Fout tijdens laden besturingsysteem

Status
Niet open voor verdere reacties.
Lijkt mij niet nodig te blijven bumpen, gaarne rustig afwachten. Je hebt al reacties !! Hou er rekening mee dat het ook nog eens zondag is en momenteel erg rustig op het forum.

haha, ik snap het, maar als ik niks meer post of iets dergelijks, dan zie je dat niemand meer op deze topic reageert, dat wil ik namelijk voorkomen ;)

Dan nog, mag je pas na 24 uur geen reactie je topic omhoog kicken.;)

Stel de "Access Mode" in de Bios in op LBA of Large.

Lukt het nog niet, zou ik de partitie verwijderen waarop je XP wilt installeren en vanaf dan opnieuw installeren.

Heb heel de harde schijf leeg gemaakt en 1 nieuwe partitie aangemaakt, geen succes.

Wat bedoel je met leegmaken?
Heb je de eerdere partities ook verwijdert.
Probeer dit eens.
Alle partities verwijderen.
Nieuwe partitie maken, en hierop windows xp installeren.

Dan nog, mag je pas na 24 uur geen reactie je topic omhoog kicken.;)

Excuses ik was alleen bang dat hier niet meer op werd gereageerd.

Wat bedoel je met leegmaken?
Heb je de eerdere partities ook verwijdert.
Probeer dit eens.
Alle partities verwijderen.
Nieuwe partitie maken, en hierop windows xp installeren.

Precies zoals jij het hebt omschreven. Ik zal de tip van Dorado proberen. Messchien dat dit de boos doener is. Maar waar kan ik de Access Mode vinden in het BIOS?

Start het BIOS op door op F1, F2, Esc of F12 in te drukken (afhankelijk van je systeem)
Selecteer Standard CMOS Features.
Selecteer hier je harde schijf & Enter. In dit scherm zie je Access Mode...

de partitie verwijderen waarop je XP wilt installeren, 1 nieuwe partitie aanmaken en vanaf dan opnieuw installeren.

Met wat kan ik dat het beste doen? Ik heb het al meerdere malen geprobeerd via de Win XP cd maar dat werkte niet.

Hoi !

Ik zal een poging wagen: opstarten vande Win XP-CD, kiezen voor installeren F8); nma verloop van tijd vraagt Wiondows of je de bestaande partitie wilt gebruiken of een oude versie wilt herstellen.

Hier kies je om de betr, partitie als NTFS te formatteren.

Als dit niet lukt of je krijgt de mogelijkheid niet zijn er twee mogelijkheden:

Je CD-speler heeft z'n beste tijd gehad, of

Je Win XP-CD is beschadigd.

Kom nu niet aan met allerlei onzin: ben je al zover gekomen of niet ?

Zo nee: Nieuwe CD-speler gebruiken of de XP-CD recoveren: http://www.recoverytoolbox.com/nl/cd.html en opnieuw branden.

Gegarandeerd dat je p[robleem dan is opgelost.

Greetz,

Harry.

Ik kan wel de partities selecteren (en eventueel formatteren of verwijderen) voordat de (voor) installatie van Windows XP begint. Messchien dat je dit bedoeld?

Hoi !

En heb je de betr. partitie ook als NTFS geformatteerd ?

Greetz,

Harry.

Ik snap niet wat je bedoeld met betr. partite? Als je de partitie bedoeld waar ik Windows op wou installeren : Ja, heb het al meerdere malen gedaan.

Hoi !

Goed, maar waar gaat het dan mis volgens jou ?

Greetz,

Harry.

Na het herstarten van de PC, kan ik niet in de (echte) installatie van Windows XP komen. Hij blijft hangen op 'Fout tijdens laden besturingsysteem'.

Hoi !

Wordt na het formatteren ieder bestand van de XP-CD gelezen, of moet je 'n aantal keren opnieuw proberen of overslaan ?

Zo ja: CD en/of CD-speler niet 100 %.

Heb je alle partitie's van de schijf geformatteerd of alleen degene waar je XP op installeerd ?

Als je 1 partitie geformatteerd hebt: MBR corrupt/defect.

Alles geformatteerd: je HDD bevat een aantal foute clusters: controleer deze met het daarvoor bestemde tooltje van de fabrikant.

Greetz,

Harry.

Na het formatteren worden de bestanden van de CD op de harde schijf gezet.

Ik heb alle partities er af gegooid en 1 nieuwe aangemaakt, en deze ook geformatteerd in NTFS.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan