iOS, foto's van iPhone 12 overzetten naar iMac, en dan verwijderen van iPhone

Cortrans

Gebruiker
Lid geworden
20 jun 2009
Goedemiddag, ik heb het volgende probleem.
Ik heb mijn iPhone 12 geheugen vol met foto's, die ik inmiddels ook gekopieerd heb naar mijn iMac, echter als ik ze verwijder van mijn iPhone, dan verwijderen ze ook uit mijn foto map op de iMac.
Hoe kan ik dit veranderen, dat ze dus wel op mijn iMac blijven, en niet in mijn iPhone????

Zo te zien heb je de foto's in iCloud staan, en zowel je Mac als je telefoon tappen dus uit hetzelfde vaatje. Alsof je met twee bekers één emmer leegschept. Wat je uit het vaatje haalt met je iPhone, zie je dus ook niet meer op de Mac.
De oplossing is natuurlijk simpel: maak een aparte map aan op de Mac, en kopieer daar de gewenste foto's naar toe. Vervolgens kun je dan de officiële Foto map leegmaken. Dat gaat denk ik op de Mac wat handiger dan op de telefoon.

Overigens, als je inderdaad de iCloud gebruikt, hoef je geen foto's te kopiëren naar je Mac, want de Mac synchroniseert zelf ook al met iCloud. Maar gezien je aangeeft dat je ze handmatig moest kopiëren, lijkt het er op dat in ieder geval de Mac niet automatisch synchroniseert.

Normaal gesproken, als je de Foto's app op je telefoon synchroniseert met iCloud, gebruik je ook geen lokale opslag (foto's staan immers in de cloud en niet lokaal).

IMG_1883.jpeg

En in de Foto's app:

IMG_1884.jpeg

En dat doe je op de Mac dan ook, en dan heb je nergens meer een opslag probleem.

Terug
Bovenaan Onderaan