• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Fouten en waarschuwingen bij Automatisch opnieuw publiceren

Status
Niet open voor verdere reacties.

reinvrugt

Gebruiker
Lid geworden
11 sep 2006
Iedere keer als ik mijn spreadsheet wil opslaan krijg ik onderstaande melding:

WAARSCHUWING: externe verwijzingen zijn geconverteerd naar waarden in <bestandsnaam/pad>

Als ik vervolgens op OK klik, maakt excel ook een HTM bestand aan in dezelfde map als het excel bestand.
Ik zal wel eens een keer iets fout gedaan hebben, maar hoe krijg ik deze melding weer weg. Het heeft te maken met het automatisch bijwerken van publicatie, maar dat wil ik helemaal niet.
Wie weet het antwoord?

gr.

rein

Rein,

Het lijkt erop dat ergens VBA draait, die dit controleert en de melding geeft. Kijk eens bij Programmacode.

Heb ik naar gekeken. Daar zit niet iets tussen waardoor het programma steeds wil bijwerken.

Had je dit gezien?

De status van koppelingen controleren en herstellen.
Alles weergeven
Alles verbergen
Kies Koppelingen in het menu Bewerken.
De opdracht Koppelingen is niet beschikbaar als het bestand geen gekoppelde gegevens bevat.

Klik op Status controleren om de status van alle koppelingen in de lijst bij te werken. Dit kan enige tijd duren als er veel koppelingen zijn of als de bronwerkmap voor de koppelingen op een netwerklocatie staat en het netwerk traag is.

Controleer de status in de kolom Status, selecteer de koppeling en voer vervolgens de vereiste actie uit.

OK Er is geen actie vereist, de koppeling werkt en is bijgewerkt.

Onbekend Klik op Status controleren om de status van alle koppelingen in de lijst bij te werken.

Niet van toepassing De koppeling gebruikt OLE (Object Linking and Embedding) (OLE: een techniek voor programma-integratie die u kunt gebruiken om informatie tussen programma's te delen. Alle Office-programma's ondersteunen OLE, zodat u informatie kunt delen via gekoppelde en ingesloten objecten.) of DDE (Dynamic Data Exchange) (DDE (Dynamic Data Exchange): een gangbaar protocol voor de uitwisseling van gegevens tussen Microsoft Windows-programma's.). De status van dit type koppeling kan niet door Microsoft Excel worden gecontroleerd.

Fout: kan bron niet vinden Klik op Bron wijzigen en selecteer een andere werkmap.
Fout: kan werkblad niet vinden Klik op Bron wijzigen en selecteer een ander werkblad. De bron is mogelijk verplaatst of hernoemd.

Waarschuwing: waarden zijn niet bijgewerkt Klik op Waarden bijwerken. De koppeling is niet bijgewerkt bij het openen van de werkmap.
Waarschuwing Klik op Bron openen en druk op F9 om de werkmap te berekenen. De werkmap is mogelijk ingesteld op handmatig berekenen. Als u automatisch berekenen wilt instellen, klikt u op Opties in het menu Extra. Klik vervolgens op het tabblad Berekening en selecteer de optie Automatisch.

Waarschuwing Sommige namen (naam: een woord of tekenreeks waarmee een cel, bereik, formule of constante waarde wordt aangeduid. Gebruik betekenisvolle namen, zoals Producten, als u verwijst naar doorzichtige bereiken, zoals Omzet!C20:C30.) kunnen pas worden gevonden als de bronwerkmap (bronbestand: het bestand met de gegevens waarmee een gekoppeld of ingesloten object is gemaakt. Als u de gegevens in het bronbestand bijwerkt, kunt u ook het gekoppelde object in het doelbestand bijwerken.) is geopend. Klik op Bron openen, schakel terug naar de doelwerkmap (doelbestand: het bestand waarin een gekoppeld of ingesloten object wordt ingevoegd. Het bestand met informatie over het object, wordt het bronbestand genoemd. Als u informatie wijzigt in een doelbestand, worden deze wijzigingen niet in het bronbestand aangebracht.) en klik op Status controleren. Als het probleem zich blijft voordoen, controleert u of de naam verkeerd is gespeld of ontbreekt. Schakel terug naar de bronwerkmap en wijs de optie Naam aan in het menu Invoegen. Klik vervolgens op Definiëren en zoek de naam.

Waarschuwing Klik op Bron openen. De koppeling kan pas worden bijgewerkt als de bron is geopend.

Bron is geopend De bron is geopend. Er is geen actie vereist mits het werkblad fouten bevat.

Waarden bijgewerkt met bestandsnaam Er is geen actie vereist, de waarden zijn bijgewerkt.

Waarschuwing De status van de koppeling kan niet door Excel worden vastgesteld. De bron bevat mogelijk geen werkbladen of is opgeslagen in een bestandsindeling die niet wordt ondersteund. Klik op Waarden bijwerken.

Als ik in het menu op bewerken klik, staat daar wel koppelingen tussen, maar is grijs. (dus niet te selecteren)

gr.

rein

P.s. mooi foto's trouwens

Rein,

Dankje.

Kun je de inhoud van het blad kopiëren en plakken in een nieuw document? Misschien ben je die melding dan kwijt.

Ik het bewuste werkblad gekopieerd en het originele werkblad vervolgens verwijderd. Ik ben de melding nu inderdaad kwijt.

Hardstikke bedankt voor de tips

gr.

rein:D

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan