Foutcode 0x80070570

• Onderwerp starter Onderwerp starter rama
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

rama

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
26 jan 2001
Ik heb een externe hardeschijf ( mij pasport ) via usb aan gesloten op mijn computer
Als ik nu een bestand van mijn computer daarop wil zetten krijg ik deze text
Kan geen gegevens van het bronbestand of de bronschijf lezen
Foutcode 080070570 iemand een idee wat dat kan zijn
Win 7 64 bits Home premium

MVG Rama

Deze foutmelding komt vaak voor in combinatie met beschadigde bestanden of een beschadiging op de harde schijf. Heb je dit ook getest met andere bestanden? Wellicht een andere USB poort proberen of zelfs een andere computer?
Je kunt een schijfcontrole uitvoeren op de betreffende USB harde schijf. Meer info over het uitvoeren van een schijfcontrole lees je op de volgende website:
http://windows.microsoft.com/nl-NL/windows7/Check-a-drive-for-errors

Bij het uitvoeren van de schijfcontrole is het belangrijk dat je een vinkje zet bij de volgende 2 opties:
- Fouten in het bestandssysteem automatisch corrigeren
- Beschadigde sectoren zoeken en repareren

Ik ben daar mee bezig geweest,maar ik kom niet verder dan een derde van de schijf
Deze schijf is 300 gb groot ik heb hem 5 uur laten draaien dat zou toch genoeg moeten zijn?
Is er nog een andere oplossing bijvoorbeeld een backup maken en daarna de schijf formateren of heeft dat geen zin.

MVG Rama

De scan moet voltooid zijn. Dit is een scan die veel tijd in beslag kan nemen. Hoe groter de harde schijf, hoe langer de scan duurt.
Wanneer de scan niet voltooid is, kun je deze alsnog uit voeren en compleet afronden. Zo'n uitgebreide schijf controle kan meerdere uren in beslag nemen.

Wanneer de scan blijft hangen op een bepaald punt, dan lijkt het erop dat de harde schijf beschadigd is. Je kunt proberen backups te maken en dan de schijf formatteren. Echter zal het formatteren van de schijf geen fouten verhelpen. Een schijfcontrole is tot een bepaald niveau in staat om beschadigingen te verhelpen. Mocht dit geen verbetering zijn wat betreft de klachten, is het zeer waarschijnlijk dat de schijf Fysiek beschadigd is geraakt. Vervanging is dan de enige optie.

Ik ga een backup maken en formateren,daarna alsnog een schijfcontrole laten doen
Ik laat de uitkomst nog even weten.
Bedankt tot zover

Gr Rama

Het bovenstaande heb ik allemaal uitgevoerd, maar het duurde ontzettend lang zo'n 12 uur. Ik heb nu weer 5 mappen teruggezet, dit duurde ook zo lang een map van 25GB duurde 18 uur. De schijf werkt nu wel weer, ik heb er nu een probleem bij, 1 van de mappen met de naam "programma's" deze krijg ik niet meer geopend, en ik kan er ook niets naar toe kopieeren. Deze map heb ik nu op nieuw gekopieerd vanaf mijn computer en hem een andere naam gegeven dan werkt hij wel goed. Nu wil ik de oude map met "programma's" verwijderen, maar dat lukt met geen mogelijkheid al ik erop klik blijft mijn cursor draaien en vervolgens kan ik niet meer stoppen het enige wat helpt is de usb eruit halen.

Zijn hier nog andere oplossing voor of eventueel suggesties?

Mvg Rama

Dat de clusters gerepareerd waren.De schijf werkt ook weer,alleen die map die ik als eerst terug gecopieerd heb onder de naam programma's geeft problemen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan