Fout: opstartstuurprogramma's zijn niet geladen. Systeemherstel werkt niet.

• Onderwerp starter Onderwerp starter Jeru
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Jeru

Gebruiker
Lid geworden
2 sep 2006
Kan iemand mij helpen met een probleem?

Ik kan onder andere geen systeemherstel uitvoeren (programma start niet op; leeg window), en zoeken (zoekassistent) naar bestanden of mappen werkt niet (leeg window). Ook Windows Mediaplayer 11 kan ik ineens niet meer opstarten.

In het systeem-logboek vind ik de volgende fouten:
(Bron: Service Control Manager; Type: Fout; Gebeurtenis: 7026).

De volgende opstartstuurprogramma's zijn niet geladen:
AFD
Fips
intelppm
IPSec
Klif
Klmc
MRxSmb
NetBIOS
NetBT
OMCI
oreans32
RasAcd
Rdbss
SCDEmu
Tcpip

Zie Help en ondersteuning op http://go.microsoft.com/fwlink/events.asp voor meer informatie.

en daarna:

De IPSEC-services-service is afhankelijk van de IPSEC-stuurprogramma-service, die vanwege de volgende fout niet kan worden gestart:
Een apparaat dat op het systeem is aangesloten, werkt niet.

Zie Help en ondersteuning op http://go.microsoft.com/fwlink/events.asp voor meer informatie.

en daarna:

De TCP/IP NetBIOS Helper-service is afhankelijk van de Omgeving voor AFD-netwerkondersteuning-service, die vanwege de volgende fout niet kan worden gestart:

en daarna:

De DNS Client-service is afhankelijk van de Stuurprogramma voor TCP/IP-protocol-service, die vanwege de volgende fout niet kan worden gestart:

Welk apparaat eventueel niet zou werken, zoals hierboven vermeld staat, weet ik niet. Mijn twee harde schijven zijn gewoon te benaderen en te gebruiken. Ik heb wel mijn videokaart even losgekoppeld gehad. (Hierna voor de zekerheid nogmaals stuurprogramma bijgewerkt, maar dit was niet nodig; was de beste versie).

Wellicht is het probleem ontstaan na het installeren en de-installeren van Norton Internet Security 2006.
Ik gebruik nu weer mijn oude Kaspersky scanner. Virusscan reeds uitgevoerd en ook gecheckt op spyware.

Ik heb al heel wat gegoogled om erachter te kunnen komen wat er aan de hand kan zijn, maar helaas zonder resultaat. Iemand een idee?

Doe om te beginnen eens via Uitvoeren

Type daar...sfc /scannow (letop spatie achter C )

Er zal om de installatie cd gevraagt worden

Dit heb ik zojuist geprobeerd te doen. Ik krijg na ongeveer 30 seconden inderdaad een melding dat ik de cd-rom van Windows XP Professional Setup moet plaatsen, om de bestanden naar de map DLL Cache te kunnen kopieren. Ik draai echter XP Home (waar in eerste instatie geen SP2 ingebakken zat), en heb dus ook een cd voor opnieuw installeren XP Home edition inclusief SP1. Wanneer ik toch doorga verschijnt de melding dat de verkeerde cd-rom is geplaatst.

Ik heb overigens gisteren mijn c-schijf op fouten gecontroleerd via eigenschappen van Lokaal Station C: ; Extra ; Foutcontrole. Hieruit zijn geen bijzonderheden naar voren gekomen.

Laatst bewerkt:
Dan ben ik bang dat het een Repair wordt ,of een nieuwe install

Ok, I have had a lot of people lately asking me, whats this repair install thing??? Well here is your answer in a simple format.

Configure your computer to start from the CD-ROM drive. For more information about how to do this, please refer to your computer's documentation or contact your computer manufacturer.

Insert your Windows XP compact disc (CD) into your CD-ROM drive or DVD-ROM drive, and then restart your computer.

(You can also boot with a Windows 98/Me Startup disk with CD support and run WINNT.EXE in the I386 folder on the CD)

When the "Press any key to boot from CD" message is displayed on your screen, press a key to start your computer from the Windows XP CD.

When you see the following message displayed on the Welcome to Setup screen, press ENTER:

To setup Windows XP now, press ENTER.

At this point an option to press R to enter the Recovery Console is displayed. Do not select this option.

On the Windows XP Licensing Agreement screen, press F8 to agree to the license agreement.

Make sure that your current installation of Windows XP is selected in the box, and then press the R key to repair Windows XP.

Follow the instructions on the screen to complete Setup.

Thats it, you have done a repair install. Cheers.

Laatst bewerkt:
Oke, jammer. Ik had gehoopt dat dit niet nodig zou zijn. Ik heb nog nooit een repair uitgevoerd. Wat zijn de gevolgen voor mijn bestanden en programma's?

Laatst bewerkt:
Maak een backup van bestanden die bewaard moeten blijven,en dan nieuw beginnen

Betekent je laatste opmerking dat bij een repair alles verloren gaat, of is dit een mogelijkheid?

Er zijn nog een paar oplossingen,die zul je even binnen Helpmij kunnen zoeken.

Bn mijn Links kwijt die daarnaar verwijzen,helaas door dommigheid

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan