Fout melding Lubuntu 14.04

Status
Niet open voor verdere reacties.

wab62

Gebruiker
Lid geworden
29 aug 2003
Bij het installeren van zowel Lubuntu als Ubuntu op de laptop krijg ik de volgende melding: [149.286771] via-ircc 0000:00:11.0: device not available (can't reserve io 0x1000-0x107f

Kan iemand mij vertellen welk device dat is? En hoe te verhelpen?

Ik kijk in mijn glazen bol.................

Welke versie heb je geinstalleerd, krijg je de meldingen bij beide, wanneer kreeg je deze melding, dus waar in de installatie?
Er middenin, of erna of........
Wat is je hardware van de computer?
Kon de installatie wel voltooid worden en zo ja, heb je daarna wel de stuurprogramma's etc. geinstalleerd voor je grafische kaart?
etc. etc.

Wat meer info graag dus. ;)

Laatst bewerkt:
Re:

Er was nog niets geïnstalleerd, ik probeerde op een laptop waar XP op heeft gestaan en waarvan de schijf geformatteerd was Lubuntu versie 14.04 te installeren en kreeg toen de fout.
Ook geprobeerd test te draaien maar ook toen gaf hij de fout [136.864769] met dezelfde tekst als voor gaande boodschap.
???

Dan zou ik toch graag je hardware willen weten.
Je moet weten dat als je een laptop waar XP op heeft gestaan, al een oudje is en dan is sowieso Ubuntu te zwaar.
Je zou inderdaad Lubuntu kunnen doen, maar je zou beter Mint xfce kunnen installeren. Deze is ook wat mooier om te zien.

Hardware is essentieel van belang. Dus graag een lijstje.
Schijf wel geformatteerd in ext4?

En probeer eens een 12.04 versie. En heb je de stick wel opstartbaar gemaakt? Of heb je het via een cd/dvd proberen te installeren?

Wanneer krijg je de fout, is dat gelijk als je opstart van het medium of zie je eerst wat anders en daarna de fout?

Laatst bewerkt:
Re:

Sorry, had wat betere informatie moeten geven maar de laptop is weer terug naar de eigenaar, ik heb wel win7 ultimate erop kunnen installeren.
Het is inderdaad een oude laptop maar had na installatie van windows nog 50 Gb over.
Ik weet nu dus nog steeds niet wat de fout veroorzaakte, het werkt wel volledig op windows.

Ik elk geval hartelijk dank voor de assistentie, volgende keer zal ik eerst een zo volledig mogelijk rapportje opmaken alvorens een vraag te stellen.

Graag gedaan.

Altijd handiger om met meer info te komen. Het kan aan zoveel liggen. En als ik (en anderen) niet al te veel info krijgen is het voor mij (en anderen) dus zo moeilijk om een passend antwoord te geven.
Jammer dat je zo snel op gegeven hebt, aan de andere kant moet je "klant" Linux maar willen.
Het gaat er vaak niet om hoeveel GB je harde schijf over heeft, maar wel hoeveel geheugen de pc/laptop heeft om iets te kunnen draaien. Windows 7 heeft toch ook wel 1 gb. geheugen nodig. Maar goed, als het werkt, dan werkt het.

Wil je de topic nog als opgelost zetten? Links boven in bij je eerste bericht kan je dat doen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan