Foutcode 0x8007042c en Fout 1068: Afhankelijkheidsservice.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Imetysaw

Gebruiker
Lid geworden
2 jan 2009
Ongeveer zoals de titel al zegt (tot zover het er op kan), zit ik met een probleempje.

Ik wou pas een spel online gaan spelen, maar dat kon niet i.v.m. dat ik een bericht kreeg dat mijn firewall te strict is etc.
Voordat ik port forward ging doen, wou ik toch eerst even kijken of het programma wel door de firewall heen mocht, en desnoods de firewall uit de schakelen.

Wat bleek nu, is dat er alleen een vierkantje stond met daarin een rode balk met de info:

Uw firewall instellingen bijwerken

Windows firewall gebruikt niet de aanbevolen instellingen
ter beveiliging van uw computer. Aanbevolen instellingen gebruiken

Wat zijn de aanbevolen instellingen?

Dan staan er links nog verscheidene opties zoals instellingen voor meldingen weizigen, windows firewall in- of uitschakelen etc.
Maar als ik dan op een van deze klik, krijg ik eigenlijk gewoon weer precies dat vierkantje, alleen kan ik dan nog op ok of annuleren drukken waarmee ik dan mijn optiemenuutje links weer terugkrijg.

Kreeg toen al beetje het vermoeden dat er iets mis was, heb toen op Aanbevolen instellingen gebruiken maar dan krijg ik Windows firewall kan niet alle instellingen weizigen: foutcode 0x8007042c

Toen heb ik deze fix gevolgd https://blogs.technet.com/b/asiasup...n-services-database-list.aspx?Redirected=true (en nog wat andere maar deze lijkt me toch nog steeds de jackpot)

Al die stappen gevolgd (ik neem aan dat ipv "everyone" ik "iedereen" moet gebruiken)

Probleem is dan alleen, dat als ik dan de service van firewall wil starten zoals er staat beschreven (de BFE engine kan ik wel gewoon starten) dan krijg ik Kan de Windows Firewall-service op Lokale computer niet starten Fout 1068: Afhankelijkheidsservice of -groep kan niet worden gestart.

Ik heb al verscheidene dingen geprobeerd maar ik loop hier toch steeds vast. Ik heb al meerdere scans met Malmwarebytes gedaan maar er komt niks uit, moet ik soms nog ergens anders permission geven in het register?

Ik zou het niet weten, als iemand een oplossing heeft hoor ik het graag.

MVG,

Imetysaw

[Windows-toets]r toetscombinatie -> services.msc
Dubbelklik op Windows Firewall in het rechter deelvenster, ga naar tabblad Afhankelijkheden
Daar staat in het bovenste vakje waar de Windows Firewall service van afhankelijk is.
Hier in XP zijn dat:
Network Connections (die weer afhankelijk is van Remote Procedure Call (RPC) service, als ik het kruisje erbij open klik)
Windows Management Instrumentation (die weer afhankelijk is van Remote Procedure Call (RPC) service, als ik het kruisje erbij open klik)

Oftewel: Ik moet dan nakijken of Network Connections, Remote Procedure Call (RPC) en Windows Management Instrumentation wel gestart zijn. Ook dat kun in je services.msc doen. Hopelijk geeft dat (met de afhankelijkheden gecheckt op jouw systeem) een verklaring waarom Windows Firewall niet wil starten.

Tijs.

Laatst bewerkt:
[Windows-toets]r toetscombinatie -> services.msc
Dubbelklik op Windows Firewall in het rechter deelvenster, ga naar tabblad Afhankelijkheden
Daar staat in het bovenste vakje waar de Windows Firewall service van afhankelijk is.
Hier in XP zijn dat:
Network Connections (die weer afhankelijk is van Remote Procedure Call (RPC) service, als ik het kruisje erbij open klik)
Windows Management Instrumentation (die weer afhankelijk is van Remote Procedure Call (RPC) service, als ik het kruisje erbij open klik)

Oftewel: Ik moet dan nakijken of Network Connections, Remote Procedure Call (RPC) en Windows Management Instrumentation wel gestart zijn. Ook dat kun in je services.msc doen. Hopelijk geeft dat (met de afhankelijkheden gecheckt op jouw systeem) een verklaring waarom Windows Firewall niet wil starten.

Tijs.

Bedankt voor de snelle reactie alvast.

Sorry om vergeten om er bij te zeggen, maar ik heb trouwens Windows 7.
Ik heb er een bijlage bijgedaan van hoe mijn afhankelijkheid scherm eruit ziet, of je dan misschien wat afwijkingen ziet.

Over network connections, RPC en Windows management instrumentation:
Network connections stond al aan.
RPC stond aan, alhoewel daar onder ook RPC Locator onder stond die uit stond, heb ik nu aan gezet.
Windows management instrumentation staat ook aan.
Alle andere afhankelijkheden die er bij mij wel staan maar je niet had opgenoemd waren ook al aan

Hierna zoals verwacht nog geen verandering in de situatie helaas.

Bijlagen

• Afhankelijkheid.jpg
    Afhankelijkheid.jpg
    77,7 KB · Weergaven: 399
Bij jou staan andere afhankelijkheden. Loopt díe dus na in services.msc
Kom je zo'n afhankelijke service daar niet (direct) tegen, doe dan [Windows-toets]r toetscombinatie -> regedit.exe
Zoek naar de servicenaam. Je moet ze tegenkomen onder HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Services
Je ziet dan aan de sleutelnaam wat je kunt doen: Start cmd.exe
Doe daar: sc query sleutelnaam
Voorbeeld: Network Connections heeft in HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Services de sleutelnaam Netman
Dus ik doe dan (in CMD): sc query Netman
en ik zie dat die gestart is.
C:\Documents and Settings\tijs>sc query netman

SERVICE_NAME: netman
TYPE : 120 WIN32_SHARE_PROCESS (interactive)
STATE : 4 RUNNING
(STOPPABLE,NOT_PAUSABLE,IGNORES_SHUTDOWN)
WIN32_EXIT_CODE : 0 (0x0)
SERVICE_EXIT_CODE : 0 (0x0)
CHECKPOINT : 0x0
WAIT_HINT : 0x0

Meer kan ik vanhieruit niet voor je doen. Hopelijk geeft het je een hint welke service het niet doet, zodat je daarop kunt googelen etc.

Tijs.

Bij jou staan andere afhankelijkheden. Loopt díe dus na in services.msc
Kom je zo'n afhankelijke service daar niet (direct) tegen, doe dan [Windows-toets]r toetscombinatie -> regedit.exe
Zoek naar de servicenaam. Je moet ze tegenkomen onder HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Services
Je ziet dan aan de sleutelnaam wat je kunt doen: Start cmd.exe
Doe daar: sc query sleutelnaam
Voorbeeld: Network Connections heeft in HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Services de sleutelnaam Netman
Dus ik doe dan (in CMD): sc query Netman
en ik zie dat die gestart is.

Meer kan ik vanhieruit niet voor je doen. Hopelijk geeft het je een hint welke service het niet doet, zodat je daarop kunt googelen etc.

Tijs.

Bedankt voor de moeite nogmaals.

Zoals ik al zei staan al mijn onafhankelijkheden aan. Heb ook nog SFC gedaan, maar die zei ook dat alles in orde was.
Alle afhankelijkheden draaien gewoon, maar krijg firewall nog steeds niet aan de gang.

Als iemand anders hier ervaring mee heeft hoor ik het graag, alhoewel ik bang ben dat ik toch echt de sjaak ben.

Nog wat extra informatie, ik vond dit in een wat uitgebreidere versie van deze fix:
Hi

Make sure that PC is clean(free from zero access rootkit before trying this fixes)

This firewall issue is commonly found on vista and windows 7 (64 BIT OS)
This is symptom for rootkit on 64 bit systems

if you find a folder called system64

C:/WINDOWS/SYSTEM64(not the sysWOW64)

and a file called consrv.dll

C:/WINDOWS/SYSTEM32/CONSRV.DLL

You're infected by zero access rootkit.It is recommended to contact malware removal forums to remove it first and try the fix

En ik heb die files inderdaad. Het probleem is alleen dat m'n scanner ze niet ziet, SFC het niet repareert, en dat als ik hem gewoon zal deleten ik waarschijnlijk in een endless bootloop terechtkom.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan