Opgelost Fout met PCI Simple Communications Controller in Apparaatbeheer

Dit topic is als opgelost gemarkeerd

Peter1969221

Gebruiker
Lid geworden
9 feb 2025

Fout met PCI Simple Communications Controller in Apparaatbeheer

Kan dit verschillende BSOD veroorzaken in Windows 10?

Heb het wel op kunnen lossen de fout.

Laatst bewerkt door een moderator:
Blue Screens (BSOD's) worden vaak veroorzaakt door defecte hardware, verouderde of corrupte drivers, software die niet goed overweg kan, virussen of corrupte systeembestanden. Veelvoorkomende redenen zijn defect geheugen (RAM), beschadigde onderdelen van de harde schijf, oude drivers en oververhitting.

Device Shows Up as a PCI/PCIe Simple Communications Controller

Een fout van deze aard kan verschillende oorzaken hebben.
Je zegt het al opgelost te hebben, dan ben ik toch benieuwd naar de exacte foutmelding.
Niet starten, driver out of date, noem maar op.
Meest eenvoudige oplossing is de nieuwste moederbord drivers van je fabrikant installeren, want dit is daar een onderdeel van.

Starte gewoon op en in het apparaatbeheer driehoekje bij pci communication controller, een fout dus. Verder geen meldingen.

Installeer deze eens.

Heb ik al gedaan, probleem opgelost. Mijn vraag was alleen of dit de BSOD veroorzaakte.

Ga ik straks doen, bedankt weer.

Ik zie veel zaken met Kernel boot, Kernel general, Kernel Power. Heeft dit te maken met het geheugen?

Miss. heb je hier wat aan?

Worden meestal veroorzaakt door drivers, zet de minilog dumping aan en kijk met Whocrached.

Voeding.
The Kernel-Power critical error is usually power-related and indicates something wrong with the computer's PSU (Power Supply Unit).

Gaat het trouwens om dezelfde laptop waar je al een vraag over hebt gesteld ivm windows problemen?
Zo ja, dat ding in de kliko knikkeren en een andere aanschaffen zou dan mij advies worden.

Ja dezelfde laptop en hij blijft nu werken.

Met de voeding wordt bedoeld de voedingsadapter toch, die werkt goed, ook de accu is redelijk goed. Maar ja, blijft laptop van 13 jaar oud.

Terug
Bovenaan Onderaan