Foutcode 0x490

Status
Niet open voor verdere reacties.

Iineke

Gebruiker
Lid geworden
24 aug 2012
Berichten
68
Gisteren heb ik mijn pc normaal afgesloten.
Vannacht heeft het weliswaar erg geonweerd, maar niet heel dicht in de buurt.
Vanmorgen startte mijn pc niet meer.
Bij herstel kreeg ik foutcode 0x490
En dat het systeem mijn pc niet kon herstellen.

En wat ik ook probeer, het lukt me niet om iets zinnigs te doen.
Ik vond deze instructies:
http://support.microsoft.com/kb/927392

Maar hoewel het wel lukt om via een cd (weliswaar Windows 7 Ultimate, terwijl Windows 7 Home op deze pc staat) op te starten, dan het toetsenbord en de taal te kiezen, en dan te kiezen voor systeemherstel, blijft de pc daarna weer hangen.

ik heb de pc nodig voor mijn werk.
Kan ik maar beter meteen een nieuwe gaan kopen (heb ik geen geld voor en ook het opnieuw installeren van alles wat ik nodig heb is heel veel werk), of is er nog hoop?
Deze pc is van 2011, een hp pavillion hpe 64-bits.

Alvast mijn dank!

Aanvulling: ik heb net nog een keer geprobeerd om te herstellen met de installatieschijf, maar krijg nu de melding dat de schijf niet compatibel is, en ik heb geen schijf met Home erop, wel een licentie, maar dat is OEM, neem ik aan.
Kan ik ergens zo'n OEM-versie downloaden? bv. hier: http://www.xcomputers.nl/pctip/windows7/oem-downloaden.html
die dan op een cd branden (mag dat een RW zijn?) en kan ik die dan zo als installatie/opstartcd gebruiken?
Of moet ik daar dan nog iets meer mee doen?

Aanvulling: bij weer opnieuw opstarten krijg ik een blauw scherm waarop onder meer staat:

Driver power state failure

Technical information:
*** STOP: 0x0000009F (0x000000000000004. 0x00000000000000258, 0xFFFFFA80051F4B60, 0xFFFFF80000FBD510)

Toch maar een nieuwe pc gaan kopen?
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Start de computer op met de laatst bekende juiste configuratie

Lukt dat niet, start dan op met de recoverycd in de herstelconsole & kies allereerst voor opstartherstel.
66b9e3c2-bb67-47bf-802c-b753b54bcc19_0.jpg

Lukt dat niet, start op met de recoverycd in de herstelconsole & kies voor de Opdrachtprompt.
Typ vervolgens:

  1. chkdsk /f /r
  2. bootrec /fixmbr
  3. bootrec /fixboot
  4. bootrec /rebuildbcd


Laat na ieder commando je systeem eerst zijn werk doen & herstart.

Succes.:)
 
Dat werkte dus niet, vandaar mijn melding hier.

Lukt dat niet, start dan op met de recoverycd in de herstelconsole & kies allereerst voor opstartherstel.
66b9e3c2-bb67-47bf-802c-b753b54bcc19_0.jpg
Dat lukte dus ook al meerdere keren niet.

Lukt dat niet, start op met de recoverycd in de herstelconsole & kies voor de Opdrachtprompt.
Dat lukte nu dus wel, eerdere keren niet, maar waarschijnlijk omdat ik nu de goede dvd had: ik heb een oem-versie van home gedownload en op een dvd gezet.
Na kiezen voor de opdrachtprompt moest dan wel eerst nog naar het commando C: worden gegeven, om naar de C-schijf te gaan.

Typ vervolgens:

  1. chkdsk /f /r
  2. bootrec /fixmbr
  3. bootrec /fixboot
  4. bootrec /rebuildbcd


Laat na ieder commando je systeem eerst zijn werk doen & herstart.

Gedaan, en na opnieuw opstarten bleef de pc eerst weer hangen, en daarna kreeg ik weer dezelfde melding: kan windows niet opstarten...

Moet ik echt een nieuwe pc kopen?
Wat kan dit veroorzaakt hebben?

hmmmm
als ik bij de opdrachtprompt naar de C-schijf ga en dan een dir-commando geef, lijkt er niets meer op de C-schijf te staan!
Kan dat? De volumenaam van C is wel SYSTEM.

Of kan het zijn dat de schijfletters door elkaar zijn gegooid?
Ik had namelijk ook een A-schijf (als backup) en een B-schijf (met alle data), en die hebben nu ook andere letters:

A en B zijn er niet.
D lijkt mijn B-schijf te zijn, met volumenaam Actuele data
En E is mogelijk mijn C-schijf, want de volumenaam is OS, en die heb ik zelf een keer aan die schijf gegeven.
En F heeft als volumenaam HP_recovery, kan ik daar nog wat mee?

G lijkt de disc-drive te zijn.

Ik vraag me dus ook af of ik wel kan proberen de pc opnieuw te installeren zonder per ongeluk mijn oude A of B schijf te overschrijven... en daar staan al mijn data op, dus die zou ik dan eerst moeten loskoppelen.

Grrrrrr
wat heb ik een hekel aan dit soort problemen!

En wat waardeer ik de hulp hier! Fantastisch!
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Dit lijkt op een probleem met de harddisk.

Ik denk dat ik er zelf een nieuwe harde schijf in zou zetten en daar alles opnieuw op installeren.
De oude HD zou ik er uit halen en in een externe behuizing plaatsen, met een beetje geluk kan je dan in ieder geval alle data nog terug halen.

Wanneer je iets dichterbij zou wonen zou je van mij wel een externe behuizing mogen lenen maar gelukkig zijn deze ook niet echt duur.

Succes,
 
Er staan niet veel wezenlijke data op mijn C-schijf. Alle belangrijke data stonden op B, incl. mijn mail, en als het goed is staat er een vrij recente backup van alles op C op de A-schijf. Dus daar moet ik dan nog favorieten en zo vanaf kunnen halen.

Dus... een nieuwe harde schijf kopen...
en daar dan met die oem-versie die ik heb gedownload en de licentie van deze pc een nieuwe installatie op doen...
Grrrrr
dat gaat weer een paar dagen kosten... bah!
Niet zo zeer het installeren op zich... dat kost me een dag of zo...
maar dan weer al mijn programmatuur zo krijgen als ik het hebben wil...
En dan de komende weken weer merken dat dit nog niet werkt, en dat dat nog erbij moet, en dat ik daar nog iets moet aanpassen... etc... so not my cup of tea.


Anyway, dank je wel voor je uitleg... ik ga even zitten treuren, denk ik... ;-)
had zo gehoopt dat het nog op te lossen was...

Even doordenkend...
ik ben er even van uitgegaan, dat de E-schijf in de command prompt mogelijk eigenlijk de C-schijf is, gezien wat erop staat.
En ik kreeg bij het uitvoeren van bovendstaande commando's de melding dat het station dan eerst ontkoppeld moest worden, omdat het werd gebruikt...
bewijst dat dan eigenlijk niet dat wat DOS de E-schijf noemt eigenlijk de C-schijf is?
Of is het de dvd-drive, omdat is opgestart van schijf?
Hoe weet ik zeker of mijn c-schijf met het systeem erop kapot is?
Kan het ook zijn dat het apparaat gewoon de goede drive-letters niet meer heeft?
En als dat zo is, kan ik dat dan bv. oplossen door de twee extra schijven in de pc even los te koppelen?
Er zitten nl. 3 fysieke harde schijven in.

Of is dit onzin, wat ik nu bedenk? Wishful thinking?
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Het is ook op te lossen, alleen niet zo simel als dat je gehoopt had :)

Ik hoop trouwens voor je dat A en B fysiek aparte schijven zijn en geen partities op dezelfde harddisk als waar C op staat (stond)
 
:)
Nee... de schijf moeten vervangen en mijn pc opnieuw moeten installeren is voor mij niet hetzelfde als oplossen... dat is vervangen. :)
En dus kost het zowel geld als veel moeite.

En ja... het zijn 3 fysieke schijven met elk slechts 1 partitie: de hele schijfruimte.

maar... wat ik in mijn vorige bericht schrijf... dat de c-schijf een andere letter heeft gekregen en daarom niet herkend wordt... is dat een optie?
 
@Iineke
Gebruik de knop "Bericht aanpassen" (zolang er nog niemand anders gereageerd heeft), als je iets aan je bericht wilt toevoegen maak er dan geen extra reactie van a.u.b.

Succes verder met je vraag.
 
Laatst bewerkt:
:)
Nee... de schijf moeten vervangen en mijn pc opnieuw moeten installeren is voor mij niet hetzelfde als oplossen... dat is vervangen. :)
En dus kost het zowel geld als veel moeite.

En ja... het zijn 3 fysieke schijven met elk slechts 1 partitie: de hele schijfruimte.

maar... wat ik in mijn vorige bericht schrijf... dat de c-schijf een andere letter heeft gekregen en daarom niet herkend wordt... is dat een optie?

Ik verwacht het niet maar wanneer je zeker wilt zijn download n Ultimate Boot CD eens en start daar mee op, dan kun je in ieder geval kijken of er nog iets terug te vinden is op de C-schijf. Op die CD staat ook wel een tootlje om schijfletters aan te passen/corrigeren.
 
Ik ben met mijn pc naar Staples gegaan, daar is hij opnieuw opgestart, eerst in veilige modus, daarna normaal, en het bleek daar vervolgens goed te gaan. De harde schijf was dus niet kapot.

Eenmaal weer thuis kon ik dat helaas niet meteen herhalen, dus toch maar nogmaals herstel gedaan, wat nu wel mogelijk bleek, en vervolgens lukte het opstarten wel. Wel is er nog een probleem met twee stuurprogramma's van apparatuur op de hub (niets nieuws, was er allemaal al heel lang), dat ik nog moet oplossen, maar dat gaat vast wel lukken. In elk geval hoef ik op dit moment mijn pc niet opnieuw te installeren, en daar ben ik wel even heel blij mee.

Mijn dank voor jullie suggesties en steun!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan