fout met messenger en hotmail

Status
Niet open voor verdere reacties.

patje 2

Gebruiker
Lid geworden
10 feb 2001
Berichten
44
Hallo,als ik messenger start krijg ik altijd volgende melding:

microsoft visual c runtime error

RUNTIME ERROR

program :C:\progra~1\msnmes~1\msnmsgr.exe

R 6025
-pure virtual function call.

Dus messenger gaat niet open.Als ik naar hotmail wil gaan,dan loopt die vast.
Heb messenger al verwijdert en daarna werkt hotmail wel.

Graag een beetje hulp aub. Dank u.
 
Meldt in ieder geval even welke versie van MSN Messenger je gebruikt.
De oplossing van deze fout lijkt mij wel degelijk afhankelijk van welke versie het is.

Als je MSN Messenger 7.5 gebruikt (kan ook werken met een eerdere/andere versie ook):
De volgende commando's individueel plakken in het Start -> Uitvoeren veldje, en op Ok drukken. Misschien lost dat je probleem op.

regsvr32.exe RPCRT4.dll
regsvr32.exe ole32.dll
regsvr32.exe OLEAUT32.dll
regsvr32.exe SHELL32.dll
regsvr32.exe CRYPTNET.dll
regsvr32.exe WINHTTP.dll
regsvr32.exe USERENV.dll
regsvr32.exe msi.dll
regsvr32.exe WINTRUST.dll
regsvr32.exe MSCTF.dll
regsvr32.exe CLBCATQ.DLL
regsvr32.exe Es.dll
regsvr32.exe rsaenh.dll
regsvr32.exe Msxml3.dll
regsvr32.exe Msimtf.dll
regsvr32.exe hnetcfg.dll

Succes,

Tijs.
 
Ik gebruik inderdaad de versie 7.5
Ik ga het eens proberen.
Alvast bedankt.
 
hallo ik heb het geprobeerd,maar het probleem is er nog steeds
 
Citaat:

Hallo,

het probleem begon bij mijn dochter nadat versie 7.5 geinstalleerd was. Het gekke was echter dat bij mijn vrouw en mijzelf deze versie wel perfect opstartte. Nadat ik had gekeken welke programma's er allemaal op de achtergrond liepen bij het opstarten bleek bij haar het volgende programma mee te lopen; MacroGaming Sweet IM. Nadat ik dit programma had geblokkeerd ( en later heb verwijdert ) startte MSN ook bij haar weer gewoon op.

Hopelijk heb je hier iets aan.

Met vriendelijke groet, H.Bill

en

Citaat:

Hoikes iedereen

Ik had net hetzelfde probleem, kreeg dat vervelend programma niet weg.
En blokkeerde mijne msn.
Maar ok heb een oplossing gevonden

Via START naar UITVOEREN
Intypen: msconfig
(op Ok drukken)
dan kom je in het hulpprogramma voor systeemconfiguratie
daar in tabblad OPSTARTEN
alle bestanden met SWEETIM of dergelijke uitvinken
TOEPASSEN
en computer opnieuw laten starten

Problemen opgelost

Hopelijk helpt dit.

Tijs.
 
Hallo,
Ik krijg nu een melding als volgt:

FOUT

Kan opgegeven module niet vinden
unicows.dll

Heb sweetim uitgevinkt.
Welk programma is sweetim eigenlijk?
 
Laatst bewerkt:
Is een programma dat, net als MSN, is gemaakt voor Instant Messenging.
Het maakt het, als ik het goed begrijp, o.a. mogelijk om als plugin in Internet Explorer, korte berichtjes te versturen en ontvangen vanuit Internet Explorer. Hoe het op de systemen komt weet ik niet, heb het zelf nooit gehad, maar wel problemen mee gezien.

Het is een bekend ding dat problemen met MSN 7.x oplevert, zie o.a. deze link

Met HijackThis kun je na de scan deze regel uitschakelen, als die ergens zich vertoont:
SweetIM For Internet Explorer - {BC4FFE41-DE9F-46fa-B455-AAD49B9F9938} - C:\Program Files\Macrogaming\SweetIMBarForIE\toolbar.dll

Unicows.dll wordt op mijn systeem niet door normale windows software gebruikt, maar wel door:
PowerDVD
Java Runtime v. 1.5
PartyPoker
Titan Poker

Kijk even na of je een van deze programma's hebt, en of die nog wel goed werken en/of je die even opnieuw kunt installeren. Het is in ieder geval geen bestand dat je normale windows nodig heeft om goed te draaien, hoort dus bij geïnstalleerde software van derden.

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
Na lang zoeken is het probleem eindelijk opgelost en het is toch zo simpel,als je het weet.
Ik heb het antwoord gevonden op msgforum.

De oplossing:

*Oplossing 1:
- Sluit MSN af.
- Klik Start, klik Uitvoeren.., typ %PROGRAMFILES%\MSN Messenger, en druk op ENTER om Windows Verkenner te openen.
- In de lijst van bestanden, klik met je rechter muisknop op MSNMSGR, en klik vervolgens op Eigenschappen.
- In het Eigenschappen venster, klik de Compatibiliteits tab, en haal het vinkje weg uit het bovenste selectievakje.
- Klik OK.
- Start MSN Messenger, en meld je aan.

*Oplossing 2:
- Download unicows.zip vanaf DLL-files.com
- Open het bestand met een ZIP Programma. In Windows XP en later kan je het gewoon openen, anders moet je eerst even een programma als WinZip installeren.
- Als je unicows.zip opent zie je daarin UNICOWS.DLL staan.
- Klik Start, klik Uitvoeren.., typ %PROGRAMFILES%\MSN Messenger, en druk op ENTER om Windows Verkenner te openen.
- Sleep het UNICOWS.DLL bestand vanuit je ZIP programma naar het Verkenner venster die je net geopend hebt.
- Start MSN Messenger, en meld je aan.



Ik heb de eerste oplossing gebruikt en messenger en hotmail vechten niet meer en geen foutmeldingen meer.

Alvast bedankt voor alle hulp.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan