Fout: \windows\system32\config\system\

Status
Niet open voor verdere reacties.

BerendBram

Gebruiker
Lid geworden
28 jul 2007
Berichten
14
Hallo,

Na 1,5 jaar mijn PC goed gedraaid te hebben begon deze zo nu en dan wat meer spyware en adware te krijgen. Ik had alles goed schoon dacht ik. Maar toen ik vandaag op de pc ging kreeg ik plotseling blauw beeld met paars rechtsonderin. Ik zette de pc uit en starte hem opnieuw op. Ik kreeg toen deze melding: Windows kan niet worden gestart bestand is beschadigd of kan niet worden gevonden: \windows\system32\config\system. U kunt proberen om dit bestand te herstellen door Windows Setup te starten vanaf de originele CD-rom met intallatie bestanden. Kies 'R' in het scherm om de reparatieprocedure te starten. Ik heb hiervoor honderden forums afgelezen en echt alles geprobeerd. De windows cd pakt ie hoe dan ook niet. Ook andere zelfgemaakte boot cd's niet. Hij start het gewoon niet meer. Dus elke keer krijg ik diezelfde melding. Wat rest mij nu te doen? Naar Acer bellen en hem laten repareren? Dat wordt dan een dure grap! Of zijn er misschien mensen die een oplossing weten? En wat kan mijn PC hebben?

Graag zo snel mogelijk antwoord, ik heb alles namelijk geprobeerd en sta nu op het punt om morgen acer te bellen.

MVG

Berend-Bram
 
Mmm...je moet het me niet kwalijk nemen, maar ik vraag het toch: als de boot-CD in de lade ligt, je herstart de PC, dan komt er kort in een zwart scherm een witte regel dat je op een willekeurige toets moet drukken, als je vanaf de CD-Rom wilt opstarte. Zie jij die regel en heb je op een toets gedrukt?
 
Mmm...je moet het me niet kwalijk nemen, maar ik vraag het toch: als de boot-CD in de lade ligt, je herstart de PC, dan komt er kort in een zwart scherm een witte regel dat je op een willekeurige toets moet drukken, als je vanaf de CD-Rom wilt opstarte. Zie jij die regel en heb je op een toets gedrukt?

Ik neem het je zeker niet kwalijk jo:p integendeel jij reageert snel!:D Oke, ik doe de cdrom erin start mijn pc op, zie een scherm van acer waar staat del = bios F12 = boot menu. dan komt er veryvicing dmi pool data ofzo met daaronder een d daarna komt de beruchte melding.
 
De methode van Lange Pier uit die Helpmij-handleiding om je harde schijf in een andere PC te hangen is geen optie in jouw geval?

En je hebt neem ik aan ook al op de Acer Support site gekeken?
 
De methode van Lange Pier uit die Helpmij-handleiding om je harde schijf in een andere PC te hangen is geen optie in jouw geval?

En je hebt neem ik aan ook al op de Acer Support site gekeken?

Dat van die harde schijf overweeg ik ook om te proberen. Maar dat is wel erg veel werk. Op de support site wordt ik ook niet wijzer
 
Dan houdt mijn kennis op, wacht even af of een andere helper je vraag oppikt. En wat er ook gaat gebeuren: succes!
 
Tijdens het opstarten regelmatig op F8 drukken.
Dan kom je in de veilige modes.
Kies daar voor laatst bekende werkende configuratie
Wat doet de pc nu ??
 
Je kunt ook via F12, het opstartbootmenu voor de cd kiezen, als die het ook niet doet, is de cd niet in orde, niet opstartbaar dus.

De cd's maak je door die iso's als een image te branden, die iso er gewoon opzetten gaat niet werken.
 
En als je in de veilige modus zelf probeert op te starten? Dus gewoon kiezen voor 'veilige modus'

Ik heb excact hetzelfde geprobeert als er bij de Ultimate boot cd handleiding stond. En ik heb dat van veilige modus gewoon ook al geprobeerd. Maar telkens diezelfde foutmelding bij elke modus.
 
Je kunt ook via F12, het opstartbootmenu voor de cd kiezen, als die het ook niet doet, is de cd niet in orde, niet opstartbaar dus.

De cd's maak je door die iso's als een image te branden, die iso er gewoon opzetten gaat niet werken.

En hoe heb je die CD's gebrand?
 
En als je die erin doet en de bootsequence in de bios staat cd cd/dvd als eerste om van op te starten of je gebruikt die F12 krijg je niet die optie in beeld "wilt u opstarten van de cd" o.i.d.?

Of indien je 2 cd/dvd devices in je comp hebt, gebruik die andere.
 
En als je die erin doet en de bootsequence in de bios staat cd cd/dvd als eerste om van op te starten of je gebruikt die F12 krijg je niet die optie in beeld "wilt u opstarten van de cd" o.i.d.?

Of indien je 2 cd/dvd devices in je comp hebt, gebruik die andere.

Ik heb in de bios als eerste opstart CD ingesteld ipv Floppy waar die opstond. Dat hielp niet ook niet via F12 Bootmenu en dan cd kiezen. Ik heb 1 dvdwriter/speler.
 
Nadat de PC een nacht heeft uitgestaan ben ik op een nieuw probleem gestuit namelijk dat de pc blijft hangen bij verifying dmi pool data. Iemand oplossingen of weet iemand het probleem?
 
Zet de bios eens op zijn default settings, kun je in de bios doen.

Tip, haal er iemand bij met meer verstand van computers en laat hem die schijf even in een andere comp erbij hangen, en kopieër die bestanden uit een herstelpunt, die hoeft echt niet naar Acer zelf.
 
Zet de bios eens op zijn default settings, kun je in de bios doen.

Tip, haal er iemand bij met meer verstand van computers en laat hem die schijf even in een andere comp erbij hangen, en kopieër die bestanden uit een herstelpunt, die hoeft echt niet naar Acer zelf.

Via Acer is handiger omdat de HDD van WD is en die leveren nog veel garantie. De DVD Writer is al eerder vervangen dus daarom zeg ik nu dat ie dus niet goed is vervangen en dan krijg ik hoop ik een nieuwe.:D
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan