fout met database

Status
Niet open voor verdere reacties.

toine201

Gebruiker
Lid geworden
20 dec 2008
Berichten
107
ik heb een spel gemaakt met vb4 en heb daar ook een access database bij. als ik het programma nu wil gebruiken met windows xp krijg ik de volgende foutmelding: Object server not correctly registered. met windows vista werkt het spel helemaal niet alleen met windows 98. weet iemand hoe ik mijn spel kan laten werken op windows xp en vista computers???
 
ik heb een spel gemaakt met vb4 en heb daar ook een access database bij. als ik het programma nu wil gebruiken met windows xp krijg ik de volgende foutmelding: Object server not correctly registered. met windows vista werkt het spel helemaal niet alleen met windows 98. weet iemand hoe ik mijn spel kan laten werken op windows xp en vista computers???



Hi,

er lijkt iets niet goed te zijn met een ocx module. Ook het verschil tussen 16- en 32 bits modules kan deze fout veroorzaken. Ik zag een melding dat bij 3rd party ocx-s dit probleem ook kan optreden.

Heb je een-re-compile onder xp-geprobeerd?
 
wat is een re-compile en hoe doe ik dat? ik heb alleen de exe bestand naar de windows xp computer gekopierd en de database naar de locatie die in het programma staat. moet ik misschien nog een ander bestand meekopieren om de database te laten werken?
 
Laatst bewerkt:
wat is een re-compile en hoe doe ik dat? ik heb alleen de exe bestand naar de windows xp computer gekopierd en de database naar de locatie die in het programma staat. moet ik misschien nog een ander bestand meekopieren om de database te laten werken?

Hi
de re-compile: daarmee bedoel ik dat je met VB4 de exe opnieuw aanmaakt en een installatie pakket maakt daarna.

Daarna moet het programma/spel onder XP geinstalleerd worden. Ik kan me niet voorstellen dat een VB-programma met Access database zonder registraties onder XP wil gaan draaien.
Misschien weet een HELPMIJ collega hier nog meer over te vertellen?

AANPASSING: als je vb4 of hoger op de XP-machine hebt staan is de install pakket natuurlijk niet nodig
 
Laatst bewerkt:
moet ik misschien een aantal ocx of dll bestanden meekopieren om het programma te laten werken??
 
moet ik misschien een aantal ocx of dll bestanden meekopieren om het programma te laten werken??

Hi,
als jouw programma die dll's en ocx-en echt gebruikt moeten ze mee. Ik denk dat er toch wat problemen komen op het gebied van verschillen tussen 16- en 32-bits toepassingen.

En anders kun je het proberen op te lossen door een nieuwe setup met vb4 te maken. Ik denk dat jij daarna rekening moet houden met het draaien in een compatibiliymode van XP naar windows98.

Voor registratie van OCX en DLL; een opstapje op microsoft site .

Als jij echt onder w98 moet blijven draaien met dit programma en jij hebt nog een windows98 installatieset dan kun je misschien een virtual machine gaan proberen lees hier
 
dit werkt niet. ik heb gekozen het programma te maken met vb4 omdat het dan onder windows 98, xp en vista zou moeten werken. ik heb ook visual basic 2008 maar de programma's die ik hiermee maak werken niet op windows xp.
 
werkt ook niet. ik heb in vb4 iets gevonden van een ole dll bestand alleen dan moet ik een public class module maken. zou dit er iets mee te maken kunnen hebben?
 
werkt ook niet. ik heb in vb4 iets gevonden van een ole dll bestand alleen dan moet ik een public class module maken. zou dit er iets mee te maken kunnen hebben?

Hi,

ik zou het niet meer weten. Met de run-time ben ik aan het eind van mijn verhaal.
Ik geef nog het volgende:
je hebt vb4, dat betekent dat je 32-bits applicaties (en 16 bits) kunt maken. 32 voor W2000/NT/XP.
Die verwijzingen (references) en controls moeten wel in jouw project/applicatie zitten als er een setup voor NT4.0 en hoger gemaakt moet worden. Bijv: in plaats van een comdlg16 zou je dan een comdlg32 als ocx mee moeten nemen..

Als het mijn applicatie zou zijn zou ik niet zo maar zeggen dat de 16-bits ook zo maar op 32 bits platform overgaat en andersom. Ik zou met de package deployment wizard toch even een aparte setup maken voor de 32 bits platforms. Het is waar dat VB4 w98 en XP/Vista kan maken, maar tegelijkertijd in dezelfde teopassing? Een vriend van me had een soortgelijk probleem met een kant en klaar pakketje(game for the kids)) en die heeft uiteindelijk besloten om de W98-versie in een virtuele machine te draaien en hij is ICT-er

Je zou geluk hebben als het de genoemde OLE-object is. Ik vrees dat je uiteindelijk een 16- EN een 32-bits versie moet compileren. En anders een compatibily mode voor xp en vista. Het alleen maar kopiëren van de bestanden is denk ik toch niet de oplossing.

Aangezien je uiteindelijk een oplossing wilt kun je ook nog eens kijken op http://www.daniweb.com/forums/forum4.html.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan