Foutcode 3241

Status
Niet open voor verdere reacties.

rvdmaden

Gebruiker
Lid geworden
24 jul 2001
Hallo,

Ik probeer mijn Speedtouch 510 Ethernetmodem aan mijn PC te koppelen. Het @-lampje en het powerlampje branden allebei groen (zoals het hoort), maar het netwerklampje blijft uit. Ook aan de achterkant van het modem, bij de netwerkkabel brand geen lampje. Ik krijg op het scherm tijdens de installatie foutcode 3241 wat volgens de helpdesk betekent dat er een probleem is met de communicatie tussen PC en modem.

Ik heb een 3Com Etherlink XL PCI Combo-NIC netwerkkaart in de PC zitten en ik zie bij "netwerkverbindingen" dat er ook een LAN-verbinding actief is.

Zou het kunnen zijn dat deze netwerkkaart niet compatibel is met de Speedtouch? Met het modem is niks mis, want als ik hem aan een andere PC hang, werkt het wel. Wie weet raad?

Heb je op die andere PC dezelfde netwerk kabel gebruikt als op die PC waarop die het niet doet? Wellicht anders een kabel probleem?

Tja als je dat zo leest dan zou je snel denken aan een kabel probleem.
Maar goed, de netwerk kaart is goed geinstaleerd?
Dat zou ook nog een reden kunnen zijn.

Het heeft even geduurd voor ik me er weer toe kon zetten om er weer naar te kijken, maar ik ben weer wat verder. Ik heb een andere netwerkkaart geïnstalleerd en heb dezelfde kabel gebruikt als bij de andere PC.

Het @-lampje en het powerlampje branden nu niet alleen, maar ook netwerklampje. Ook aan de achterkant van het modem, bij de netwerkkabel brand een groen lampje. Precies zoals alles hoort te zijn. Alleen krijg ik nu toch weer een foutcode op het scherm, met wel een ander nummer, nl. "foutcode 3341". Nog tips iemand?

Ik heb ook maar even gebeld met de helpdesk. Het blijkt een fout te zijn die vaak voorkomt bij Windows 2000. De oplossing is als volgt:

* ga naar Netwerk- en inbelverbindingen en open de eigenschappen van de LAN-verbinding
* dubbelklik op Internet-protocol TCP/IP
* vul het volgende in:
IP-adres: 10.0.0.150
Subnetmask: 255.255.255.0
Standaardgateway: 10.0.0.138
Voorkeurs-DNS: 10.0.0.138
Alternatieve DNS: leeglaten

Probleem opgelost!

Tja je geeft windows nu een vast adres binnen in de dhcp pool vd speedtouch. Toch als de instellingen op automatisch staan en de dhcp staan aan binnen in de speedtouch, moet je een ip adres krijgen van de router.
Maar goed maakt allemaal niet uit, het is opgelost.
Veel plezier met netwerken en internetten.

Tja, dat had ik ook gedacht, maar als ik de instellingen op automatisch zet, krijg ik de boel met geen mogelijkheid aan de praat. Vandaar dat ik dacht dat het misschien slim was de oplossing van de helpdesk te posten, zodat anderen met hetzelfde probleem er misschien ook wat aan hebben!

Ja tuurlijk heb je gelijk, en het werkt, maar toch....
Heb je al eens in de instellngen vd router gekeken of dhcp wel aanstaat en zo ja wat de range is??

Gewoon uit nieuwschierigheid.

Geen probleem, ik wil wel even kijken. Maar dan moet je me wel even uitleggen hoe en waar ik precies moet kijken, want zoveel verstand heb ik er niet van! :rolleyes:

Je zult moeten gaan naar het begin scherm vd router, als het goed is staat er in de handleiding een ip adres waarmee je naar de rotuer kan surfen, daar vind je een menu, probeer dat maar eerst.

Ik heb even gekeken (het duurde even :D ). De DHCP-server draait, verder zie ik in een ander menu de melding "There are no DHCP client entries defined". Wat kan ik hier aan zien?

Nou als er wordt aangegeven dat er geen DHCP clienten aanwezig zijn, dan zie je dus niet veel, dit lees ik ook veel, waarschijnlijk als je de internet geschiedinnis en dat soort mappen eens opruimt, dat je een heel ander beeld krijgt.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan