fouten op harde schijf

Status
Niet open voor verdere reacties.

compres

Gebruiker
Lid geworden
27 nov 2000
Er is iets erg fout gegaan, mijn computer Packert bell
wil niet meer opstarten na een sessie zonder virusscanner op internet. We wilden korte metten maken en de schijf formateren en ME er opnieuw opzetten. Maar er staan fouten op de schijf die niet hersteld worden. Ik start nu op met een ME opstart discette en dan heb ik schijfcontrole gedaan. Daar zaten fouten in die hersteld zijn. Daarna heb ik clusters op fouten gecontroleerd. Toen ik daana wilde formateren stopte dat na 10%. fout in cluster 123.140. Wat kan ik nog doen om de zaak te redden.

Erik

Heb je geprobeert te Fdisken? DIt doe je met een 98opstart diskette. (geen id of dit een zelfde diskette is als die van ME) Eventueel kan je op www.bootdisk.com een diskette downloaden.

Geen id hoe fdisk werkt? Kijk op http://go.to/wintips and read all about it.

Laatst bewerkt:
Ik heb het al anders gedaan. Fdisken had geen nut omdat de schijf wel aanwezig was, maar we konden al niet meer opstarten. Ik heb nu de schijf eruitgehaald en in een machine gezet met windows '98. Schijf als slave geplaatst en met windows schijfcontrole helemaal gecontroleerd en alle fouten laten herstellen. Daarna wilde de schijf pas goed geformateerd worden. Ik ben nu bezig de programma's er weer op zetten.

erik

En...was je schijf nu echt beschadigd?

Grappig,

zit met een zelfde type probleem..

en vraag me alleen af of Scandisk op jou schijf (nu als slave dus) nu wel of geen onbruikbare sectoren heeft gemarkeerd.
Kortom: is die beschadigd of hersteld...want dan kon het programma SCANDISK zelf door die fout niet goed uitgevoerd worden...
oorzaak en gevolg...of zit ik er nu naast?

zie ME (hardware-rubriek)

hersteld

Het was een machine die met ME draaide en waar ik een scandisk op uitvoerde die bij een sector vast liep.
Bij `98 heb je een scandisk die je via geanvanseerd nog beter kunt instellen en dat had ik nodig om de hele schijf te controlen. Je kunt bijvoorbeeld instellen dat hij stukjes bestand opslaat of weggooid. Ik stel hem dan in op weggooien anders schrijft hij de schijf helemaal vol.

Erik

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan