Fouten bij opstaren, VXD bestanden

Status
Niet open voor verdere reacties.
vredir.vdx
dfs.vdx

gaat het om bij booten

msnpn32.dll bij laden van Windows.
-----

En dat ding voor de muis (2 knopjes en touchpad) werken ook niet meer.
 
Hier is wat leesmateriaal:

Error Message: Unable to Load the Dynamic Link Library: Msnp32.dll

Wat betreft de andere bestanden, doe het volgende: Ga naar Configuratiescherm/software. Ga naar het tabblad "Windows Setup". Ga naar "Communicatie". Dubbelklik erop, en kies voor "Externe Toegang". Klik het aan en kies voor verwijderen. Start Windows opnieuw op. Installeer vervolgens Externe Toegang m.b.v. de Windows CD-Rom op dezelfde wijze opnieuw.
 
Ik ga het proberen! Dank je wel!

Ook een idee voor het muisgeval?
 
Oh, dat had ik over het hoofd gezien.

Muisdriver opnieuw installeren is het eerste wat bij me opkomt.

Of verwijderen in apparaatbeheer, met behulp van de pijltjestoetsen (ik zou eerst even oefenen) afsluiten en opnieuw opstarten.
Windows hoort de muis gewoon te herkennen.

En uiteraard daarna even kijken bij Configuratiescherm > Muis of dat allemaal wel goed ingesteld is.
 
Verwijderd maar meldingen blijven. Melding "msodisup.vxd" bij het booten erbij gekomen.
 
Geplaatst door Kleinkramer
Oh, dat had ik over het hoofd gezien.

Muisdriver opnieuw installeren is het eerste wat bij me opkomt.

Of verwijderen in apparaatbeheer, met behulp van de pijltjestoetsen (ik zou eerst even oefenen) afsluiten en opnieuw opstarten.
Windows hoort de muis gewoon te herkennen.

En uiteraard daarna even kijken bij Configuratiescherm > Muis of dat allemaal wel goed ingesteld is.

Ga ik proberen.
Waar moet ik dat bestand vandaan halen? Ik kan wel terugzetten maar uit welke CAB-bestand?
 
Muis eruit, PC reboot. Bij aanmelding Windows wordt er nieuwe HD herkend (geen externe muis aangesloten) voor PS2. Nu doet ie het nog steeds niet.

dfs.vxd blijft klagen
 
Ok, foutmeldingen over netwerkonderdelen zijn eruit. Thx Kleinkramer :thumb:.

Nu de mousepad nog.
 
Ga naar start/uitvoeren, en je typet regedit, gevolgd door OK.
Dan ga je door middel van de plusjes (het is nét Verkenner) naar de volgende registersleutel:

HKEY_LOCAL_MACHINE\System\CurrentControlSet\Services\VxD

Exporteer die sleutel (back hem op)

Klik nu op het plusje naast 'VXD'.
Een lange lijst met vxds ontvouwt zich.

Scroll naar Dfs, rechtsklik erop, en kies voor verwijderen.

Als je msodisup daar vindt, verwijder die dan ook. Is ie dar niet, dien je de desbetreffende regel uit je System.ini te verwijderen.

Sluit Regedit, en start Windows opnieuw op.

Succes,
 
Ok, heel erg bedankt. Het is namelijk niet mijn laptop:). '98 start nu helemaal toppie op, alleen de toucpad (inclusief knopjes) werkt niet meer! Hoe los ik dit op??
 
Installeer (opnieuw) drivers\software van de mousepad.

Groetjes,
Bennie
 
Geplaatst door Bennie
Installeer (opnieuw) drivers\software van de mousepad.

Groetjes,
Bennie

Die heb ik niet. Ik heb géén idee waar ik ze vandaan moet halen en ik snap ook niet waarom het opeens niet werkt.
 
Is het een merk-PC? Zo ja, kijk op de website van dat merk.

Groetjes,
Bennie
 
Ehh....verwijder hem eens uit apparaatbeheer en laat XP hem auto detecteren! Grote kans dat het zo opgelost wordt :thumb:
 
Geplaatst door rene_overtoom
Ehh....verwijder hem eens uit apparaatbeheer en laat XP hem auto detecteren! Grote kans dat het zo opgelost wordt :thumb:

Het is 98SE.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan