foutcode 0xc004e003 op lossen via formatteren?

Status
Niet open voor verdere reacties.

chakotay

Gebruiker
Lid geworden
3 jun 2014
Weet hier iemand of je deze foutcode 0xc004e003 via formatteren op te lossen is? En dan comp opstarten in dvd/cd met windows 7 ?

Als wat ik daarover zo gauw kan lezen klopt, dan zou je een probleem hebben met de activeringscode van Windows? Zo ja, dan los je dat niet met een herinstallatie op, want dan moet je toch weer activeren.

Ik heb microsoft gebeld en zei kunnen dit ook niet oplossen, ik moest maar acer opbellen om me verder te helpen. Dat heb ik inmiddels ook gedaan en zei hebben als enige oplossing dat ik het moet oplossen via hun recovery software. Maar mijn comp is 7jr en ik kreeg er toen geen recovery software bij. Maar dat was geen enkel probleem volgens acer, ik kan het kopen voor 61,-. Nou dan kan ik net zo goed windows 8 aanschaffen zei ik toen. En als ik mijn activeringscode invoer dan wordt ie geaccepteerd want microsoft heeft ook aangegeven dat de code goed is. maar het zou dus zitten in de voor geïnstalleerde software vandaar de recovery. Maar ik dacht dat als de software corrupt is je het kon herstellen via opnieuw installeren.

Even voor alle zekerheid : de Windows versie die je op DVD hebt, da's een volledge en legale versie?

Dan heb je niets met de recoveryDVd van Acer te maken. Enige hobbels die je tegen kunt komen is dat na de installatie van Windows 7 je een aantal drivers nog handmatig zal moeten opsporen bij Acers of elders.
Stop simpelweg de DVD in de machine, zet 'm aan en druk op een willekeurige toets als Windows daarom vraagt, dan wordt vanaf DVD gestart. Kijk even welke keuze je moet maken zodat Windows eerst de schijven formatteert en / of eerst alle partities verwijderd. Daarna moet het lukken.

Ik had nog 1x geprobeerd om via microsoft WindowsActivationUpdate.exe en nu krijg ik 0x80072ee2 als fout. Het heeft met fixing windows update te maken maar ja hoe? Bedankt trouwens gast0225 voor al je reacties.

Niets fixen, gewoon booten met die DVD en dan formatteren en installeren.

ok zal het gaan proberen. Maar ik kreeg net een windows-update van 10 verschillende beveiligings update's en ze zijn gewoon geïnstalleerd. comp opgestart en dan krijg ik toch weer de melding dat de software niet legitiem zou zijn, maar dat is niet zo want ik heb ze persoonlijk daarover gebeld en ze hebben het zelf nagecheckt en dat was ok. Hoe kun je dan ook update's binnen krijgen als de software niet zou kloppen. Ik begrijp dit echt niet:shocked:

Ik weet wel een mogelijke oorzaak. Microsoft heeft het aantal activeringen per licensie gelimiteerd. Dit betekent dat je met een hartstikke eerlijke en ligitieme DVD toch ooit een keer die melding kunt krijgen. Reden is dan dat je in de jaren daarvoor bijv. 4x opnieuw Windows hebt geïnstalleerd en geactiveerd en daarmee de limiet hebt bereikt. Is die DVD dan waardeloos of illegaal geworden? Nee, dan moet je even na het activeringsscherm in Windows gaan en daar goed lezen. Microsoft biedt namelijk een telefoonnummer aan en als je dat kiest, dan wordt de DVd opnieuw 'gelegaliseerd' (ik kan zo gauw even geen andere kreet bedenken). Dat is een compleet robotmenu-achtig telefoongestuurd proces.
Eenzelfde probleem wat activering betreft, kun je krijgen als je ooit een machine hebt gekocht en je vervangt bijv. na 2 jaar de processor / videokaart en / of het geheugen. Ook dán moet er opnieuw geactiveerd worden en loop je het risico dat dat dan niet meer gaat, tenzij je telefonisch een nieuwe activeringssleutel ophaalt.
Houd pen en papier bij de hand als je dat nummer kiest én zorg dat je in een rustige omgevinf bent als je belt. want de nummers die de telefoon computer opleest (>20) zijn lang niet allemaal even duidelijk te verstaan.

Pas op : vooraf wordt aan je gevraagd of je de Windowsversie op andere computers hebt geïnstalleerd en geactiveerd dan op welke je het nu wil gaan doen. Als je daar "Ja" antwoordt, is het einde oefening, want zoals wij allemaal weten mag een OEM licentie slechts op 1 machine worden gezet. Luister dus goed naar de gestelde vragen en beantwoord deze eerlijk!

Laatst bewerkt:
Nou dat zou zomaar eens kunnen,want ik heb wel een aantal 3 keer denk ik deze dvd geactiveerd. Maar wel altijd op 1 en dezelfde comp. dus ik ga dan maar het robotmenu proberen te bellen. bedankt gast0225

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan