fout

Status
Niet open voor verdere reacties.

joenuh

Gebruiker
Lid geworden
11 jan 2005
het probleem is als volgt: ik wou windows media center installeren maar dan moest ik eerst windows xp home upgraden naar windows xp pro. dit werd gedaan door de cd van windows media center. Halverwege de installatie ging het fout en nu staat op mijn pc dus een half geinstalleerde windows xp pro. Als ik mijn pc opstart kan ik dus kiezen uit windows xp home en pro, maar als je dus pro klikt dan mist hij bepaalde files,wat ook logisch is, maar mijn vraag is dus nu hoe krijg ik dat wat geinstalleerd is van windows xp pro weg, want dat opstart scherm met die keuze is erg vervelend. Via die cd die ik heb lukt t niet, dan kan ik alleen maar upgraden. Dus hoe krijg ik het gedeelte van pro weg?:)

Was ik al bang voor (bij een gedeeltelijke installatie) Ik ben bang dat je een probleem hebt en houdt want ik vermoed dat vele bestanden identiek zijn en je er dus verrekte slecht achter komt wat weg kan en wat niet wegkan.

Een snelle format is geen optie (tenzij er nog iemand anders een helder idee heeft) ?

Daar was ik dus al bang voor, XP Home draait verder wel goed, alleen dat vervelende opstartscherm zit dus in de weg..want verder geen problemen nog ondervonden! Dus kan het verder kwaad..en misschien nog xtje proberen om opnieuw te beginne met installern van de upgrade en kijken of het dan wel lukt om naar xp pro te krijgen?

Dat dual boot scherm is simpel te verwijderen :

open de boot.ini (op c-schijf) met kladblok en verwijder de verwijzing naar PRO. Bewaar de .ini daarna opnieuw.

Maak eerst even een kopietje naar een diskette voordat je gaat wijzigen......... You never know..........

Maar dan heb je nog steeds niet de update (als je weer Home gaat draaien)

Wellicht is idd. een nieuwe poging met de CD het proberen waard.

mischien kun je het met systeemherstel weer herstellen naar een datum van voor de upgrade?

Da's een goeie ! Proberen zou ik zeggen, soms zijn de meest voor de hand liggende opties gewoon te simpel en worden ze over het hoofd gezien (door mij......)

ja alleen systeemherstelpunt is al veels te lang gelede gedaan dus dan gaat er teveel verloren, kan ik net zo goed helemaal restoren. Maar ik heb t nu als volgt opgelost.
systeemeigenschappen--> geavanceerd-->instellingen(opstart)-->daar aangegeven waarmee ik wil opstarten dus XP HOME en de seconde keuze tijd op 0 gezet....dus hij gaat nu meteen door en doet het gewoon goed, zolang ik geen problemen ondervind houd ik het zo! ik neem aan dat dit geen probleem is:D

Als je toch kiest voor het negeren van Pro dan zou ik het persoonlijk anders doen. Zie mijn eerdere posting (boot.ini even aanpassen)

Dit moet je overhouden :

[boot loader]
timeout=30
default=multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINDOWS
[operating systems]
multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINDOWS="Microsoft Windows XP Home Edition" /fastdetect

al het andere dat je in de boot.ini ziet staan kun je verwijderen.

ik kan nergens de boot.ini file vinden..heb de op de c schijf gekeke maar waar moet hij staan dan..

Verborgen bestanden en mappen cq. bekende bestandsextensies verbergen moet je beide op "tonen / weergeven" zetten.

Verkenner -> Extra -> Mapopties -> Weergave.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan