Fout: lees of schrijfbewerking op het geheugen

Status
Niet open voor verdere reacties.

jovis

Gebruiker
Lid geworden
18 jun 2008
Berichten
139
Ik krijg zo nu en dan een foutmelding:zoals bijvoorbeeld deze:
Epfsubmit.exe - toepassingsfout

De instructie op 0x7c9109f9 verwijst naar geheugen op 0x00000000. De lees- of schrijfbewerking ("read") op het geheugen is mislukt.

Klik op OK om het programma te beëindigen

Klik op Annuleren om fouten op te sporen in het programma.

Ik klik als regel op OK en blijk dan door te kunnen gaan met waarmee ik bezig ben.
Toch zou ik zo'n fout graag kunnen herstellen. Hoe?
 
Jovis, ik zou beginnen met het testen van het geheugen met bv memtest86. Googlen, downloaden, Bootcd branden.
Succes, Ton
 
Voordat ik verder ga met je instructie, anton44, wil ik graag weten hoe ik een bootCD moet branden. Ik kan wel een opstartdiskette maken. Misschien kan ik daarmee ook verder?
 
Ik kom niet verder:
http://www.memtest86.com/download.html.
Dan download ik: Memtest86 v3.4a ISO image (zip) Dat blijkt een map te zijn.
Als ik die map aanklik vind ik een programma: memtest.iso
Daarop klikken geeft:
Windows kan het volgende bestand niet openen.
Bestand: memtest.iso.

En dan?
 
Jovis, tot dusver gaat het goed. Het ISO bestand heb je nodig voor je brandprogramma. Welk gebruik je ? Nero of ???
 
Tot nu toe gaat het goed... Maar:
Ik heb nogmaals geprobeerd memtest.ISO te openen en krijg nu de melding 'Onbekend bestandstype'. Wat moet ik daar dan mee? Kan ik toch verder op de een of andere manier?
Het brandprogramma dat ik heb heet NTI CD-Maker 2000 Plus.
 
Ik ken dat brandprogramma niet. Staat er ergens in het menu, Image of opgeslagen bestand of iets dergelijks ? Als dat het geval is moet je dat bestand kiezen om te branden. Het ISO bestand als databestand branden is niet goed.
Succes, Ton
 
Dan zal het moeilijk worden.
Ik zal proberen of het lukt op de computer van mijn vriendin (woensdag pas). Zij heeft Nero.
Kan ik dan memtest.iso rechtstreeks op die CD branden?
 
Dan zal het moeilijk worden.
Ik zal proberen of het lukt op de computer van mijn vriendin (woensdag pas). Zij heeft Nero.
Kan ik dan memtest.iso rechtstreeks op die CD branden?

Zoals ik je al probeer uit te leggen
Via het menu, Image of opgeslagen bestand.
 
Anton44, mijn CD-brander ken je dus niet. Ik moest naar de PC van mijn vriendin gaan. Die heb ik ook bij Helpmij geregistreerd onder de naam Johke.
Zij heeft het brandprog Nero 9, waarop ik rondgekeken heb of ik ergens Image of opgeslagen bestand vond. Na het openen vind ik de opties ‘Data kopiëren’, ‘Audio’, ‘Foto en Video’, ‘Kopiëren en Backup’, en ‘Extra’.
‘Kopiëren en Backup’ vind ik het meest waarschijnlijk. Daar vind ik ‘Image branden naar schijf’. Onder ‘Wat wilt u branden’ Kies ik ‘Schijfimage of opgeslagen project’. Ik kan dan navigeren naar de plaats waar ik ‘memtest86-3.4a.iso.zip heb neergezet. Daar vind ik weer memtest.iso en dubbelklikken daarop. Ho… ‘Onverwachte bestandsindeling’ staat er.

Ik heb dus iets niet goed gedaan…… Help!
 
Anton44, mijn CD-brander ken je dus niet. Ik moest naar de PC van mijn vriendin gaan. Die heb ik ook bij Helpmij geregistreerd onder de naam Johke.
Zij heeft het brandprog Nero 9, waarop ik rondgekeken heb of ik ergens Image of opgeslagen bestand vond. Na het openen vind ik de opties ‘Data kopiëren’, ‘Audio’, ‘Foto en Video’, ‘Kopiëren en Backup’, en ‘Extra’.
‘Kopiëren en Backup’ vind ik het meest waarschijnlijk. Daar vind ik ‘Image branden naar schijf’. Onder ‘Wat wilt u branden’ Kies ik ‘Schijfimage of opgeslagen project’. Ik kan dan navigeren naar de plaats waar ik ‘memtest86-3.4a.iso.zip heb neergezet. Daar vind ik weer memtest.iso en dubbelklikken daarop. Ho… ‘Onverwachte bestandsindeling’ staat er.

Ik heb dus iets niet goed gedaan…… Help!

Je bent er nu bijna. Je moet het uitgepakte ISO bestand hebben en niet eidigend op .ZIP
 
OK, nu heb ik memtest86-3.4a.iso.zip uitgepakt (met 7-zip). Na het uitpakken heb ik twee mappen:
Map memtest34a met de bestanden: install.bat, memtest.bin, rawrite.exe en readme.txt (geheel onleesbaar)
Map memtest86-3.4a.iso met het bestand memtest.iso.
Met die laatste zal ik wel wat moeten. (Eerst 1,5 km fietsen naar de computer van mijn vriendin, voor Nero)
Ik open Nero weer en ga naar ‘Kopiëren en Backup’-‘Image branden naar schijf’. Onder ‘Wat wilt u branden’ Kies ik ‘Schijfimage of opgeslagen project’, navigeer naar memtest.iso (die zal ik wel moeten hebben - klopt dat?). Daar zie ik dat ik dat ene bestand kan branden. Dan stop ik (en ik fiets weer terug om dit verhaaltje te schrijven).
Er is immers nog een andere map met vier bestanden. Wat moet ik daar dan mee? Gewoon doen alsof die niet bestaan?
Ik kan namelijk langs de weg die ik aanduidde maar één bestand op een CD branden. Als de andere er ook bij moeten, moet ik die toevoegen en dat kan alleen met een RW-CD en hoe dan? Op dezelfde manier of als databestanden?
Ik begrijp er maar weinig van waar die bestanden allemaal voor nodig zijn. Ik doe alleen wat je zegt zonder te weten wat ik nu eigenlijk doe.
Dus:
1. Is memtest.iso het programma dat ik op de beschreven manier moet branden? Of moet het anders?
2. Wat moet ik met de andere bestanden?
3. En als je tijd hebt: waar dienen al die bestanden voor?
 
Ik vermoed dat je iets anders hebt gedownload dan dat ik je met de link en aanvullend heb aangegeven. Moet zijn:
Download - Memtest86 v3.4a ISO image (zip)
Daar zit geen map in maar alleen een ISO bestand. MEMtest.iso met een grootte van 1.837.056
Dat bestand moet alleen op een CD of CDRW gebrand worden, anders niets.
 
Het is mij gelukt om memtest.iso op een CD te zetten en het geheugen te testen.
Dat geheugen bleek in orde. Dus wat nu om de foutmeldingen te stoppen?

Dat ik zo laat verder ga met de discussie, komt doordat er erg veel mis ging ma de geheugentest. Heeft dagen geduurd voordat de oplossing kwam. O.a. bleek de externe schijf gecrashed en nu ben ik aan het puinruimen.
Ik kon niet meer bij het wachtwoord komen dat ik voor de discussie nodig heb. Nu heb ik een nieuw wachtwoord. Ik ben benieuwd naar de voortzetting van de zoektocht.
 
anton44, je blijft weg op mijn laatste vraag:
"Het is mij gelukt om memtest.iso op een CD te zetten en het geheugen te testen.
Dat geheugen bleek in orde. Dus wat nu om de foutmeldingen te stoppen?"
Aanvulling:
Tot nu toe ben ik foutmelding niet meer tegengekomen.
Nieuwe vraag: kan het zijn dat memtest.iso de fouten niet alleen signaleert maar ook repareert?
 
anton44, je blijft weg op mijn laatste vraag:
"Het is mij gelukt om memtest.iso op een CD te zetten en het geheugen te testen.
Dat geheugen bleek in orde. Dus wat nu om de foutmeldingen te stoppen?"
Aanvulling:
Tot nu toe ben ik foutmelding niet meer tegengekomen.
Nieuwe vraag: kan het zijn dat memtest.iso de fouten niet alleen signaleert maar ook repareert?

Jovis, je bent ietwat warrig.
Het is geen verplichting van mij om op al je vragen een antwoord te geven. Misschien weet ik het ook niet meer, Misschien wil anderen ook een kans geven te reageren, of .... ?? !!
Welke foutmeldingen zijn verdwenen ?? Wees eens duidelijk.
Nee Memtest kan geen fouten repareren !

Wat is de status nu ? Aangemeld probleem opgelost of niet ?
 
Ik begrijp best dat je niet hoeft te antwoorden op mijn vraag. Maar dat ging altijd heel snel en nu ineens niet.
Dat je het niet meer weet, komt misschien doordat ik eerst moest zorgen dat mijn laptop weer in orde was.
Ik herhaal hier de vraag die ik oorspronkelijk stelde, haal ik hier uit de discussie. Kan jij hem daar niet meer terugvinden?
Ik krijg zo nu en dan een foutmelding:zoals bijvoorbeeld deze:
Epfsubmit.exe - toepassingsfout

De instructie op 0x7c9109f9 verwijst naar geheugen op 0x00000000. De lees- of schrijfbewerking ("read") op het geheugen is mislukt.

Klik op OK om het programma te beëindigen

Klik op Annuleren om fouten op te sporen in het programma.

Ik klik als regel op OK en blijk dan door te kunnen gaan met waarmee ik bezig ben.
Toch zou ik zo'n fout graag kunnen herstellen. Hoe?

Vervolgens heb ik na veel 55 en 66 memtest op een CD gekregen en gedraaid, zoals jij adviseerde. 't Geheugen is goed.
Daarna ben ik bovengenoemde foutmelding (of een ander van dat soort) niet meer tegen gekomen, dus ik vroeg me af of memtest de fout gerepareerd heeft. Nee dus.
Het is dus nog altijd mogelijk dat zo'n fout weer opduikt. Daarom vroeg ik je wat er verder nog aan te doen valt als die weer terug komt. Die vraag is dus nog open en daarom heb ik aangegeven dat het probleem nog niet opgelost is.
 
Ik begrijp best dat je niet hoeft te antwoorden op mijn vraag. Maar dat ging altijd heel snel en nu ineens niet.
Dat je het niet meer weet, komt misschien doordat ik eerst moest zorgen dat mijn laptop weer in orde was.
Ik herhaal hier de vraag die ik oorspronkelijk stelde, haal ik hier uit de discussie. Kan jij hem daar niet meer terugvinden?
Ik krijg zo nu en dan een foutmelding:zoals bijvoorbeeld deze:
Epfsubmit.exe - toepassingsfout

De instructie op 0x7c9109f9 verwijst naar geheugen op 0x00000000. De lees- of schrijfbewerking ("read") op het geheugen is mislukt.

Klik op OK om het programma te beëindigen

Klik op Annuleren om fouten op te sporen in het programma.

Ik klik als regel op OK en blijk dan door te kunnen gaan met waarmee ik bezig ben.
Toch zou ik zo'n fout graag kunnen herstellen. Hoe?

Vervolgens heb ik na veel 55 en 66 memtest op een CD gekregen en gedraaid, zoals jij adviseerde. 't Geheugen is goed.
Daarna ben ik bovengenoemde foutmelding (of een ander van dat soort) niet meer tegen gekomen, dus ik vroeg me af of memtest de fout gerepareerd heeft. Nee dus.
Het is dus nog altijd mogelijk dat zo'n fout weer opduikt. Daarom vroeg ik je wat er verder nog aan te doen valt als die weer terug komt. Die vraag is dus nog open en daarom heb ik aangegeven dat het probleem nog niet opgelost is.

Uit je uitleg begrijp ik dat het probleem opgelost bent en dat je bang bent dat het weer terugkomt.
Helaas kan ik je niet verder helpen. Als je eens een keer Googled zul je moeten concluderen dat de fout wel vaker voorkomt maar er geen duidelijke oplossing is.
Zelfwerkzaamheid is een goede deugd.
Succes, Ton
 
OK. Als het terug komt, is er misschien iemand anders die het weet.
Bedankt voor de moeite!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan