Linux

Gewoon een kwestie van uitproberen en van je fouten leer je het meest.
Ben er al sinds 1995 mee bezig en dat was een crime, alleen opdrachten uitvoeren en geen grafische opdracht picto's zoals nu.
Of een andere schijf ervoor gebruiken of wat ik al eerder opperde, een live USB stick.

Windows en Linux zijn beide prima OS'en en werken beide met opdrachten verstopt achter pictogrammen, beide hebben een kernel die de boel regelt.

Tip: score een oude laptop en ga daar eens mee stoeien. Als het fout gaat, dan kan je gewoon opnieuw beginnen.

Windows moest je ook leren toch...

maar hoor veel dat Linux beter is
Ik hoor dat ook vaak ;)
Welk besturingssysteem het beste is hangt af van de gebruiker met de bijbehorende wensen en eisen, de gebruikte hardware en de situatie waarin het wordt gebruikt. Zelf wil ik niet meer terug naar Windows maar er zijn genoeg mensen die niets liever hebben dan Windows, Mac, Chrome OS of (Free)BSD. Elk systeem heeft liefhebbers en tegenstanders. Microsoft gebruikt zelf volop Linux servers terwijl ze zelf ook serversoftware maken. Is Linux dan beter dan Windows? In bepaalde gevallen wel, in andere gevallen weer niet.

Dank je..ik ga zeker even kijken of dat wat is
Bericht automatisch samengevoegd:

Ik hoor dat ook vaak ;)
Welk besturingssysteem het beste is hangt af van de gebruiker met de bijbehorende wensen en eisen, de gebruikte hardware en de situatie waarin het wordt gebruikt. Zelf wil ik niet meer terug naar Windows maar er zijn genoeg mensen die niets liever hebben dan Windows, Mac, Chrome OS of (Free)BSD. Elk systeem heeft liefhebbers en tegenstanders. Microsoft gebruikt zelf volop Linux servers terwijl ze zelf ook serversoftware maken. Is Linux dan beter dan Windows? In bepaalde gevallen wel, in andere gevallen weer niet.
Vooral als het gaat om veiligheid..
Os heb ik persoonlijk niets mee.
ik denk dat het voor iedereen persoonlijk verschilt maar ik wil niet zomaar wat gaan proberen waar ik niet veel van weet dat is het meer

Ik snap de vraag van Mikdh heel goed.
Als je al jaren gewend bent aan een bepaald systeem, of het nu windows is, of Linux Mint, dan ben je daar helemaal in thuis, maar is het een beetje een afknapper als je met een voor jou onbekend systeem te maken krijgt. Zeker als je het contrast ziet van het gemak waarmee je alles in Windows doet en hoe (door je onwetendheid) moeizaam je alles vindt gaan onder Linux. Als je weet hoe het werkt is het eenvoudig, maar als je het niet weet is het onoverkomelijk moeilijk.

Het enige wat er volgens mij op zit is een goed leerboek Linux pakken (door iemand geschreven die weet hoe je een goed leerboek schrijft, dus niet door een nerd geschreven) en daar in eigen tempo doorheen worstelen. Dat doe je niet in een dag en, zoals Femke98 al opmerkte, wat doe je nu in 1 week?
En ja, als je alleen de standaard functionaliteit van Linux Mint gebruikt (mailen, tekst en browsen) is het allemaal niet zo moeilijk, maar zodra je iets meer wilt kan het heel lastig worden.

Succes!

Terug
Bovenaan Onderaan