Fout opgetreden bij maken van formulier

Status
Niet open voor verdere reacties.

Burban

Gebruiker
Lid geworden
23 feb 2009
Goeiemorgen,

Ik ben een oefening aan het doen waar ik op een formulier:
2 checkbox
2 picturebox ga gebruiken

Wat code bijgevoegd en dan zou ik debugging moeten doen om te kijken of het programma werkt.

Public Class Form1

Private Sub CheckBox1_CheckedChanged(ByVal sender As System.Object, ByVal e As System.EventArgs) Handles CheckBox1.CheckedChanged
If CheckBox1.CheckState = 1 Then
PictureBox1.Image = System.Drawing.Image.FromFile("c:\vb05sbs\chap03\calcutr.bmp")
PictureBox1.Visible = True
Else
PictureBox1.Visible = False

End If
End Sub

Private Sub CheckBox2_CheckedChanged(ByVal sender As System.Object, ByVal e As System.EventArgs) Handles CheckBox2.CheckedChanged
If CheckBox2.CheckState = 1 Then
PictureBox2.Image = System.Drawing.Image.FromFile("c:\vb05sbs\chap03\copymach.bmp")
PictureBox2.Visible = True
Else
PictureBox2.Visible = False

End If
End Sub
End Class

Maar als ik wil debuggen dan krijg ik een foutmelding waar ik ff niet aan uit kom?????

Er is een fout opgetreden bij het maken van het formulier. Zie ExceptionInnerException voor details. De fout is: c:\vb05sbs\chap03\calcutr.bmp

Wie O Wie kan mij verder helpen...

Code werkt bij mij prima, (wel met andere plaatjes) .. ook met het debuggen (F8-modus)

Ik kan het natuurlijk niet op afstand bekijken maar het lijkt op een formulier crash.
Kan je eens een nieuw project maken, met die 2 checkboxxen en die 2 pictureboxxen eens opnieuw op een form zetten en daar dan die code opnieuw inposten?
Anders denk ik dat je VB eens opnieuw moet installen.

Mocht het allemaal niet lukken, zou je dan eens hier de volledige error code willen posten?

Nieuw formulier aangemaakt. FF simpel gehouden met 1 checkbox en 1 picturebox.

Code:
Public Class Form1

Private Sub CheckBox1_CheckedChanged(ByVal sender As System.Object, ByVal e As System.EventArgs) Handles CheckBox1.CheckedChanged
            PictureBox1.Image = System.Drawing.Image.FromFile("c:\mijndocumenten\mijnafbeeldingen\vis.jpg")
        Else

End If
    End Sub
End Class

Krijg dezelfde foutmelding op het scherm:
Hieronder een copy exception detail.

Code:
System.InvalidOperationException was unhandled
  Message="Er is een fout opgetreden bij het maken van het formulier. Zie ExceptionInnerException voor details. De fout is: c:\\mijndocumenten\\mijnafbeeldingen\\vis.jpg"
  Source="MyCheckbox2"
  StackTrace:
       bij MyCheckbox2.My.MyProject.MyForms.Create__Instance__[T](T Instance) in 17d14f5c-a337-4978-8281-53493378c1071.vb:regel 190
       bij MyCheckbox2.My.MyProject.MyForms.get_Form1()
       bij MyCheckbox2.My.MyApplication.OnCreateMainForm() in C:\Documents and Settings\Mevr. Berger\Local Settings\Application Data\Temporary Projects\MyCheckbox2\My Project\Application.Designer.vb:regel 35
       bij Microsoft.VisualBasic.ApplicationServices.WindowsFormsApplicationBase.OnRun()
       bij Microsoft.VisualBasic.ApplicationServices.WindowsFormsApplicationBase.DoApplicationModel()
       bij Microsoft.VisualBasic.ApplicationServices.WindowsFormsApplicationBase.Run(String[] commandLine)
       bij MyCheckbox2.My.MyApplication.Main(String[] Args) in 17d14f5c-a337-4978-8281-53493378c1071.vb:regel 81
       bij System.AppDomain._nExecuteAssembly(Assembly assembly, String[] args)
       bij System.AppDomain.ExecuteAssembly(String assemblyFile, Evidence assemblySecurity, String[] args)
       bij Microsoft.VisualStudio.HostingProcess.HostProc.RunUsersAssembly()
       bij System.Threading.ThreadHelper.ThreadStart_Context(Object state)
       bij System.Threading.ExecutionContext.Run(ExecutionContext executionContext, ContextCallback callback, Object state)
       bij System.Threading.ThreadHelper.ThreadStart()
  InnerException: System.IO.FileNotFoundException
       Message="c:\\mijndocumenten\\mijnafbeeldingen\\vis.jpg"
       Source="System.Drawing"
       StackTrace:
            bij System.Drawing.Image.FromFile(String filename, Boolean useEmbeddedColorManagement)
            bij System.Drawing.Image.FromFile(String filename)
            bij MyCheckbox2.Form1.CheckBox1_CheckedChanged(Object sender, EventArgs e) in C:\Documents and Settings\Mevr. Berger\Local Settings\Application Data\Temporary Projects\MyCheckbox2\Form1.vb:regel 5
            bij System.Windows.Forms.CheckBox.OnCheckedChanged(EventArgs e)
            bij System.Windows.Forms.CheckBox.set_CheckState(CheckState value)
            bij System.Windows.Forms.CheckBox.set_Checked(Boolean value)
            bij MyCheckbox2.Form1.InitializeComponent() in C:\Documents and Settings\Mevr. Berger\Local Settings\Application Data\Temporary Projects\MyCheckbox2\Form1.Designer.vb:regel 34
            bij MyCheckbox2.Form1..ctor()
       InnerException:

De errorlist is leeg. Dus zal het niet aan de code liggen.

Hij geeft nu anders een filenotfound error

< De fout is: c:\\mijndocumenten\\mijnafbeeldingen\\vis.jpg">

Dus dit zou betekenen dat de afbeelding niet gevonden kan worden. Terwijl de afb. er wel degelijk op staat en het pad is ook juist.
Ik ga Visual Studio deïnstalleren en er opnieuw opzetten, wellicht dat dit helpt.
Ik houd je op de hoogte van de voortzetting.

Ps. bedankt voor het meedenken

Wie kan mij verder op weg helpen?
Na 2x het opnieuw installeren van Visual Studio 2008 ben ik er nog steeds niet uit en mijn foutmelding ook niet??
Ik weet niet of hier iets mee te maken heeft, maar ik heb dan een leerboek van VB 2005
en maak gebruik van Visual Basic express edition.

Code:
Public Class Form1

Private Sub CheckBox2_CheckedChanged(ByVal sender As System.Object, ByVal e As System.EventArgs) Handles CheckBox2.CheckedChanged
            PictureBox2.Image = System.Drawing.Image.FromFile("c:\vb05sbs\chap03\copymach.bmp")

Else

End If
    End Sub

PictureBox1.Image = System.Drawing.Image.FromFile("c:\vb05sbs\chap03\calcutr.bmp")

Else
        End If
    End Sub
End Class

Deze foutmelding blijft telkens terugkomen?????

Code:
System.InvalidOperationException was unhandled
  Message="Er is een fout opgetreden bij het maken van het formulier. Zie ExceptionInnerException voor details. De fout is: c:\\vb05sbs\\chap03\\calcutr.bmp"
  Source="MyCheckBox"
  StackTrace:
       bij MyCheckBox.My.MyProject.MyForms.Create__Instance__[T](T Instance) in 17d14f5c-a337-4978-8281-53493378c1071.vb:regel 190
       bij MyCheckBox.My.MyProject.MyForms.get_Form1()
       bij MyCheckBox.My.MyApplication.OnCreateMainForm() in C:\vb05sbs\chap03\MyCheckBox\MyCheckBox\My Project\Application.Designer.vb:regel 35
       bij Microsoft.VisualBasic.ApplicationServices.WindowsFormsApplicationBase.OnRun()
       bij Microsoft.VisualBasic.ApplicationServices.WindowsFormsApplicationBase.DoApplicationModel()
       bij Microsoft.VisualBasic.ApplicationServices.WindowsFormsApplicationBase.Run(String[] commandLine)
       bij MyCheckBox.My.MyApplication.Main(String[] Args) in 17d14f5c-a337-4978-8281-53493378c1071.vb:regel 81
       bij System.AppDomain._nExecuteAssembly(Assembly assembly, String[] args)
       bij System.AppDomain.ExecuteAssembly(String assemblyFile, Evidence assemblySecurity, String[] args)
       bij Microsoft.VisualStudio.HostingProcess.HostProc.RunUsersAssembly()
       bij System.Threading.ThreadHelper.ThreadStart_Context(Object state)
       bij System.Threading.ExecutionContext.Run(ExecutionContext executionContext, ContextCallback callback, Object state)
       bij System.Threading.ThreadHelper.ThreadStart()
  InnerException: System.IO.FileNotFoundException
       Message="c:\\vb05sbs\\chap03\\calcutr.bmp"
       Source="System.Drawing"
       StackTrace:
            bij System.Drawing.Image.FromFile(String filename, Boolean useEmbeddedColorManagement)
            bij System.Drawing.Image.FromFile(String filename)
            bij MyCheckBox.Form1.CheckBox1_CheckedChanged(Object sender, EventArgs e) in C:\vb05sbs\chap03\MyCheckBox\MyCheckBox\Form1.vb:regel 16
            bij System.Windows.Forms.CheckBox.OnCheckedChanged(EventArgs e)
            bij System.Windows.Forms.CheckBox.set_CheckState(CheckState value)
            bij System.Windows.Forms.CheckBox.set_Checked(Boolean value)
            bij MyCheckBox.Form1.InitializeComponent() in C:\vb05sbs\chap03\MyCheckBox\MyCheckBox\Form1.Designer.vb:regel 37
            bij MyCheckBox.Form1..ctor()
       InnerException:

Wie kan mij helpen?

ff een andere vraag,

Heb je vista?
Zo ja, heb je wel Administrator rechten?

Controleer of je wel in VB een FullThrust applicatie maakt..

Denk eerder dat het in de security zit dan in vb

je code werkt bij mij wel toch het pad eens nazien b.v in verkenner naar de afbeelding
en dat het pad naar je programma kopiëren.
normaal lijkt het Pad logies in vista
C:\ afbeeldingen\Mijn afgeeldingen\Vis.jpg maar als je het pad bekijkt moet dit
C:\Users\Old Hippy\Pictures\Vis.jpg
misschien lost dit het probleem op

in XP is het pad C:\Documents And settings\Old hippy\mijn documenten\mijn afbeeldingen\Vis.jpg

En nu lukt het me wel met debugging???
Snap niet hoe dit komt, totaal niks verandert. :confused:
Hopelijk is mijn probleem verholpen? Als iemand dit wel ziet, ik wil het graag weten.

In ieder geval wil ik iedereen bedanken die me hebben geholpen :thumb:

Code:
Public Class Form1

PictureBox1.Image = System.Drawing.Image.FromFile _
              ("c:\vb05sbs\chap03\calcultr.bmp")
        Else

End If
    End Sub

Private Sub PictureBox1_Click(ByVal sender As System.Object, ByVal e As System.EventArgs) Handles PictureBox1.Click

End Sub

Else

End If
    End Sub
End Class

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan