foutcode 0x80070035 Kan het netwerkpad niet vinden.

Status
Niet open voor verdere reacties.

beware99

Gebruiker
Lid geworden
13 mei 2005
Herhaalde oproep.

Ik kamp al tijden met een continue terugkerend probleem.
Thuis hebben we diverse computers in een (bekabeld) netwerk.
Alles draait op W7.
Op mijn pc krijg ik regelmatig de foutmelding 0x80070035 "Kan het netwerkpad niet vinden" als ik de gedeelde schijf van een andere PC wil benaderen. De andere PC hebben er geen last van en kunnen elkaar en mijn PC prima bereiken.
Ik kan de andere PC's wel via Remote desktop bereiken. Mijn conclusie is dan ook dat er netwerktechnisch niets mis is, maar dat er in mijn PC iets niet in orde is (verkenner gerelateerd o.i.d.)
Ik kan het probleem steeds oplossen omdat ik een register back-up heb die zorgt dat alles weer werkt. Dit duurt echter maar een paar dagen en dan is het weer mis.
Er is dus blijkbaar iets in het register wat "omvalt" en het probleem veroorzaakt.
Maar wat kan dat zijn?
Ik heb al vaker antwoorden proberen te vinden op internet, maar de fout 0x80070035 komt zo vaak in andere situaties voor, dat ik geen antwoord kan vinden.

Wie kan mij helpen? Ik wordt er langzamerhand gestoord van.

Een nieuwe windows installatie kan het probleem vermoedelijk definitief oplossen, maar daar zit ik echt niet op te wachten. Dan moet ik honderden programma's opnieuw installeren (of is daar een goede oplossing voor????)

Ik heb dit probleem al eens vaker gezien en hadden ook geen goede oplossing kunnen vinden. Ik weet niet meer goed meer welke hardware configuratie gebuikt werdt maar het zat hem op één of andere manier in de onboard netwerk adapter.
We hebben toen de adapter uitgeschakeld in de bios en een losse netwerkkaart geplaatst in één van de pci slots van het mainboard en probleem kwam niet meer terug.

Ok, thnx
Is natuurlijk een beetje om het probleem heen lopen, maar toch het overwegen waard.
Moet wel even kijken of ik nog een slot vrij heb.

Je zou eventueel met Sysinternals Process Monitor kunnen recorden wat er aanpast in je register, maar vergt waarschijnlijk wel wat tijd en zoekwerk :)

Nieuwe netwerkkaart geplaatst.
Onboard lan uitgeschakeld in de BIOS.
Helaas het mocht niet baten.

Het probleem is er nog steeds.

HELP!!!!

Zie uitleg hierboven. Het zit dus ergens in het register niet goed.
Iemand suggesties???

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan