henryvanbeek
Gebruiker
- Lid geworden
- 10 jan 2007
Hey mensen,
Ik ben aan het knutselen met een soort van adressenbestand in excel. En om mezelf het makelijker te maken heb ik dus (ook op dit forum) een lijst gevonden met de postcode's. Wat ik wil als volgt
Ik voer in mijn lijst de postcode in en d.m.v. de funtie VERT.ZOEKEN zoekt excel daar de juiste plaats, gemeente , en provincie bij.
Waar gaat het nu fout.
Zodra ik zoek met behulp van het zelf intypen van de 4 cijfers van de postcode de functie gebruik gaat het goed. Maar als ik hiertussen een functie heb zitten om dus de 2 Letter van de postcode kwijt te raken dan gaat het mis.
Ik heb een bestandje bij gesloten waar het nog goed gaat.
De 2 letter raak ik kwijt met de functie =LINKS(waarde;aantal tekens)
Kan iemand mij misschien helpen met wat ik verkeerd kan doen ??
Vriendelijk dank,
Henry van Beek
Ik ben aan het knutselen met een soort van adressenbestand in excel. En om mezelf het makelijker te maken heb ik dus (ook op dit forum) een lijst gevonden met de postcode's. Wat ik wil als volgt
Ik voer in mijn lijst de postcode in en d.m.v. de funtie VERT.ZOEKEN zoekt excel daar de juiste plaats, gemeente , en provincie bij.
Waar gaat het nu fout.
Zodra ik zoek met behulp van het zelf intypen van de 4 cijfers van de postcode de functie gebruik gaat het goed. Maar als ik hiertussen een functie heb zitten om dus de 2 Letter van de postcode kwijt te raken dan gaat het mis.
Ik heb een bestandje bij gesloten waar het nog goed gaat.
De 2 letter raak ik kwijt met de functie =LINKS(waarde;aantal tekens)
Kan iemand mij misschien helpen met wat ik verkeerd kan doen ??
Vriendelijk dank,
Henry van Beek
Laatst bewerkt: