Fout opgetreden: eplorer.exe

Status
Niet open voor verdere reacties.

youpmeek

Gebruiker
Lid geworden
24 apr 2008
hallo,

Ik heb sindskort last van een foutmelding die steeds terugkomt.

Iedereen kent volgens mij de foutmelding wel.

Iets van "er is een fout opgetreden in Eplorer.exe deze wordt nu afgesloten, sorry voor het ongemak", ik heb eerst wel eens last gehad van deze foutmelding maar niet zo erg als nu, telkens als ik een bepaalde map open verschijnt na ongeveer 10sec deze foutmelding en sluit de verkenner uiteindelijk. Deze foutmelding verschijnt telkens alleen bij deze map.
ik zou graag willen weten hoe ik hier af kan komen, formatteren het liefst niet.
Volgens de virusscan is er geen virus aanwezig overigens.

Alvast bedankt voor je reacties,

Youp

Om wat voor 'map' gaat het?
Of is het soms alleen bij bepaalde bestanden?

het gaat om een normale folder. Het ligt niet aan de bestanden die er in staan, allemaal films en in een andere map waar ik films in heb staan krijg ik de foutmelding niet. Alleen bij die ene map.

Zijn dit de zelfde films (bestanden) in de andere map, misschien zit er toch wel een corrupt bestand bij.

Probeer eens deze map als volledige map naar een andere locatie te kopieren, kijken of hij op de andere locatie ook vastloopt. Misschien loopt hij al vast bij het kopieren, dan kan je ervan uitgaan dat er 1 of meerdere bestanden corrupt zijn.
Trail and error dan op uit te zoeken welke precies.
Kan je de films wel gewoon allemaal benaderen via je player waar je de films mee af speelt ?

het gaat om een normale folder. Het ligt niet aan de bestanden die er in staan, allemaal films en in een andere map waar ik films in heb staan krijg ik de foutmelding niet. Alleen bij die ene map.

Mogelijk is deze map (met de filmbestanden) al eens verplaatst. Het gaat om grote bestanden que omvang.
Ik ben hier zelf ook problemen mee gehad. Eén van de gekopieerde filmbestanden liep vast, terwijl die in de 'originele' map nog wél werkte.
Conclusie: ga er maar van uit, dat het inderdaad aan één of meer corrupte bestanden ligt. Theoretisch zou het nog kunnen liggen aan een beperkt, of volgelopen werkgeheugen, maar aangezien je het alleen met deze filmbestanden hebt, lijkt dat niet de oorzaak.

bij vista had ik dit probleem ook en dit ging dan weer vanzelf weg ook:)
maar het werd bij mij wel erger altijd... Voor vista is hier nu een bugfix voor maar ik weet niet wat het geval is voor xp :confused:
Heb je al eens gaan zoeken op Google ofzo?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan