Fout Isinst30

Status
Niet open voor verdere reacties.

after forever

Gebruiker
Lid geworden
24 jan 2003
Ik probeer een Barbie-spel voor mijn dochter te installeren maar krijg de melding "fout Isinst30"".

Iemand een idee?

Kijk hier eens, het heeft iets te maken met MSWheel.exe lijkt het.

Huijb,

Bedankt voor je reactie.

De beschreven fout op de door jou gegeven link komt inderdaad overeen. Er wordt daar echter aangegeven dat je een checkbox voor mswheel.exe moet uitvinken.
Ik kan dit op mijn pc echter niet vinden waar ik dit zou moeten doen.

Kun je mij misschien nog iets verder helpen?

Klik eens op Start > Uitvoeren en type daar Msconfig gevolgd door Enter, kijk vervolgens eens bij tabblad Opstarten of daar MSWheel.exe staat, vink deze uit. Hierna computer opnieuw opstarten. Vervolgens kan je Barbie installeren. Als je dat hebt gedaan kan je MSWheel.exe weer aanvinken bij het tabblad Opstarten.

Huijb,

Mswheel.exe komt niet voor onder tabblad opstarten.

Is dit wellicht de oorzaak?
Zo ja, hoe kom ik dan aan dat bestand?

groet,

Vreemd allemaal. Volgens Microsoft zou het juist de oorzaak zijn dat je MsWheel.exe wel hebt.
Klik eens op Start > Zoeken en type mswheel.exe

Kijk ook of je dit bestand hebt:
APWHEEL.EXE

Groetjes,
Bennie

Klik eens op Ctrl Alt Del en kijk of MsWheel.exe of zoals Bennie aangeeft APWheel.exe daar tussen staat, is dit het geval sluit deze processen dan af. Hierna kan je Barbie installeren. Lukt bovenstaande ook niet, start dan eens op in veilige modus en kijk of je Barbie dan wel kan installeren.

Klik eens op Ctrl Alt Del en kijk of MsWheel.exe of zoals Bennie aangeeft APWheel.exe daar tussen staat, is dit het geval sluit deze processen dan af. Hierna kan je Barbie installeren. Lukt bovenstaande ook niet, start dan eens op in veilige modus en kijk of je Barbie dan wel kan installeren.

Genoemde bestanden staan er niet tussen. Opstarten in veilige modus is geen optie want dan kan ik de cd-rom niet meer benaderen.

Nog andere mogelijkheden?

Typ win.ini in start\uitvoeren [enter].

Zie je daar een regel staan met:
LOAD=

en staat daar iets achter? Zo ja, zet dan een ; (puntkomma voor de gehele regel) en maak een nieuwe LOAD=

Laat die leeg. Bewaar het bestand en start opnieuw op. Maak voor de zekerheid een kopie van win.ini.

Tweede mogelijkheid is om de inhoud van de CD naar een map te kopiëren op de harde schijf en het dan (in veilige modus) vanaf de harde schijf te installeren.

Groetjes,
Bennie

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan