• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Fouten negeren

Status
Niet open voor verdere reacties.

Senso

Inventaris
Lid geworden
13 jun 2016
Besturingssysteem
W10 Pro en W11 Pro
Office versie
Office 2007 H&S en Office 2021 Prof Plus
Regelmatig trek ik formules door naar onderstaande cellen en dan verschijnt een groen driehoekje. De cijfers zijn correct. Wat dan de oorzaak is, is niet duidelijk.
Voorbeeld:
Inkomsten Uitgaven Saldo en Saldo doortrekken dan allemaal groene driehoekjes.
Welke optie moet ik uitschakelen om dit te voorkomen?

Opties-Formules-Foutcontrole uitvinken.

De waarde van de cel komt dan niet overeen met de celeigenschappen. Geef eens een voorbeeld.

Ik dacht dat ik een specifieke optie moest hebben onder > Formules > Regels voor foutcontrole. Volgens HSV moet ik foutcontrole op de achtergrond uitschakelen. Ik heb een voorbeeld gegeven. Die formule stamt van Harry. Ik ga dat wel uitvoeren.

Ik zie geen voorbeeld in een document, dat is wat ik bedoel. Het voorkomen van fouten is altijd beter dan het uitschakelen van de controle erop. Als het olielampje in je auto brand dan vul je olie bij in plaats van het lampje eruit te halen.

Laatst bewerkt:
Die controle stelt niet veel voor met de driehoekjes.
Het wordt al aangegeven in een werkblad als een bovenliggende formule afwijkt van een ander.

@Edmoor
Ik moet tienduizenden mutaties doen en dan tussendoor eens een vraag stellen op het forum. Kan onmogelijk altijd een voorbeeldbestand geven, want het zijn vaak financiële gegevens en het kost op dat moment dan veel tijd. In algemene zin heb je natuurlijk gelijk en is het raadzamer een voorbeeld te plaatsen.

Het wordt al aangegeven in een werkblad als een bovenliggende formule afwijkt van een ander.
Dat zal de oorzaak zijn.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan