• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Fouten bij save as PDF met CommandButton

Status
Niet open voor verdere reacties.

marc651

Gebruiker
Lid geworden
2 dec 2012
Hoi,

Ik heb een CommandButton in mijn sheet toegevoegd met de bedoeling dat hij dan een PDF maakt van de actieve sheet.
Nu doet hij dit wel, maar ik krijg dan een paar foutjes.
Als eerste krijg ik vele hashtags in mijn PDF.
Hij voegt vervolgens code toe die ik er niet ingezet heb.
En mijn document naam is niet wat ik wil.
Ik wil namelijk de sheetnaam - de naam van de persoon(uit cel M47) - de maand(uit cel I5).
De maand laat hij echter zien als 1-1-2014 in plaat van "Oktober", wat er staat.
Hoe krijg ik dit recht gebrouwen?
En het liefst krijg ik het dialoogvenster dat normaal verschijnt als je save as doet, zodat ik de locatie kan kiezen.

Bekijk bijlage 221747

Meer heb je volgens mij niet nodig.
Even het bestanden-pad veranderen naar wens.
Code:
Sub BewaarAlsPDF()
'
' BewaarAlsPDF Macro
'
Dim strI5 As String
    strI5 = Format(Range("I5"), "mmmm")
    vfileName = Application.GetSaveAsFilename("c:\users\marco\documents\ORT" & "-" & Range("M47") & "-" & strI5 & "-" & ".pdf", "PDF Files (*.pdf), *.pdf", , "Geef bestandsnaam")
    ActiveSheet.ExportAsFixedFormat 0, vfileName & ".pdf"
End Sub

Hoi Harry,

Werkt prima.
Alleen als ik er voor kies om het bestand niet op te slaan(op annuleer druk dus) dan krijg ik een foutmelding dat het document niet opgeslagen is, en er mogelijk iets fout gegaan is.
Is dit nog te verhelpen?

Zo moet het beter gaan Marc.
Code:
Sub BewaarAlsPDF()
'
' BewaarAlsPDF Macro
Dim strI5 As String, vFileName
    strI5 = Format(Range("I5"), "mmmm")
    vFileName = Application.GetSaveAsFilename("c:\users\marc\documents\ORT" & "-" & Range("M47") & "-" & strI5 & "-" & ".pdf", "PDF Files (*.pdf), *.pdf", , "Geef bestandsnaam")
    if vFileName <> false then ActiveSheet.ExportAsFixedFormat 0, vFileName & ".pdf"
End Sub

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan