fouten op website.

• Onderwerp starter Onderwerp starter marita
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
M

marita

Wie weet er een oplossing: Heb met FrontPage een website gebouwd, voor de eerste keer, ben dus een complete leek. (van HTML weet ik al helemaal niks en van Java nog minder).
Nu staat hij op het web, maar verschillende foto's zijn kruisjes, let op niet allemaal. Heb zelf al verschillende akties uitgevoerd om het te verhelpen, maar het word van kwaad tot erger. Alles klopt tot dat hij op het web staat en dan....als je wilt kijk zelf ff, bij kerst 2003 op http://members.home.nl/marita.pdeze pagina heb al verschillende keren opnieuw gemaakt en dit krijg ik niet weg. het moet dus weer zo worden als op die andere pagina's. Wie o wie kan mij helpen?

Als iemand kijkt, kan hij/zij misschien ook eens even naar het gasten boek kijken, dat werkt ook niet.

Groetjes Marita en alvast bedankt. :(

Laatst bewerkt door een moderator:
zorg er iig voor dat alles net zo op je website staat als op je harde schijf van je pc, dus alle mappen en bestanden uploaden; het lijkt erop alsof de foto's van 2003 niet mee zijn gekomen.

Bedoel je alles in dezelfde volgorde? Op mijn PC staat het i.d.d. andersom.

Bij de foto's van 2003 komt ook tevens die hele rij hikjes met kruisjes te voorschijn, terwijl het maar een paar moeten zijn.

Alvast bedankt voor je snelle reaktie.

de volgorde van mappen is niet belangrijk, wél dat ze in dezelfde structuur als op je pc op je webruimte staan
heb je zover je weet wel voldoende ruimte op je homepage voor je hele site?

alles is gekopiëerd, dan staat dus alles hetzelfde. Er is ook genoeg ruimte. Het heeft er goed op gestaan, maar op de plaats van 2 fotoos waren kruisjes, dat wilde ik veranderen wist eigenlijk niet hoe toen heb ik de hele pagina op nieuw gemaakt en je ziet het resultaat, Ik durf nu niet aan de andere pagina te beginnen daar mis ik nog meer foto's.

Laatst bewerkt:
Geplaatst door marita
van HTML weet ik al helemaal niks en van Java nog minder
Hoi Marita,

Geen oplossing voor je probleem, maar wel een tip. Het is voor de helpers hier vrij lastig om je te helpen als je niets van HTML weet.
Iedereen kan de grondbeginselen van HTML in een paar dagen leren door er een boekje over te lezen of bijvoorbeeld eens op deze site te kijken.
Als je de bron van een website bekijkt schrik je misschien en denk je dat je dat nooit kunt leren, maar het is ook niet de bedoeling dat je dat soort code gaat schrijven, maar dat je weet hoe die code werkt, zodat je hem kunt lezen. En dat is heel simpel.
HTML is absoluut niet moeilijk en als je die grondbeginselen kent, weet je veel beter waar je mee bezig bent.
Bovendien leer je dan ook algemene dingen over het bouwen van websites die Frontpage je niet zal vertellen. Bijvoorbeeld hoe je je bestanden overzichtelijk kunt ordenen voordat je gaat bouwen. En waarom je in bestandsnamen geen hoofdletters of spaties moet gebruiken. Hoe links werken etc. etc.
Als je die basiskennis hebt, kun je veel meer uit een programma als Frontpage halen. Je snapt dan wat er gebeurt en kunt problemen veel makkelijker oplossen.
Je site ziet er trouwens helemaal niet gek uit, maar er zitten toch wel wat schoonheidsfoutjes in, zoals horizontale schuifbalken en een nogal rommelige navigatie.
Van Javascript hoef je niets te weten, maar html-kennis is nog steeds nodig.
Geplaatst door marita
hm... hoe kan dat en wat moet ik nu doen?
Dat weet je nu.:)

Succes.

Guus.

Laatst bewerkt:
Ja dat weet ik inderdaad dan nu.

Jullie waren mijn laatste hoop:confused: maar toch bedankt voor de genomen moeite.

dus met andere woorden....helemaal opnieuw beginnen?

Misschien is het een stomme vraag, maar als ik nu eens alles ervan af haal en het het dan weer opnieuw er op zet. Is dit een optie of kan dat niet? Want bij voorbeeld in browser is alles ok. dus op mijn PC staat er nog wel alles in.

Nee, want wat je nu hebt is toch best redelijk,.
Alhoewel het wat meer naar de linkerkant had gemogen.
(ik krijg het nu niet zo goed in beeld)

Trouwens als je dat met de plaatjes goed wilt hebben zul je de plaatjes in de juiste map moeten uploaden of je zult de Html-code moeten aanpassen.

In Frontpage is dat de HTML tab.
(maar dat wist je al)

Maar goed heb met die kerst 2003.htm geknutselt en heb 'm werkend (althans hier op deze computer). link

Heb 'm als bijlage, dus die pagina even uploaden en als alles goed gaat zal je pagina in orde zijn.

Bijlagen

Geplaatst door marita
dus met andere woorden....helemaal opnieuw beginnen?
Helaas wel, ben ik bang. Maar je zult zien dat het resultaat een stuk beter wordt.
En nog een tip voor een eerste website: Hou het simpel. Laat die ingewikkelde pagina-overgangen nog maar even achterwege - voor mensen met een inbelverbinding zijn die qua bestandsgrootte trouwens veel te omvangrijk waardoor ze met horten en stoten gaan.
En al maakt Frontpage het Javascript hiervoor, je HTML wordt er ook niet overzichtelijker door.
Maak pagina's waarop je de lay-out indeelt met behulp van tabellen.
Daarmee kun je alles veel makkelijker onder controle houden.

Nogmaals succes.

Guus.

Geplaatst door marita
Jkoelman moet ik die nu in _vti_cnf zetten?
:) Je eerste HTML les:

<HTML>

<HEAD>
<TITLE>Het simpelste HTML Document</TITLE>
</HEAD>

<BODY>
Html valt best mee
</BODY>

</HTML>

Kijk even naar bovenstaande code, kopiëer hem, plak hem in Kladblok en sla hem op als simpelepagina.html.
Open het bestand en kijk eens in de titelbalk van de browser en op de pagina.

Ga vervolgens hier verder.

Succes.

Guus.

Helaas zit ik nog steeds te kloemelen met mijn page, krijg er gewoon geen plaatjes op, maar ik geef de moed niet op, ik probeer gewoon verder.
Dank voor jullie hulp.
Groetjes Marita.

Ha Marita,
Een veel voorkomende fout is, dat het bestand verwijst naar plaatje.jpg terwijl het plaatje op je homepage Plaatje.jpg heet. Hoofdletters maken wel verschil.
Grtz,
Eric

Geplaatst door eric2001
Hoofdletters maken wel verschil.
En DAT leer je nu juist als je je even verdiept in HTML. En, echt, dat is niet moeilijk.
Op aanraden van een professionele website-ontwerpster heb ik eerst een boekje over HTML doorgenomen voordat ik met Dreamweaver ging werken. In twee dagen had ik de grondbeginselen onder de knie. En dat is echt alles wat je nodig hebt; je hoeft geen websites in HTML te kunnen schrijven, maar je moet wel weten hoe het werkt.
Nogmaals, succes!

Guus.

Laatst bewerkt:
hallo Eric, ben bezig met de hoofdletters overal weg te halen, maakt het ook verschil als er een cijfer of een teken erbij staat?
groetjes

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan