fouten in tabellen

Status
Niet open voor verdere reacties.

plank

Gebruiker
Lid geworden
23 sep 2009
Berichten
34
Bekijk bijlage probeersel_1.zipHallo mensen,

heb een database gemaakt met als voorbeeld Noorderwind.
Nu loop ik door gebrek aan kennis vast, bijv bij een inkooporder maken kan ik niet kiezen uit een leverancier.
Dit omdat ik de tekst krijg dat het niet bestaat, alvorens ik hem sloot heb ik het nog getest en nu werkt het niet meer.
Ook mijn voorraad bijhouden is een probleem.

Hopelijk kan iemand me een beetje op weg helpen.

Alvast bedankt
 
Dat van die leverancier kan heel goed kloppen; als je de eigenschap <Recordbron> van de keuzelijst bekijkt, zie je dat daar gebruik gemaakt wordt van een query (FROM [Leveranciers - uitgebreid]) die niet bestaat. En iets wat er niet is, kun je uiteraard niet kiezen. Overigens heb je daar ook helemaal geen query voor nodig, want die twee velden haal je uiteraard uit de tabel [Leveranciers]. Dus als je dat aanpast, zal de keuzelijst weer werken.

Je formulier Voorraad kan zo niet werken; je werkt op meerdere tabellen tegelijk, en met de verkeerde koppeling tussen de tabellen (een Outer join i.p.v. een Inner Join). Maar het belangrijkste: je werkt op de verkeerde tabel.
Overigens is Voorraad afhankelijk van je bestellingen en je verkopen; er is weinig aanleiding om dat met de hand te doen, behalve uiteraard als er artikelen uit de vooraad gaan, en dus niet meer geleverd/besteld mogen worden, of er nieuwe artikelen bijkomen.
 
Hallo Michel,

Van de leveranciers heb ik nu veranderd, dit werkt nu.
Dus als er staat "-uitgebreid" dan duidt dat dus op een query?

Met het verhaal voorraad heb ik de vraag hoe je dit dan zou doen?
Misschien kun je me in de goede richting helpen.

Alvast bedankt.
 
Je mag een tabel uiteraard [Leveranciers - uitgebreid] noemen. Ik hou je niet tegen :D In jouw geval was die er niet, dus dan ga ik er al snel van uit dat er wel een keer een query zal zijn geweest met die naam. Boeit verder uiteraard ook niet...
Uit een eerdere topic komt dit voorbeeld. Misschien brengt het je op ideeën.
 

Bijlagen

  • Voorraad Mutaties.rar
    62 KB · Weergaven: 14
Michel,

Ik heb het bekeken maar daar snap ik helemaal niets van.
De opzet is leuk maar ik kan er niets mee.
Zou je mij kunnen vertellen wat of welke tabel of query ik weg moet halen of moet bewerken om mijn eigen db te behouden.
Als ik deze mutatie erin verwerk ben ik mijn eigen idee(opzetje) kwijt. Ik zou hem graag zoals ik hem nu heb werkend krijgen. Dit is op basis van Noordenwind.

Hoop dat je me op weg kan helpen.
 
Er zijn meer voorbeelden op het forum m.b.t. voorraad beheer; als je een voorbeeld van Microsoft als basis neemt voor een eigen database, moet je er wel zeker van zijn dat de basis daarvan past in jouw eigen concept; volgens mij heb je daar niet voldoende over nagedacht. Bepaal dus eerst hoe je het voorraadbeheer in gedachten had, en probeer op basis daarvan te bedenken hoe je dat vertaalt naar de database. Nu probeer je een concept te bedenken op basis van wat de database kan. De omgekeerde weg dus...
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan