Fout in VBA

Status
Niet open voor verdere reacties.
Code:
ActiveWorkbook.ExportAsFixedFormat 0, "D:\Facturatie\Facturen PDF\" & Year(Date) & "\"& Sheets("factuur").Range("i13").Value & ".pdf"

Voor het andere komen wij er ook niet uit. Het betreft het toevoegen van de bestandsnaam gelijk aan cel I13 van tabblad: Factuur.
Wat komt er te staan in de betreffende map.... bijvoorbeeld enkel: 23. De rest uit de cel wordt niet toegevoegd. Wij kunnen het jaar nog wel automatisch toevoegen, een streepje wat er na komt, maar de A voor dit geheel krijgen wij niet voor elkaar. Ook al zouden wij dit wel voor elkaar krijgen dan nog is het niet naar mijn wens. Het factuurnummer wordt namelijk automatisch gegenereerd in tabblad Factuur maken, en netjes overgenomen in cel I13 van tabblad Factuur. Maar de VBA neemt dit nummer niet over hoe het moet komen te staan.

Nou ik moet zeggen jouw opgave heeft wel het probleem met het maken van de bestandsnaam opgelost. Dat wel, maar ik zag dat jij de formule in cel c30 van tabblad: Factuur maken ="A2013-"&TEKST(MAX('Database Facturen'!A:A)+1;"0000") hebt aangepast.

Nu is het probleem weer dat de hoogste waarde niet wordt gepakt uit de database en deze waarde met 1 wordt opgeteld. Dat gebeurde eerst wel. Ik krijg nu 6 stuks A2013-0006 onder elkaar in de database. Het bestand wordt in de map nu telkens overschreven. Hier blijft namelijk maar 1 factuur in staan.

Ik zie nu ineens nog een groot iets waar ik helemaal overheen gekeken heb. Dit ga ik nu zelf ga aanpassen in de lay-out. De factuurreeks moet namelijk nog aangepast kunnen worden, A of C. Hierna moet dan automatisch het jaar van nu komen te staan. Vervolgens hierna weer de bijbehorende telling. Daar ga ik nu mee aan de slag. Ik ga dus van jouw gestuurde de lay-out even aanpassen.

Er komt nog een tabblad bij met daarin de Creditnota's. Hierdoor zal er ook een aparte verwijzing in de VBA moeten gaan plaatsvinden. Bij keuze A wegschrijven naar database facturen en bij keuze C wegschrijven naar database Creditfacturen.

Ook zal er in de zoekfunctie iets moeten worden aangepast. Zoeken in beide databases. Ik had dit al eerder gedaan, maar ik zie dat ik kennelijk de boel niet had opgeslagen.

Je kunt het zien aan de Tabeltelling. Ik mis tabel 1.

Nog wat verder geprutst.
Telling is nu in orde, scheiding A of C is ook gemaakt.

Bijlagen

Heb je bestand nog verder aangepast zodat je vraag in de Excel-sectie waarschijnlijk ook overbodig wordt.

Bijlagen

Oei je weet dat je een risico loopt nu??

Welke codes heb jij aangepast. Dan zal ik ze bij mij erin plaatsen en hier terugkoppelen.

Ik heb de lay-out bijna af zoals deze eigenlijk hoorde te zijn en heb er maar meteen een index bij gezet. Ook heb ik een paar sub namen van de knoppen aangepast. Ik was toch bezig. :D.

Post jij je bestand maar als je klaar bent, dan zie ik wel wat waar hoort.

Ik heb onderstaande macro aangemaakt voor een knop en met elkaar gekoppeld.
Ik krijg een foutmelding.
Code:
Sub Bedrijfs_URL()

Dim ie As Object
Set ie = CreateObject(INTERNETEXPLORER.APPLICATION)
ie.NAVIGATE "http://www.homburg-etikb.nl"
ie.Visible = True

Later naar dit aangepast, naar ook daar geeft die foutmelding

Code:
Sub Bedrijfs_URL()
'Knop
        Set web = CreateObject(INTERNETEXPLORER.Application)
            web.NAVIGATE "http://www.homburg-etikb.nl"
            web.Visible = TrueS

Laatst bewerkt:
De titel van deze draad is niet informatief.
Deze laatste vraag is een totaal nieuwe vraag vergeleken met de start in deze draad .....

Zoals snb al aanhaalde zouden we ons beter bij 1 onderwerp houden en dit tot een goed einde brengen, anders springen we van hot naar her en verliezen we het totale overzicht.
Anders wordt deze thread een rommeltje en verliest hij alle waarde voor eventuele andere mensen die zoeken naar oplossingen.
Dit gezegd zijnde,

Code:
Sub Bedrijfs_URL()

With CreateObject("INTERNETEXPLORER.Application")
        .NAVIGATE "http://www.homburg-etikb.nl"
        .Visible = True
    End With

End Sub

Sorry jongens. Zit behoorlijk wat in. Wordt inderdaad onoverzichtelijk zo. Als ik de betreffende posten kon verwijderen, had ik het meteen gedaan en aangepast.

Rudi in elk geval bedankt. Die code werkt wel.

En nu on-topic.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan