressenSamengevoegd;LENGTE(AB4));0);0;SOMPRODUCT(--(LINKS(AdressenSamengevoegd;LENGTE(AB4))=AB4));1)"[/COLOR]
.IgnoreBlank = True
.InCellDropdown = True
.InputTitle = ""
.ErrorTitle = ""
.InputMessage = "Kies een pand uit de lijst."
.ErrorMessage = _
"Dit pand staat niet op het tabblad ""Panden"". Vul eerst de gegevens van het pand in op het tabblad ""Panden""."
.ShowInput = True
.ShowError = True
End With
End Sub
Alvast bedankt weer en nog steeds de beste wensen voor een ieder.
Ivanhoes.