Fout na gebruiken Drivecleaner

Status
Niet open voor verdere reacties.

oneleg

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
31 jan 2007
Hallo,

Ik heb drivecleaner gebruikt om mn versies van mn ATI 9600 kaart te verwijderen. Als drivecleaner klaar is, en ik probeer te scrollen op inet of windows, loopt alles eigenlijk nog normaal (dus is alles wel verwijderd?)

als ik daarna de nieuwe versie van ATI driver wil installeren krijg ik een foutmelding:

eerst:
INF Fout: Video stuurprogramma niet gevonden

daarna:
Setup kan de instellingen niet voltooien.
Probeer de weergave adaptor in te stellen met een standaard VGA stuurprogramma alvorens setup uit te voeren.

Heeft iemand een idee? ik heb drivecleaner meerdere malen gerund..hij zegt ook scan complete!

alvast bedankt!

[ps. mn driver is nu ge de-installeerd, want het scrollen gaat weer sloom etc. wat ik nu heb bij het installeren van de VIA chipset (vond ik ok google) is: De installatiewizzard kan de understeunende hardware niet vinden, probeer het opnieuw]

Laatst bewerkt:
een paar dingetjes,

je benoemt 2 dingen die eigenlijk verschillend zijn:
de VIA drivers zijn voor het moederbord en de
ATI driver is puur voor de videokaart.

Handig is om in Deze Computer, Configuratiescherm, Software even te kijken of daar de ATI driver staat vermeld. Zo ja, deze verwijderen en nog NIET kiezen voor een nieuwe opstart (ALS de pc daarom zou vragen) Vervolgens de VIA drivers te installeren (CD van moederbord) en nu de machine opnieuw starten.
Houd een CD of een locatie waarop de driver voor de ATI videokaartdriver bij de hand. Windows detecteert nu nieuwe hardware (AGP controller + videoadapter) en als Windows uit zichzelf die drivers niet instaleert, dan vraagt het om een path naar de locatie waarop de drivers gevonden kunnen worden. Geef hier OF de CD OF het path naar de locatie waar de AGP ATI driver(s) staan, op.

Nu zou het m.i. moeten lukken.

Laatst bewerkt:
Ik heb nu de ATI driver verwijderd via het software menu.
Ik heb geen CD meer van het moederbord...Hoe kan ik in windows zien wel moederbord ik heb? Dit kan misch wel in de bootscreen,maar dan start ik hem dus automitisch opnieuw op, en dat was niet de bedoelling!

thanks voor het antwoorden alvast!

De hele bedoeling is alleen, dat je de standaard VGA driver eerst laat werken, als die werkt, kun je daarna pas de ATI drivers installeren, die VGA driver is nodig voor de veilige modus, en zolang die niet werkt, laat windows geen andere drivers toe.

"De hele bedoeling is alleen, dat je de standaard VGA driver eerst laat werken"

Sorry, maar hoe laat ik die werken? :confused:

Door, als de Ati drivers zijn verwijderd, te rebooten, en bij apparaatbeheer te kijken of nu de vga driver wordt gebruikt, bij de beeldschermaddapters.

Overigens, welke chipset zit er op dat bord? ik las iets over Via, zit die er ook op?

Ehm ok, er zijn bij apparaatbeheer nu na het opnieuw opstarten onder 'Overige Apparaten' (ik zie geen Beeldschermaddapters staan...) 3 van die gele vraagtekentjes.

bij multi media controller, Videocontroller en Videocontroller (VGA compitabel)

Stuurprogrammas zijn op dit moment niet geinstalleerd, je kan wel klikken op:

'Stuurprogramma opnieuw installeren' maar daarbij vind hij niets.

Moet ik nu de driver van ATI al installeren?

Sorry voor al mn vragen.. :confused:

(moederbord is een ASUS A7A266 en de chipset heet: MAGiK1)

Laatst bewerkt:
Download eerst deze drivers, rechtermuisklik op de link, en kies voor Doel opslaan als.

Overigens vind je hier nog meer ALI drivers, het is alleen onduidelijk welke je nu moet hebben.

Ook bij Asus, staan er een aantal, maar daar geldt hetzelfde voor, je vind ze hier.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan