Fout na inbouwen upgrade kit (mobo, processor en geheugen).

Status
Niet open voor verdere reacties.

Witsenburg

Gebruiker
Lid geworden
10 dec 2006
Berichten
134
HELP

Niet gehinderd door enige kennis van zake heb ik bij Alternate 2 upgrade kits besteld. Vandaag ontvangen. De eerste in mijn PC gebouwd, geen probleem. Hij herkent onmiddellijk alle oude en nieuwe hardware, even de bijgeleverde CD in z'n mik geschoven en toen ik een half uurtje later bovenkwam wilde hij graag herstart worden. En klaar. Alles doet het, perfect en sneller dan'ie was.

Dan de PC van mijn vrouw. Keurig ingebouwd, starten maar, en ik krijg de melding: "schijffout". Hij wil niet starten, wel via een Windoze CD. In de bios staat de juiste harde schijf aangegeven, hij ziet hem dus wel. Ik heb nog even met de jumpertjes achterop de DVD speler en de Harde schijf gespeeld, maar die staan eigenlijk gewoon goed (volgens de beschrijvingen op de stickers en ze deden het in de vorige configuratie ook gewoon goed). Maar starten, ho maar.

Wat nu?
 
Volgens mij IDE. Want het past met stekkertjes die op de IDE connector van het Mobo passen. De HD en de DVD brander zitten met dezelfde kabel op dezelfde connector, de HD op master setting, de DVD speler op slave. In de bios zie ik ze ook beide correct. Ik kan zelfs, als ik via de speler een Windoze CD-Rom start, Windoze herinstalleren op de HD. Maar starten vanaf de HD, nee, dat niet.
 
ik heb dit ook een x gehad , en toen heb ik de bios ge reset en opnieuw ingesteld , en de boot ingesteld op hdd/dvd/lan
 
ik hoop dat het gaat helpen , doet je windows btw niet moeilijk toen je het moederbord vervangen had ? :)
 
De bios resetten, hoe doe je dat? De bootvolgorde staat al zoals je aangeeft.

Windoze deed niet moeilijk, maar ik moest wel opnieuw aanmelden. Ik had alle codes nog op papier, dus dat was geen probleem.
 
op je moederbord zit een batterij en vaak een jumper , die eraf halen en 30 sec wachten en dan weer erop zetten , of je kan je bios opstarten meestal met delete toets of f2 en dan load defaults save and exit doen misschien dat dat kan helpen
 
Hoi,

Ik weet niet of dit bij dit moederbord ook opgaat maar ik heb ook een moederbord gehad waar je kon opgeven van welke hd je kan opstarten misschien is dat niog een optie om dit in de bios te bekijken. dus daar bedoel ik mee je kan in de bios opgeven dat hij van hd moet opstarten maar dat er nog een optie staat van welke hd hij moet opstarten.



Modag
 
Hoi !

De opmerking bvan @Modag is de oplossing !

Je kunt bij Foxconn in het bios instellen van welke HDD moet worden opgestart.

Even uit m'n hoofd: staat onder Advanced BIOS Features.

Greetz,

Harry.
 
Uh, nee. De bios herkent de HDD, de boot sequence staat goed (eerst HDD, dan DVD drive, inderdaad onder Advances BIOS features) maar het werkt niet.
 
Hoi,

Ja dat dacht ik al dat je dit zou schrijven maar kan je nog specificeren van welke hd je op wil starten.

Modag
 
Maar er zit er maar één in, en die herkent'ie. Kan je een screendump posten van waar ik moet kijken?

Dank,
 
Hoi

Je moet niet de bootsequence hebben, maar de de vermelding van WELKE HDD moet worden opgestart !

Zoals je zelf op merkt: niet gehinderd door enige kennis !

En geloof me: ik heb een paar PC's gebouwd met dat setje.

Greetz,

Harry.
 
. Ik kan zelfs, als ik via de speler een Windoze CD-Rom start, Windoze herinstalleren op de HD. Maar starten vanaf de HD, nee, dat niet.

Hoi,
Even tussendoor je schreef dit heb je inderdaad windows opnieuw geinstalleerd?
Zo ja ging dit goed

Modag
 
Yep, dat gaat perfect. Mis-geboot op de HDD, dus gestart vanaf de Windoze CD, en hup, installeren maar. Alleen heb ik niet de boel geformateerd (er staat nog een heleboel op, ik heb alleen de onderdelen van de upgrade set vervangen). Hij heeft dus de bestaande versie vervangen.

Maar opstarten, ho maar. Ik denk er nu aan een bootable CD te maken, met DOS erop of zo. Eens kijken of ik ergen een C prompt kan krijgen, en of ik vanuit daar Windoze kan starten. Of ik ga ooit snappen wat Harry bedoeld, al ben ik nogal traag van begrip. Maar, ik doe mijn best en ben erg blij met alle adviezen.

Hugo
 
Hoi,

Zou je het niet even kunnen proberen met je hd van jou het zijn toch gelijke upgrade setjes kijk dan eens wat hij doet.
Of even proberen wat Harry Snor schreef.
Modag
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan