foutcode 0x80242006 bij installatie KB934238

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik wist totaal niet hoe ik ermee om moest gaan maar zoals je zelf kan zien op de afbeelding; kind kan de was doen. Je kunt zelf de vakjes aanklikken. En laat er nu ook een vakje zijn: "Adjust time/date" ;)
Maar nogmaals, ik ben er niet op uit om je over te halen iets te doen wat mogelijkerwijs schadelijk is voor je systeem, alleen wat duidelijkheid te scheppen.
En wat (sommige) leveranciers zeggen, tsja,...mensen en dingen die ze zeggen/weten, pffff kan er een boek over schrijven ;) MIJN overuiging is, zelf doen/ervaren en je bent zeker.
Gelukkig is er ook zoiets als systeemherstel.

Bijlagen

• Dial A Fix.jpg
    Dial A Fix.jpg
    35 KB · Weergaven: 50
Ik snap dat je me niet wilt overhalen. En dat laat ik ook niet doen ;-). Toch zoek ik wel vaak ook naar ervaringen van anderen. Dat helpt voor mij in het maken van een afweging. En heel duidelijk wat ik nou wel en niet aan zou moeten vinken vond ik het niet in de afbeeldingen overigens. Er hoeft niets in date/time aangepast te worden op mijn pc. Het probleem is dat áls de tijd aangepast wordt, de tijd van alle opgeslagen bestanden óók mee verandert. Dat wil ik niet en klopt ook niet. De leverancier had nog nooit zoiets meegemaakt. Ik heb de automatische tijdaanpassing bij overschakelen van zomer- naar wintertijd en andersom uitgezet. Het heeft niets met instellingen te maken en de updatefout waar deze topic over gaat overigens ook niet; de instellingen zijn gecheckt. Daar richt dit programmaatje zich op heb ik begrepen. Zou niet veel oplossen dus. En vooral dáárom neem ik dan liever geen risico's. Maar ik vind het wel een goede tip van je. Misschien komt het op een ander moment nog wel van pas. Nogmaals bedankt dus!

Misschien helpt dit een beetje:
Dit (Ja, ik weet het, je wilt niet Dial-a-fix gebruiken).
en/of dit
en/of dit

Succes,

Tijs.

Dank je wel! Ik ga er eens rustig voor zitten en er naar kijken. Ik laat nog even weten of het gelukt is.

updaten

Marloes,heb je dat netframework 3.0 geinstalleerd?
Dat is een niet essentiele update (kies niet ´snel´maar ´aangepast´ bij windows update om die te zien) en door dat te verwijderen (als je het hebt geinstalleerd) en dan opnieuw te installeren met die niet lukkende update geblokkeerd en dan daarna gelijk updaten (terug naar windows update-introductiepagina) om het servicepack van dat 3.0 binnen te halen,vervolgens weer updaten nu met die vervelende update gedeblokkeerd,zo heb ik het kunnen oplossen.

Groet,Paul

Laatst bewerkt:
Dank je wel Paul! Mijn vraag is wel hoe ik de update terughaal, want ik heb de notificatie uit gezet op advies van de leverancier van mijn computer. Het bleek niet zo 'n belangrijke update namelijk. Hij wordt niet meer weergegeven als ik naar updates laat zoeken. Maar als ik hem tóch kan installeren, liever wel natuurlijk. Ik heb al gezocht, maar kan nergens vinden hoe ik hem alsnog kan downloaden. En dan nog even over de manier waarop. Begrijp ik het goed dat ik gewoon eerst 'NetFramework 3.0 Service Pack 1' moet deinstalleren van de computer (ook het Nederlandse Talenpakket?), dan de update KB934238 moet installeren en dan het NetFramework Pakket weer moet installeren via Windows update? Of bedoel je het anders?

Oh,ja dan is die update dus helemaal verwijderd zodat je ook geen waarschuwing meer ziet dat je hem hebt geblokkeerd.

Ik had het idee bij mij dat m´n automatische windows update niet meer werkte door die geblokkeerde update.

Maar als die echt is verwijderd,je kiest dan geloof ik voor ´niet meer aanbieden´ dan weet ik niet of die is terug te krijgen....Het is ook niet zo belangrijke (heeft geloof ik te maken met printen in een eventule toepassing die dat net framework kan gebruiken,zul je hoogstwaarschijnlijk nooit tegenkomen) en als je updaten gewoon lukt (dat dat gele schild verschijnt in je systemtray) zou ik het zo laten.

Nee ik bedoelde de vervelende update pas op het laatst installeren.

Groeten,Paul

Oké ik zou dus 'Netframework 3.0' gewoon opnieuw moeten installeren (eerst eraf en dan opnieuw erop). Maar mijn automatische updates werken goed, dus begrijp ik dat ik het beter gewoon zo kan laten. Dat doe ik dan dus maar. Nogmaals ontzettend bedankt!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan