Fout na update

Status
Niet open voor verdere reacties.

ninehundred

Gebruiker
Lid geworden
27 aug 2006
Berichten
85
Hallo,

Op de pc van mij ouders zijn op 11 juni 2009 een aantal updates van Windows geïnstalleerd.
Als gevolg daarvan kon ik geen verbinding meer maken met internet.
De LAN verbinding werkte nog wel.

Ik zag op internet dat er meerdere mensen waren die dit probleem hebben, alleen dat dit probleem werd veroorzaakt door ZoneAlarm.
Nou staat er op die pc geen ZoneAlarm, dus dat kan het probleem niet zijn.

Vervolgens heb ik alle updates van de 11e verwijderd.
Wanneer ik nu de pc opstart krijg ik de volgende melding: "Kan entrypoint van procedure InternetCrackUrlW niet vinden in DLL-bestand WININET.dll"

Weet iemand wat het probleem is en hoe ik dit op kan lossen?
Alvast bedankt! ;)
 
heb je al eens Systeemherstel geprobeerd om van die foutmelding af te komen?
 
haha nee explorer.exe kan niet opstarten..
en als ik explorex.exe probeer te starten via processen dan krijg ik die foutmelding
 
Ik heb nou het bestand wininet.dll uit C:/windows/system32/dllcache gekopieerd naar C:/windows/system32 door middel van de Repareer functie op de windows xp cd.
Dus explorer start nu weer normaal op.

Ik heb alleen nog steeds geen verbinding met internet..
Windows heeft inmiddels de verwijderde updates alweer geïnstalleerd.:confused::cool:
 
Ik heb nou het bestand wininet.dll uit C:/windows/system32/dllcache gekopieerd naar C:/windows/system32 door middel van de Repareer functie op de windows xp cd.
Dus explorer start nu weer normaal op.

Ik heb alleen nog steeds geen verbinding met internet..
Windows heeft inmiddels de verwijderde updates alweer geïnstalleerd.:confused::cool:

Dan had je ff de automatische updatefunctie moeten uitschakelen en dan kijken wat 't probleem zou kunnen zijn,heb je de stroom al 's een paar minuten van je modem/router afgehaald? Geen foutmeldingen over de internetverbinding?
 
nee het komt niet door de modem/router.. alle andere pc's in het netwerk hebben wel internet. Het komt echt door die updates.
Ik zag ook al op internet dat meerdere mensen dit probleem hadden na het installeren van die updates.
 
Ik heb de schijf geformatteerd en Windows opnieuw geïnstalleerd.
Hij gaf steeds meer fouten aan en hij kon geen programma's meer openen.

Aangezien ik alle belangrijke bestanden op de D schijf had staan, was een herinstallatie de makkelijkste oplossing:p

bedankt voor jullie hulp!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan