• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

fout resultaat verticaal zoeken

Status
Niet open voor verdere reacties.

NickyVerlinden

Gebruiker
Lid geworden
5 sep 2017
Berichten
7
Bij deze mij eerste vraag op het forum :)

ik start een handel en heb artikelnummers en omschrijvingen nodig voor mijn facturatie en stockbeheer.

In het tabblad 'Algemene info' zijn 'kolom A' de artikelnummers en 'kolom B' de bijhorende omschrijving.

Als ik een factuur wil maken (in een ander tabblad ) geef ik via een keuzelijst aan welk product er op de factuur moet komen. in de kolom ernaast wil ik automatisch de omschrijving.

Dit werkt voor de eerste 27 lijnen perfect van 'algemene info' perfect, al wat er onder staat geeft een fout resultaat. Ik krijg dan een heel andere waarde, weliswaar een waarde die in de matrix staat in de kolom die ik wil weergeven.

In A22 staat de keuzelijst waarin ik de waarde heb gezet die ik wil opzoeken.
Een voorbeeld van mijn functie zoals ze werkt voor de eerste 27 lijnen van mijn matrix: =ALS(A22<>"";VERT.ZOEKEN(A22;'algemene info'!$A$2:$B$18000;2);"")


Kan iemand helpen?
Ik vermoed dat ik index/vergelijk moet gebruiken, maar dat krijg ik niet in orde.
 
De functie vert.zoeken heeft nog een argument (ONWAAR of 0).
Jij zoekt nu op WAAR, en dan moeten de gegevens in alfabetische volgorde staan.

Kijk in de Help van Excel.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan