• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Fout melding bij hergebruik Macro

• Onderwerp starter Onderwerp starter HBot
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

HBot

Gebruiker
Lid geworden
12 dec 2006
Beste leden,

Ik heb een file met daarin een Macro die bij actieveren de file opslaat in een map en dan de mail opend, dit werkt perfect.
Maar als de volgende in rij zijn info invuld en op de knop drukt verschijnt de volgende melding
[ Fout 1004 tijdens uitvoering ]
Loopt vast bij [activeWorkbook.save....]
Heeft dit te maken dat de bestaande file niet wordt overschreven??

'Opslaan en mail verzenden
Sub mail_werkboek_met_sendmail_adressen()
Dim MailAddress As String
Dim MailSubject As String
Dim MailBody As String
Dim OutMail As Object
Dim OutApp As Object

Set OutApp = CreateObject("Outlook.Application")
Set OutMail = OutApp.CreateItem(0)

ActiveWorkbook.SaveCopyAs ActiveWorkbook.Path & "" & Sheets("Voorblad").Range("b3") & ".xlsm"
MailBody = "er staat een aanvraag " & Range("B3") & ": klaar in: H:\Projects\Project_Management\Verpakkingsnummers aanvraag 2017"
MailSubject = "Aanvraag verpakkings nummer"
MailAddress = Range("C28") & ";" & _
Range("C29") & ";" & _
Range("C30")

With OutMail
.To = MailAddress
.CC = ""
.BCC = ""
.Subject = MailSubject
.Body = MailBody
.Display
End With
Set OutMail = Nothing
Set OutApp = Nothing
End Sub

BVD
Gr Henny

Het werkblad heet wel "Voorblad" en niet toevallig "Voorblad "?
Doe anders het document zelf er ook even bij.

NB:
Niet dat het een fout oplevert maar waarom staat dit er in?
& ""

Hallo Edmoor,

Tabblad heet ook voorblad en wordt niet gewijzigd.
Die & " "staan erin om de titel van het bestandje (die een combi is van verschillende cellen) ook leesbaar te houden

Het werkt perfect bij de eerste keer opslaan onder de omschrijving zoals is aangegeven, alleen als je deze hierna opend en iets wijzigd in file en je activeerd de macro krijg je deze fout melding.
Bestand opsturen is lastig bevat vertrouwelijke informatie, zal kijken of ik er een kan maken zonder info maar nog wel werkt.

Gr
Henny

In de code staat geen & " " maar & "", zonder spatie dus, vandaar m'n vraag.
Je documentje wacht ik af.

Laatst bewerkt:
Het kopie bestand krijgt dezelfde naam als het reeds geopende bestand en daarom gaat dat fout.

Ik had al zo'n vermoeden dat het in die richting ging,
Nadat het bestand is aangemaakt is mag (moet) deze worden opgeslagen onder dezelfde naam, hoe is dit te regelen? deze gaat dan naar de volgende in lijn
Tevens als ze vanuit de template werken mag deze nadat de aangepaste versie is opgeslagen en de mail aangemaakt worden afgesloten zonder op te slaan.
Heb je een oplossing.

Gr
Henny

Je kunt de macro dan in mail en een save deel knippen. en dan aanroepen naar behoefte

Dus uit bovenstaande code de regel met SaveCopyAs eruit halen en dan in een aparte macro.

Code:
Sub Kopie_opslaan()
'Template opslaan als een kopie
    ActiveWorkbook.SaveCopyAs ActiveWorkbook.Path & "\" & Sheets("Voorblad").Range("b3") & ".xlsm"

End Sub

of
Code:
Sub Werkboek_Opslaan()

'huidig werkboek opslaan
ActiveWorkbook.Save

End Sub

en dan aanroepen naar behoefte en een aparte macro die je aan een knop hangt.
Code:
Sub Opslaan_en_Mailen()

Call Werkboek_Opslaan
Call mail_werkboek_met_sendmail_adressen

End Sub

Ik gebruik dit best vaak. Kleinere losse macro's zodat je onderdelen die je vaker of los van elkaar wilt gebruiken gewoon kunt aanroepen in een andere macro
zodat je een reeks handelingen ineens of stap voor stap kunt afwerken

Bedankt,
Ik ga het proberen, nu eerst wat anders doen.. kom er op terug.

Ik begrijp de code maar dit is niet wat ik zoek. geeft het zelfde probleem overschijft niet.

Werkwijze;
De eerste start het document op, en drukt op de knop [Document opslaan en verzenden] document wordt opgeslagen onder een nieuwe naam [B3] mail opend met adres eerst volgende in lijn, dit werkt goed
(Dan moet het orgineel sluiten zonder op te slaan.. werkt nog niet?!)

De volgende vult aan en drukt op de knop [Document opslaan en verzenden]waarna de file onder dezelfde naam opslaat en mail verzend. dit werkt niet...overschrijft de bestaande file niet..
Graag zou ik hiervoor een oplossing willen hebben.

BVD Henny

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan