• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

foutcode 1004 tijdens uitvoeren van Macro

Status
Niet open voor verdere reacties.

bartcorvers

Gebruiker
Lid geworden
6 apr 2012
Hallo iedereen,
ik heb een Excelsheet met een aantal ingevulde kolommen. De gegevens in elke kolom zijn met een Naam gedefinieerd.
Soms worden nog niet bestaande waarden in een bepaalde kolom toegevoegd door een Macro die gebruikt maakt van de gedefinieerde naam van de kolom.
Deze Macro wordt gestart na het updaten van een combobox op een userform.
Sinds vandaag krijg ik telkens een foutcode bij het uitvoeren van de macro.
Ik heb 2 schermafdrukken gemaakt en in bijgevoegd.Knipsel.PNGKnipsel2.PNG

Wie kan mij helpen?

Kun jij ons helpen door een voorbeeld Excel bestand te plaatsen ?

Code:
Range(L)(2,1)

Lijkt mij een vreemde constructie.

ziehier een voorbeeld bestand. In het voorbeeld zit de foutcode niet!
In het werkelijke bestand worden dus meerdere kolommen gebruikt dan in het voorbeeld (maar 1 kolom)
De Range (= de gedefinieerde naam) wordt bepaald door de Rowsource van de betrokken combobox. Die éné combobox kan zodoende al de kolommen lezen en veranderen.Bekijk bijlage testfile excel.xlsm

Ik heb ondertussen het net al eens afgeschuimd en daar vind ik hier en daar wel iets over dezelfde fout die opgetreden is bij het kopieren van bestanden. Gevonden op de website van Microsoft.
Erg duidelijk is het voor mij echter niet.
Wat ik vandaag wel gedaan heb is een sheet uit een ander (gelijknamig bestand) gekopieerd naar de betrokken Excel file.

Hoe denk je dat iemand je kan helpen als je een bestand plaats wat wel goed gaat, hoe moet iemand dan zien wat er fout gaat?

Niels

Het gebruik van rowsource is vragen om moeilijkheden.
Gebruik de eigenschap '.list' om een combobox/listbox te vullen.

dag snb,

waar zit dan precies het verschil van de eigenschap '.list' en de eigenschap '.rowsource'?

Indien ik in mijn bestand rowsource vervang, schrijf ik dan het volgende:

bv. Userform1.combobox1.list="gedefinieerde naam"

groetjes Bart

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan