• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

fout met verwijzing in de functie VERT.zoeken

Status
Niet open voor verdere reacties.

henryvanbeek

Gebruiker
Lid geworden
10 jan 2007
Hey mensen,

Ik ben aan het knutselen met een soort van adressenbestand in excel. En om mezelf het makelijker te maken heb ik dus (ook op dit forum) een lijst gevonden met de postcode's. Wat ik wil als volgt
Ik voer in mijn lijst de postcode in en d.m.v. de funtie VERT.ZOEKEN zoekt excel daar de juiste plaats, gemeente , en provincie bij.

Waar gaat het nu fout.
Zodra ik zoek met behulp van het zelf intypen van de 4 cijfers van de postcode de functie gebruik gaat het goed. Maar als ik hiertussen een functie heb zitten om dus de 2 Letter van de postcode kwijt te raken dan gaat het mis.

Ik heb een bestandje bij gesloten waar het nog goed gaat.

De 2 letter raak ik kwijt met de functie =LINKS(waarde;aantal tekens)

Kan iemand mij misschien helpen met wat ik verkeerd kan doen ??

Vriendelijk dank,

Henry van Beek

Laatst bewerkt:
Beste Henry,

Jouw tabel van postcodes bestaat uit getallen van vier cijfers. De formule die je gebruikt haalt vier cijfers op uit een cel die tekst bevat, want de laatste karakters zijn letters of een spatie en twee letters.
Je gebruikt:
Code:
=LINKS(waarde;aantal tekens)
Maak daar van:
Code:
=waarde(LINKS(waarde;aantal tekens))
zoals:
=VERT.ZOEKEN(WAARDE(LINKS(D1;4));$A$1:$B$3;2;0)
zodat je vier cijfers echt cijfers worden.

Groeten,
Richard

Ik had al gedacht dat het ergens in die hoek was maar wist niet hoe ik het voor elkaar moest krijgen. Dit werkt prima bedankt

p.s. Een andere amateur heeft de Ark nagebouwd en die ligt nu in Rotterdam. Op vijf minuten fietsen van mijn werk!

Ik weet het... Heb wel eens een stuk van op TV gezien.. Maar het blijft een mooie spreuk... :thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan