foute kaart?

Status
Niet open voor verdere reacties.

blackkawa

Gebruiker
Lid geworden
2 mrt 2002
Ik heb een PINE XP3800 agp kaart 32MB gekocht als vervanging voor een S3Trio 4 MB.
Via conf scherm verwijder ik de oude kaart, zet een standaard vga kaart als beeldschermadapter erin, en sluit dan af.
Nieuwe kaart geplaatst, maar geen beeld, en dus ook geen foutmelding... Wat te doen? Kan ik bv eerst de software voor de nieuwe kaart installeren, en daarna pas plaatsen?

bij apparaatbeheer de oude vga weghalen .pc uitschakelen .nieuwe kaart erin .monitor aansluiting overzetten op nieuwe kaart. pc opstarten en drivers installe

Ja, zo hoort het.
maar op het punt dat ik de pc weer aanzet, geen beeld en dus niet mogelijk om te insatlleren. EN NU ?

uhhh, even voor de zekerheid, jouw moederbord ondersteund 5 volt op de agp bus (de S3 is 3 volt) wat de PINE XP 3800 voor een voltage nodig heeft weet ik niet uit m'n hoofd maar de meeste nieuwe AGP kaarten willen 5 Volt hebben.
Verder is die PINE soms AGP 2× en ondersteund je moederbord dat niet en is de kaart niet downwards compatible?

ik heb AIDA aangezet, maar kan daar niet echt wijs uit worden...
moederbord is Intel Celeron-A 333Mhz (5 x 66)
Videokaart : S3Trio 3d AGP 4mb
3D-versneller: 3DFX Voodoo2
3D- versneller: S3 Trio 3D

Waar kan ik uitvinden of de kaart ondersteund wordt?

:D Er zit dus ook een 3dfx kaart in, die moet je er ook uithalen als je de andere videokaart plaatst

Ja hoor, dat had ik al geprobeerd, maar dit gaat niet op. Geeft hetzelfde resultaat.
Op de verpakking van de nieuwe staat dat het P2 ondersteunt, en de Celeron-A is toch P2?
Waar moet ik op letten bij de aanschaf van een betere videokaart voor dit systeem?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan