Fout: Kan het bestand c:\program files\database\data.mdb niet vinden.

Status
Niet open voor verdere reacties.

robert210773

Gebruiker
Lid geworden
9 okt 2008
Berichten
8
Hallo Acces-goeroes,

Ik heb vrijwel nooit met Access gewerkt, dus hopelijk ga ik nu niet al te domme vragen stellen. Ik heb al een beetje zitten zoeken met de zoekfunctie, maar aangezien ik eigenlijk niet weet hoe ik mijn vraag moet formuleren, was mijn zoektocht niet echt geslaagd.

Ik werk op een klein bedrijfje, waar ze ooit in een ver verleden een bedrijf hebben benaderd om een programma te schrijven. Een facturatie programma. En dit is dus gedaan in Access. Dit staat op een oud computer (zo een die je nog moet aandraaien met een zwengel ;) ) Nu moet dit programma op een andere computer geplaatst worden, die recenter is. Maar aangezien zij geen installatieschijf en/of back up hebben, moet ik het dus kopieren en op de andere computer zetten. En daar krijg ik nu problemen mee.

Uiteraard is Access geinstalleerd op die andere computer.
Zover ik het kan zien zijn er 2 bestanden die ik moet kopieren. Laten we zeggen:
- programma.mdb
- data.mdb

Ik heb een snelkopeling gemaakt naar programma.mdb. Zodra ik het opstart, krijg ik het hoofdmenu. Maar als ik op een button klik om naar een submenu te gaan, dan krijg ik een foutmelding dat de koppeling naar data.mdb niet gemaakt kan worden:
'Kan het bestand c:\program files\database\data.mdb niet vinden.'

Nu is het zo dat op de oude computer de bestanden in de volgende directory staan:
C:\Program Files\Database

Maar op de nieuwe computer staan ze in:
D:\Program Files\Database

Ik kan ze niet op C:\ zetten omdat die gereserveerd is voor de restore-functie.
Dus mijn vraag is waar ik nu ongeveer zou moeten zoeken in programma.mdb om die verwijzing naar C:\Program Files\Database te veranderen naar D:\Program Files\Database.

Nu snap ik dat men niet precies kan zeggen waar ik dat kan veranderen, als men programma niet heeft. Maar als ik maar ongeveer weet waar ik moet zoeken, en eventueel ben ik op zich wel bereid om de programma.mdb via de mail of zo te versturen.

Ik hoop dat ik het hierboven duidelijk heb geformuleerd.

Alvast bedankt voor de moeite.

Gr.
Robert
 
In (ik geloof) Access XP tm 2003 als volgt.

Je doet onderstaande in het programma.mdb bestand.

Ga naar menu "Extra" ---> "Databasehulprogramma's" ---> "Koppelingsbeheer".

Het dialoogvenster "Koppelingsbeheer" wordt geopend.

Zet een vinkje bij: "Altijd om een nieuwe locatie vragen" links onderin het venster.

Klik op de knop "Alles selecteren" en vervolgens op de knop "OK".

Er opent een venster "Nieuwe locatie selecteren .......".

Zoek nu de locatie van je data.mdb (D:\Program Files\Database) en klik op de knop "Openen".

Nu is de koppeling gelegd.

Succes.

mvg
Charles
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan