Foute afbeelding en naam na synchroniseren

Status
Niet open voor verdere reacties.

fokkens

Gebruiker
Lid geworden
6 nov 2000
2015-01-17_203445.jpg
Na het synchroniseren van partitie D,E,F hebben ze het plaatje en tekst van de externe harde schijf overgenomen. Als ik op "eigenschappen" kijk staat er gewoon het oorspronkelijke naam.
Hoe haal ik dit weer weg?

Alvast bedankt.

Je vraag is niet 100% duidelijk, maar ik vermoed dat met het synchroniseren (ook) het bestand Autorun.inf is meegekomen, incl. het .ico bestand dat er in word genoemd/'aangeroepen'.

[autorun]
icon=\CustomIcon.ico

Dus kijk na of je inderdaad zo'n autorun.inf bestand vindt in de hoofdmappen van de schijven en haal het weg op de schijven waar je 'm niet wilt hebben.
Mogelijk moet je daarvoor systeem- en/of verborgen bestanden laten weergeven om het bestand te zien.

Tijs.

Laatst bewerkt:
Dit staat er bij autorun:

[autorun]
action=BitLocker To Go Reader
icon=BitLockerToGo.exe,-1
ShellExecute=BitLockerToGo.exe
UseAutoPlay=1

Ik bedoel dat ik partitie D bv Data had genoemd, E Muziek, F foto's. Alles heet nu Toshiba HDD (dat is mijn externe harde schuif die ik eenmalig heb gebruikt tijdens synchroniseren.

Kijk ik naar de eigenschappen van D-partitie, staat er wel gewoon Data.
2015-01-17_233816.jpg

Heb je encryptie toegepast op die externe harde schijf? Bitlocker to go is versleuteling...

Tijs.

Weet niet precies wat je bedoeld Tijs.
Ik heb de partities gesynchroniseerd met Beyond Compare.
Is het op te lossen?

Je zou kunnen beginnen met het hernoemen van het autorun.inf, je pc/laptop herstarten en kijken of de aanduiding daarmee veranderd is.
Alternatief zou je autorun.inf kunnen editen en label= toevoegen, dus zou autorun.inf op de D: schijf kunnen worden:
[autorun]
label=Data
action=BitLocker To Go Reader
icon=BitLockerToGo.exe,-1
ShellExecute=BitLockerToGo.exe
UseAutoPlay=1

en daarna weer je pc/laptop herstarten en kijken of de aanduiding daarmee veranderd is.

Bovenstaande is allemaal giswerk, want ik weet niet (zeker) waar je probleem nu precies vandaan komt.

Verder zou een schermafdruk van een gemaximaliseerde Schijfbeheer (= diskmgmt.msc ) wellicht wat informatie weergeven waar we wat aan hebben, mocht bovenstaande niets opleveren.

Tijs.

Laatst bewerkt:
Beste Tijs,

Als ik het tekst in autorun aanpas heb ik geen mogelijkheid om hem op te slaan.
Bijgaande de afbeelding van diskmgmt.msc hier staan gewoon weer Foto's, Muziek en Data.
2015-01-24_130614.jpg

Mogelijk moet je eerst rechtsklikken op autorun.inf en het vinkje weghalen bij Alleen lezen.
Daarna nog eens kijken of je het aan kunt passen.

In je schermafdruk is inderdaad niets te zien dat iets nuttigs verschaft m.b.t. je probleem.

Tijs.

Ik heb verder geen ideeën meer.
Hopelijk heeft iemand anders nog een tip/idee.

Tijs.

Bedankt voor je moeite in ieder geval.
Ik hoop het ook.

Willem-Jan

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan