• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Opgelost foutcode bij gebruik invoerknop in formulier

Dit topic is als opgelost gemarkeerd
Status
Niet open voor verdere reacties.

sponsken

Gebruiker
Lid geworden
21 feb 2024
ik heb een formulier gemaakt om data in te voeren
ik had een probleem met de datumnotatie die ik heb kunnen oplossen door volgende regel in te voegen:
Sheets("aankoop").Cells(Rows.Count, 1).End(xlUp).Offset(0).Resize(, 1) = CDate(txtdatumaankoop.Value)
nu krijg ik telkens ik op de invoerknop druk zonder gegevens in te voeren een foutmelding in deze regelfoutcode aankoopexcel.jpg
ik zie niet wat de fout is en hoe ik dit kan oplossen zonder mijn correcte datumnotatie te niet te doen

Bijlagen

• foutcode aankoop.jpg
    foutcode aankoop.jpg
    102,3 KB · Weergaven: 5
mooie tekening, maar daar zijn we niets mee, zo niet te zien alleen dat er veel te veel selection's staan.
als je een vlugge oplossing wil hebben plaats dan een voorbeeld bestandje.

Als txtdatumaankoop leeg is is krijg je daardoor die foutmelding omdat deze dan niet door CDate kan worden geconverteerd.

ok ,dat snap ik
hoe los ik dan mijn probleem op met de datumnotatie van dat veld dat zonder die regel mn datuminvoer dd-mm-jjjj verandert naar mm-dd-jjjj ?

Je hoeft alleen maar te controleren of dat tekstveld leeg is ja of nee.
Als die leeg is, dan niet die CDate opdracht uitvoeren.

hoe en waar zet ik dat in vba zodat alles normaal werkt?
ik heb nog niet veel ervaring in vba en probeer zo weeral wat bij te leren

Zoiets:

Bijlagen

ok ,bedankt voor de hulp
was eigenlijk wel simpel op te lossen ,maar ge moet het maar weten

nogmaals bedankt
sponsken

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan