Fout: Load Error! Press a key to reboot...

Status
Niet open voor verdere reacties.

Setanta

Gebruiker
Lid geworden
8 jul 2007
Berichten
6
Enkele dagen geleden heb ik mijn 1 jaar oude computer (Laptop - Acer Aspire 3020 CPU: Mobile AMD Sempron 3300+) normaal afgesloten. Bij het opnieuw opstarten kreeg ik een zwart scherm met de foutmelding 'Load Error! Press a key to reboot...'

Na enkele malen opnieuw te hebben opgestart (ctr -alt - delete) blijf ik deze foutmelding krijgen. Daarop heb ik besloten om mijn computer opnieuw te installeren. Dwz System-cd dr in en daarna 3 recovery-cd. Computer doorloopt alle stappen en start opnieuw op...met dezelfde foutmelding.

Ik heb het ook geprobeerd met een image (.iso) van mijn computer maar ook zonder resultaat. Veel advies verwijst me naar DOS en de acties FDisk/MBR. Helaas kom/kan ik niet in DOS komen maar alleen in de Bios (F2 bij opstarten is namelijk mijn enige optie). Ook kan ik niet terug naar een herstelpunt.

Ik heb alleen de meegeleverde Acer-software en niet de XP-systeem cd's. De XP System Restore Tool valt dus ook af. Ook heeft mijn laptop geen floppy drive (opstartdiskette) ook geen optie. Inmiddels heb ik al meer dan 20 keer geprobeerd mijn systeem opnieuw te installeren maar de foutmelding blijft.

Inmiddels is de wanhoop nabij....gezien mijn zwager ook geen antwoord (meer) heeft.

Ziet iemand anders het nog zitten?:eek:
 
Mijn acer heeft een verborgen partitie op de harde schijf met de fabrieksinstellingen, met een bepaalde toetsencombinatie kan je die terugzetten. Die toetsencombinatie zou je normaal gezien in de handleiding van je laptop moeten vinden.

edit: je moet dan wel de disk to disk recovery inschakelen
BIOS ---> MAIN ---> D2D Recovery ---> Enabled
BIOS verlaten en wijzigingen opslaan...
Je pc wordt opnieuw opgestart, dan kun je op de toetsencombinatie drukken zolang je acerlogo in beeld is. Bij mij is de toetsencombinatie: Alt + F10
Dan hoef je normaal gezien enkel de instructies op je scherm te volgen.
 
Laatst bewerkt:
Bedankt voor de snelle reactie.

Ik heb je advies opgevolgd en de status van de D2D gecheckt en deze staat op enabled. De toets combinatie Alt + F10 staat ook beschreven aan de rechterkant.

Maar helaas werkt de combinatie niet. De enige opties waaruit ik kan kiezen als het Acer-logo zichtbaar is zijn: F2 Set Up en F12 Display Boot Menu. De combinatie Alt + F10 (zowel bij het opstartscherm als na de foutmelding) geeft alleen een luid gepiep...:confused:
 
Ook als je hem ingedrukt houdt?
Of als je Alt alleen ingedrukt houdt en F10 herhaaldelijk indrukt?

Eventueel kan je van iemand een windowsinstallatiecd lenen en de gegevens van je laptop gebruiken om in te voeren (label hangt onderaan geloof ik) ipv de gegevens van de installatiecd, ik weet niet of dit werkt, maar misschien is het het proberen waard en kan je zo windows opnieuw installeren.
 
Helaas, beide opties - herhaaldelijk - constant e.d. geeft geen reactie.

De XP-installatie cd is wellicht een laatste optie. Ik bel morgen eens met Acer. Ik vind het alleen vreemd/ergerlijk dat de meegeleverde software het niet doet...
 
Als je wel de fabriekinstellingen (dus een restore) terug gaat zetten, dan heb je de staandaard, van terug toen deze ingesteld was.. inslellingen laptop Aspirere 3020, dan ben progr. die je er op heeft geïnstalleerd ben je helemaal kwijt.


Ik zou maar eerst een backup maken en is misschien is er nog wat aan te redden?>???.
en anders om de vijf dagen een backup maken van je systeem.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb mijn computer weggebracht naar een dealer. De schijf bleek een aantal fouten te bevatten die niet vaak voorkomen. De reden waarom de boot-cds niet meer werkten had te maken met het feit dat niet de hele schijf was gewist.

Op de vraag of ik dit 'ook zelf kan verhelpen' kreeg ik het antwoord dat het een 'unusual error' was die specifieke software vereist. Nou ben ik geen IT-er maar heb wel wat verstand van computers. Helaas heb ik door mijn enthousiasme niet doorgevraagd.

Kosten reparatie: £20,- (circa 30 euro) (geen verzendkosten) + 2 dagen alles instaleren/updaten.

Bedankt voor de hulp!:thumb:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan