Fout melding msedge_elf.dll niet geschikt voor Windows

Status
Niet open voor verdere reacties.

tuurke

Gebruiker
Lid geworden
25 jan 2002
Berichten
992
Ik krijg steeds weer dezelfde fout meldingerror.jpg en error2.jpg

Hoe kan ik dat eventueel herstellen en/of uitschakelen ?
 
Als ik instellingen bvb apps of accounts e.a. open en naar een andere overga.
 
error3.png

Ik open bvb Apps en ga over naar apparaten, nu krijg ik dat scherm.
Ook als het scherm instellingen wordt afgesloten.
 
Bij "DISM" is het van belang om ook te controleren of het updaten van Windows van tijd tot tijd heeft plaatsgevonden. Kijk hiervoor bij Geschiedenis van updates. Zo niet dan moet u vooral eerst de updates binnenhalen.
 
Ik krijg nog steeds dit:error3.png
maar weet niet wat eventueel moet opnieuw geïnstalleerd worden.
 
In mijn antwoord: Controleer of Windows de updates heeft binnengehaald, dan is de opdracht dism ook niet nodig. De laatste updates van Windows hebben is een voorwaarde om dit op te lossen.

Installeer dan opnieuw Edge, zoals in mijn eerdere post beschreven.
 
Laatste updates werden deze morgen geïnstalleerd.
Daarna is dit probleem begonnen.

Nu laten draaien: geen updates.
 
Updates kunnen tot twee weken daarna worden teruggedraaid.

Het kan geen kwaad om Edge opnieuw te installeren, na het genoemde .dll bestand te verwijderen. Misschien moet u favorieten (bladwijzers) exporteren om daar een backup van te hebben.
 
Ik gebruik edge niet.
In feite telde ik deze morgen 3 updates, na de eerste werd mij gevraagd op te starten, hetgeen ik gedaan heb.
 
En u heeft bij Instellingen > Systeem > Info staan dat het Windows 10 versie 20H2 is?

Edge is onderdeel van Windows en dat het actief is dat blijkt wel uit de foutmelding. Ook als u Edge niet gebruikt als Browser wordt er bij het verschijnen van deze foutmeldingen aangeraden om het opnieuw te installeren, na het verwijderen van het bestand msedge.dll. Installeren kan via de download op deze site: https://www.microsoft.com/nl-nl/edge
 
Wie dat krijgt dat weet ik niet maar bij de uitgave opmerkingen staat wel dat Edge gepresenteerd wordt.

"Windows 10 21H1 is een bescheiden update die met name om fixes en prestatieverbeteringen draait. Standaard bevat het OS na het doorvoeren van de update de op Chromium gebaseerde Edge-browser en de oude versie is dan niet meer beschikbaar. Ook Adobe Flash maakt geen deel meer uit van het OS na de update."

bron: Microsoft

Als uw Windows up to date is dan is het nu aan te raden om Edge opnieuw te installeren. Kies voor verwijderen van de bestaande Edge installatie en verwijder handmatig het bestand msedge.dll
 
Kijk, ik begrijp het allemaal niet zo goed.
De computer waarmee ik nu antwoord heeft ook deze morgen dezelfde update gekregen en heb dus geen problemen.
Hier ga ik dus niets aanpassen want ik weet niet wat en hoe.
Er gaat geen week voorbij of er verschijnt een nieuwe update...

Die met het probleem: hoe verwijder ik Edge en die msedge.dll waar vind ik die ?
 
Niet alle computers worden hierdoor getroffen en dit probleem kan zomaar optreden, gezien de ervaringen van anderen. Afzonderlijk zouden we kunnen kijken naar wat de reden kan zijn en of er software draait die dit conflict kan geven of misschien wel Edge heeft aangepast. Daarvoor raad ik aan om AutoRuns van Sysinternals een lijst te laten opstellen van alles wat er opstart op de computer. U zal de onbekende namen moeten zoeken met Google en op de forums in de zoekresultaten.

Edge deinstalleren is steeds anders en ik heb voor u gezocht wat u het best kan doen. Eerst zoekt u het bestand msedge.dll in verkenner en met administrator rechten. Dit bestand verwijderd -of- hernoemt u in bijvoorbeeld "msedge.bak." Dan klikt u rechts op Start en kiest u Apps en onderdelen. Ga in de lijst naar beneden en kies Microsoft Edge. Hier klikt u op de knop Wijzigen. U krijgt dan aangeboden om Edge te herstellen, wat het zelfde is als opnieuw installeren.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan