Fout melding bij kiezen

Status
Niet open voor verdere reacties.

novita

Gebruiker
Lid geworden
25 dec 2014
Hallo Mede forum leden

Ik ben al een tijdje bezig om de fout melding te elimineren maar kom er niet uit.
ik heb een veld met invoervak Functie en een veld met invoervak onderdeel opleiding.
de code welk gekozen wordt in het veld Functie bepaald de inhoud ven het keuzevak onderdeel opleiding.
dit werkt goed totdat ik in een nieuw lege record eerst het keuzevak onderdeel opleiding kies.

Wat is er niet goed in de code als dit veld de focus krijgt bij gebeurtenis.

ik heb ook een test voorbeeldje als bestand erbij gedaan.

Groeten, Novita

Bekijk bijlage test.rar

Hierbij het zipp file

Bekijk bijlage test.zip

Laatst bewerkt:
Ik kan je db nog niet openen (kun je er een zip van maken?) maar in essentie maak je denk ik een denkfout: als de tweede keuzelijst afhankelijk is van de eerste, moet je voorkomen dat de 2e lijst eerst wordt aangeklikt. Die zou ik dus op Disabled zetten totdat er een waarde in de eerste lijst is aangeklikt. Kan allemaal op dezelfde routine die je nu waarschijnlijk hebt bij de gebeurtenis <Bij klikken>.

Ik heb in je formulier de 2e keuzelijst afhankelijk gemaakt van de eerste, en een voorwaardelijke opmaak op de 2e gezet om deze uit te schakelen als je in de eerste niks hebt gekozen. Overigens in dit formulier zo een lelijke oplossing, zul je wel zien :).

Bijlagen

Bedankt OctaFish

kan hier denk ik wel verder mee

soms kan de oplossing simpel zijn maar kijk je er overheen :d

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan