fout melding bij het maken van een zoekformulier

Status
Niet open voor verdere reacties.

marleneO

Gebruiker
Lid geworden
19 feb 2009
ik ben bezig met een database voor contactpersonen en adressen. ik heb een zoek form gemaakt maar deze geeft iedere keer een fout melding

ik heb bij de querry het volgende staan:

als [forms]![searchform].[qbedrijf1]" & "*"

als [forms]![searchform].[qplaats1]" & "*"

als [forms]![searchform].[qpostcode1]" & "*"

(ik heb een nederlandse versie van access)

verder staat er bij dit bij het zoek form.

Option Compare Database

Private Sub Knop10_Click()
Me.qbedrijf1.Value = ""
Me.qpostcode1.Value = ""
Me.qplaats1.Value = ""
End Sub

Private Sub Knop11_Click()
DoCmd.OpenForm "adressenlijst", acViewNormal
End Sub
Private Sub qbedrijf1_AfterUpdate()
End Sub

Private Sub qplaats1_AfterUpdate()
End Sub

Private Sub qpostcode1_AfterUpdate()
End Sub

miss ziet iemand wat ik fout doe?

Wat is de foutmelding? Wordt er in de code met een gele balk aangegeven waar het in de code fout gaat?

bij de querry geeft hij aan dat de parameter niet goed is en bij het zoek formulier

de waarde die u heeft in gevuld is strijdig met de validatieregel

ik heb als validatie regel ""

de zoek knop openen trouwens alleen het formulier van mijn database maar zoek verder niet

Kun je hier een voorbeeldje plaatsen zonder gevoelige informatie?

Eerst de database Comprimeren en herstellen. Dit doe je via menu "Extra" ---> "Databasehulpprogramma's" ---> "Database comprimeren en herstellen...".

Hierna zippen en Uploaden.

ik heb het bestand ge zipt. maar hij blijft te groot om upteloaden

We beginnen even met je query. In de criteria van de query verwijs je naar het formulier met:

"als [forms]![searchform].[qbedrijf1]" & "*"

maak hiervan

Like [forms]![zoeken].[qbedrijf1] & "*"

Gebruik Like ipv als en verwijder de rode aanhalingstekens.

Zoeken is de naam van je formulier en niet searchform

Koppel je formulier adressenlijst aan de query adressenlijstquery ipv aan de tabel Adressenlijst. In de query staat de criteria en niet in je tabel. Als je dat gedaan hebt merk je dat in je formulier een hoop velden staan met #NAAM. Deze velden ontbreken nog in je query. Voeg ze toe en maak de koppeling van de velden in je formulier naar je query.

Ga met bovenstaande aan de slag en kijk hoever je komt.

de querry werkt nu en de knop wissen dus ook. alleen werk mijn zoek knop nog niet.

als ik er op klink opende hij gewoon het eerste bestand ik wil graag dat hij gaat zoeken.

ik hoop dat je het nog een beetje kan volgen

Als je bij bedrijf een A invult en je klikt op de knop zoeken, dan wordt adressenlijst geopend. Hoeveel records worden in het formulier linksonderaan aangegeven?

1 van hoeveel?

hij zoek helemaal niet, hij opend gewoon het standaard formulier wat ik gemaakt heb en geeft aan dat al mijn 205 records gezien kunnen worden

Dan zit er iets niet goed. Kijk eens in de bijlage. Als je niets in het zoekformulier invult dan geeft die 1 van 204 records.

Vul je bij bedrijf een A in geeft hij 1 van 10 records.

Klopt dat ?

Bijlagen

ik kan de bijlage niet openen, access zegt: zie screenshot

terwijl hij in de zelfde map staat als mijn echte database ????

Bijlagen

• foutmelding.jpg
    foutmelding.jpg
    91,7 KB · Weergaven: 37
Dubbelklik op de bijlage en kies voor opslaan en niet voor openen. Sla het bestand op, op je bureaublad. Klik met je rechtermuis op het bestand en kies voor

"Winzip" ---> "Extract to here"

ik krijg hem open:D

het bedrijf zoeken doet het...

nu alleen nog postcode en plaats. kunt u mij vertellen wat u heeft veranderd zo dat ik dat bij de andere 2 ook kan doen

alvast heel erg bedankt.

Precies wat ik al eerder geschreven heb. Vergelijk jouw bestand met mijn bestand, dan zie je wat de verschillen zijn. Probeer aan de hand daarvan jouw bestand aan te passen.

ik heb het gevonden dankjewel...

ik heb nog even een kort vraagje.. ik wil graag dat meerdere personnen het kunnen gebruiken maar daarvoor heb ik al het goed is een schakelbord voor nodig.
hoe kan ik dat het beste maken? en als alles af is kan ik het dan opslaan met een soort van autorun zodat er niet geknusseld kan worden aan mijn formulieren??

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan