• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Fout in VERT.ZOEKEN?

Status
Niet open voor verdere reacties.

historic

Gebruiker
Lid geworden
20 jan 2023
Berichten
11
Dag allen,

Via de formule verticaal zoeken probeer ik op "blad A" gegevens automatisch te laten vullen op basis van data in "blad B". Dat lijkt allemaal goed te werken tot cel B26. Dan opeens wordt een verkeerde verwijzing geplaatst. Daarna gaat het weer een tijdje goed om vervolgens enkele andere cellen ook deze verkeerde verwijzing te maken. Ik kom er niet achter waar de fout vandaan komt en hoe deze op te lossen.

Kan iemand naar het excelbestandje kijken en analyseren wat er misgaat? Hartelijk dank daarvoor!

In het bestand heb ik de foute verwijzing ROOD gekleurd en op tabblad B (waar de broninfo staat) ook beide cellen rood gemaakt, dan zie het verschil.

Dank alvast voor de moeite!

Dirk Jan
 

Bijlagen

  • voorbeeld_VERT.xlsx
    54,2 KB · Weergaven: 20
Een parameter vergeten in de functie... (de formule kan ook nog wat simpeler)
Code:
=ALS.FOUT(VERT.ZOEKEN(A2;Blad2!A$2:B$199;2[COLOR="#FF0000"][B];0[/B][/COLOR]);"")
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan