foutcode 0X800CCC60

Status
Niet open voor verdere reacties.

robin weites

Gebruiker
Lid geworden
4 mrt 2009
weet iemand wat ik aan deze fout code kan doen die krijg ik bij het verzenden in microsoft outlook 2007 en bij het binnen halen van e-mails?????:confused:

Kijk eerst heel goed na of de instellingen wel kloppen met de gegevens die je van je provider hebt opgekregen.
Ook is van belang of je je vanaf een ander provider-netwerk ophaalt dan waar je instellingen naar verwijzen.
Verder kun je logging aanzetten: Hopelijk werkt dat op dezelfde manier als in Outlook2003, dan kun je die instellen via Extra -> Opties -> tabblad Overige -> Geavanceerde opties -> Logboekregistratie inschakelen.
Zodra de verbindingssessie heeft plaatsgevonden zou de log-file dan op deze manier moeten kunnen openen: [Windows-toets]r toetscombinatie -> %temp%\Opmlog.log
Zet daarna de logging weer af in Outlook.

Verder kun je ook testen door precies dezelfde account instellingen aan te maken in Outlook Express (indien XP) of in Windows Mail (indien Vista), en te kijken of het daar wel mogelijk is om de mails binnen te halen en te verzenden.

De foutmelding betekent namelijk dat de aangegeven SMTP-server niet klopt (of het poortnummer of de beveiligingsinstellingen daaromheen, zoals beveiligde verbinding vereisen etc.)

Succes,

Tijs.

Kijk eerst heel goed na of de instellingen wel kloppen met de gegevens die je van je provider hebt opgekregen.
Ook is van belang of je je vanaf een ander provider-netwerk ophaalt dan waar je instellingen naar verwijzen.
Verder kun je logging aanzetten: Hopelijk werkt dat op dezelfde manier als in Outlook2003, dan kun je die instellen via Extra -> Opties -> tabblad Overige -> Geavanceerde opties -> Logboekregistratie inschakelen.
Zodra de verbindingssessie heeft plaatsgevonden zou de log-file dan op deze manier moeten kunnen openen: [Windows-toets]r toetscombinatie -> %temp%\Opmlog.log
Zet daarna de logging weer af in Outlook.

Verder kun je ook testen door precies dezelfde account instellingen aan te maken in Outlook Express (indien XP) of in Windows Mail (indien Vista), en te kijken of het daar wel mogelijk is om de mails binnen te halen en te verzenden.

De foutmelding betekent namelijk dat de aangegeven SMTP-server niet klopt (of het poortnummer of de beveiligingsinstellingen daaromheen, zoals beveiligde verbinding vereisen etc.)

Succes,

Tijs.
na het punt is dat dat bedrijf via mijn stage bedrijf telefoon in internet heeft maar de mail setting waar het moet binnen komen en uit moet gaan staan goed

Je geeft een uiterst onleesbaar antwoord, maar ik neem aan dat je vermoedt dat het volgende aan de hand is:

Dan zul je op je 'eigen' provider-webserver moeten kijken of er ergens instellingen staan die door mobiele gebruikers of gebruikers die in het buitenland zich bevinden gebruikt kunnen worden.

Tijs.

Je geeft een uiterst onleesbaar antwoord, maar ik neem aan dat je vermoedt dat het volgende aan de hand is:

Dan zul je op je 'eigen' provider-webserver moeten kijken of er ergens instellingen staan die door mobiele gebruikers of gebruikers die in het buitenland zich bevinden gebruikt kunnen worden.

Tijs.

het gaat om een bedrijf die boven ons zit die dus internet van ons heeft maar een van de medewerkers kan geen mail meer ontvangen of verzenden omdat hij deze fout melding geeft bij het verzenden van een e-mail : 0X800CCC60 en het licht niet aan de instelling van de mail server want die kloppen namelijk die had ik al na gekeken maar het punt is ik probeerde het dus te update van microsoft office maar daar kon ik niks aan doen omdat het dus allemaal beveiligd is door de systeem beheerder:(

[Flame ON]Als je op je stage op dezelfde gebrekkige manier communiceert als hier met het forum, dan ga je geen goede beoordeling krijgen. Je informatievoorziening is allerbelabbertst.[Flame OFF]

Microsoft updates gaan je hoogstwaarschijnlijk niet helpen met dit (instellingen-)probleem. Daar zou ik het niet zoeken.
Ik raad je aan om logging aan te zetten (zie mijn eerste posting) en te kijken of je daaruit kunt halen waar het precies mis gaat.

Tijs.

[Flame ON]Als je op je stage op dezelfde gebrekkige manier communiceert als hier met het forum, dan ga je geen goede beoordeling krijgen. Je informatievoorziening is allerbelabbertst.[Flame OFF]

Microsoft updates gaan je hoogstwaarschijnlijk niet helpen met dit (instellingen-)probleem. Daar zou ik het niet zoeken.
Ik raad je aan om logging aan te zetten (zie mijn eerste posting) en te kijken of je daaruit kunt halen waar het precies mis gaat.

Tijs.
ik zeg net dat doet het gewoon want alle werknemers zitten via ons op het internet en die kunnen wel gewoon sturen naar andere mensen alleen die ene niet en overal staat de instellingen het zelfde en goed:(

Toch logging aanzetten. Kan bijv. zijn dat de gebruikersnaam + wachtwoord niet klopt, dat zijn provider het mailaccount uitgeschakeld heeft etc. Desnoods zet je logging ook aan op een andere pc die dezelfde instellingen heeft, en leg je na mailverkeer de 2 log-bestanden naast elkaar voor vergelijking.

Ook zou je kunnen kijken naar firewall-programmatuur op die pc (let op: Ook Kaspersky, Norton, McAfee, ZoneAlarm, AVG Security Suite etc. hebben een firewall, richt je dus niet alleen op de Windows Firewall). Schakel alle firewall programmatuur voorlopig even uit, maar het log-bestand zou je ook een hint kunnen geven hieromtrent).

Verder is het nuttig om uit te zoeken of alle andere soorten van Internet-toegang wel werken én je zou ook een test kunnen doen met Outlook Express danwel Windows Mail op die pc om te zien of het daar wel werkt met dezelfde mailaccount instellingen.

Ook zou het zinvol zijn om te checken op aanpassingen op die pc die veroorzaakt zijn door spyware/trojans etc. hier staan tips daaromtrent.

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan